آموزش

فضایل امام مهدی


خلاصه :

فضایل امام مهدی

  1. آن حضرت دارای بهترین و شریفترین نسبهاست .از طرف مادر به وصی حضرت عیسی علیه السلام شمعون و از طرف پدر به پیامبر خاتم حضرت محمد صلّی الله علیه و آله منسوب می باشد.
  2. از فضایل دیگر آن حضرت اینكه: آن حضرت را در روز ولادتش به سرا پرده عرش بردند و از جانب خداوند به او خطاب شد: مرحبا به تو ای بنده من! برای نصرت دین واظهار امر من و هدایت بندگان من خواهی بود و من قسم خوردم بخاطر تو بیامرزم بندگان گناهكار را و به خاطر تو گناهكاران را عذاب كنم (معیار رحمت و خشم خدائی).امام زمان (عج) بنا به تصریح 48 حدیث همنام و هم كنیه پیامبر اسلام صلّی الله علیه و آله و همچنین شبیه‌ترین مردم به آن حضرت می‌باشد و بركات زمین و آسمان در عصر آن حضرت فراوان می‌شود.()
  3. آیات متعددی از قرآن كریم در رابطه با آن حضرت نازل شده.   از جمله آیه 55 سوره نور كه می‌فرماید: و خدا به كسانی كه از شما ایمان آورد و نیكوكار گردد وعده فرمود كه «در ظهور امام زمان (عج)» در زمین خلافت دهد چنانكه امم صالح پیامبران گذشته جانشین پیشینیان خود شدند و دین پسندیده آنان را بر همه ادیان تمكین عطا كند و به همه مؤمنان پس از خوف و اندیشه از دشمنان ایمنی كامل دهد كه مرا به یگانگی بی هیچ شائبۀ شرك و ریا پرستش كنند و بعد از آن هر كه كافر شود به حقیقت همان فاسقان تبه‌كارند. همچنین آیه 5 سوره قصص كه می‌فرماید: ما اراده كردیم كه بر آن طایفه ضعیف ذلیل در آن سرزمین منت گذارده و آنها را پیشوایان خلق قرار دهیم و وارث ملك و جانشین فرعونیان گردانیم.

۴ سال پیش
احسنت

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران