مدتی پیش بود که مرسدس بنز و بی ام و خبر از یک مشارکت دادند. مشارکتی که بر ساخت خودروهای خودران تمرکز داشت و قرار بود تا هر دو خودروساز بزرگ آلمانی در کنار یکدیگر محصولات پیشرفته خود را توسعه دهند.

ماشین ها قسمت ۵

مدتی پیش بود که مرسدس بنز و بی ام و خبر از یک مشارکت دادند. مشارکتی که بر ساخت خودروهای خودران تمرکز داشت و قرار بود تا هر دو خودروساز بزرگ آلمانی در کنار یکدیگر محصولات پیشرفته خود را توسعه دهند.


۰۷ تیر ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۱:۱۱
۲۱۲


مدتی پیش بود که مرسدس بنز و بی ام و خبر از یک مشارکت دادند. مشارکتی که بر ساخت خودروهای خودران تمرکز داشت و قرار بود تا هر دو خودروساز بزرگ آلمانی در کنار یکدیگر محصولات پیشرفته خود را توسعه دهند.

 

بی م و و مرسدس بنز

 

مدتی پیش بود که مرسدس بنز و بی ام و خبر از یک مشارکت دادند. مشارکتی که بر ساخت خودروهای خودران تمرکز داشت و قرار بود تا هر دو خودروساز بزرگ آلمانی در کنار یکدیگر محصولات پیشرفته خود را توسعه دهند.

با این حال مشارکت مرسدس و بی ام و چندان موفقیت آمیز نبوده و این دو خودروساز پس از یکسال مشارکت خود را لغو کردند. به گفته هر دو غول خودروساز آلمان، این جدایی توافقی بوده و به صورت متقابل صورت گرفته است.

البته همچنان احتمال ضعیفی برای بازگشت این دو خودروساز به قرارداد مشارکتی وجود دارد. عوامل مختلفی مانع از اجرای موفق این برنامه در زمینه توسعه خودروهای خودران شدند. مرسدس بنز و بی ام و پس از لغو مشارکت یک بیانیه رسمی منتشر کردند.

مطابق بیانیه مشترک مرسدس بنز و بی ام و، این دو شرکت متوجه شده‌اند که ساخت یک پلتفرم مشترک برای توسعه خودروهای خودران از آن چیزی که انتظار داشتند هزینه بیشتری می‌طلبد و پیچیدگی بیشتری دارد.

علاوه بر مشکل پیچدگی و هزینه‌بر بودن، این قرارداد مشارکتی مانع از برگزاری جلسات مشارکتی بین مرسدس بنز و بی ام و شده و این دو شرکت موفق نشده‌اند با تامین‌کنندگان قطعات و لوازم برای تولید محصولات جدید خود توافق کنند.

برخی از کارشناسان و منتقدان خودرویی معتقدند مرسدس بنز و بی ام و بیش از حد انتظار بلندپرواز بوده‌اند. تابستان گذشته بود که این دو غول خودروسازی آلمان از ساخت خودروهای خودران واقعی تا سال ۲۰۲۴ خبر دادند.

خودروهای خودران واقعی در حقیقت از فناوری‌های نسل چهارم خودران بهره‌ می‌برند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بدون دخالت عامل انسانی، در بزرگراه‌ها رانندگی کرده یا به طور خودکار پارک نمایند.

در این بین افرادی همچون جیم هکت، مدیر عامل فورد اعتقاد داشتند این شرکت‌ها در محاسبات خود اشتباه کرده‌اند و تا سال ۲۰۲۴ نمی‌توان این سطح از فناوری را در عمل به اجرا درآورد. مطابق نتایج یک پژوهش، اغلب مصرف‌کنندگان آمریکایی تمایل به استفاده از خودروهای خودران ندارند.

شرکت اوبر نیز که یکی از فعالان در زمینه توسعه خودروهای خودران است، در سال ۲۰۱۹ اعلام کرده بود گسترش استفاده عموم از خودروهای خودران بسیار به طول خواهد انجامید و به زودی شاهد استفاده گسترده از این خودروها در صنعت حمل و نقل نیستیم.

مرسدس بنز و بی ام و دیگر در ساخت خودروهای خودران با یکدیگر همکاری نمی‌کنند اما مشارکت آن‌ها در دیگر زمینه‌ها ادامه دارد. برای مثال این دو رقیب قدرتمند آلمانی در سال ۲۰۱۵ به همراه آئودی پلتفرم نقشه‌های نوکیا را با قیمتی بالغ بر سه میلیارد دلار خریداری کرده‌اند

 

برچسب‌های این مطلب:

ماشین ها




برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.