رویدادهای مدرسه

کی بخوابیم؟؟؟

ساعت خواب

ساعت چند؟؟؟


خلاصه :

ما باید ساعت چند بخوابیم؟؟ ساعت بدن ما بر روی ساعت چند تنظیم شده ؟؟ ما صبح ساعت چند باید بیدار شویم؟؟

بدن ما باید ساعت ۸ صبح بیدار شود و شب ها ساعت ۱۰ الی ۱۱ بخوابد بدن ما نیاز به استراحت کافی دارد بدن ما در مدتی که کار میکنیم خسته می‌شود و بعد به استراحت لازم دارد برای کسایی که صبح زود بیدار میشوند شب ها باید زودتر بخوابند بعضیا بدن بیولوژیکی خود را تنظیم می کند چه جوری بدن بیولوژیکی خود را تنظیم کنیم؟؟؟ با چند روز خوابیدن خوابیدن و بیدار شدن سر موقع میتونیم ساعت بدن خود را تنظیم کنیم.

 پزشکان می گویند حدود ساعت ۱۱ شب تا ۴ صبح برخی از هورمون های که برای بدن بسیار ضروری هستند در خواب ترشح می‌شود و اگر افرادی در این ساعات بیدار باشند قطعاً این هورمون‌ها نمی‌توانند به طور مناسب در بدن ترشح نمی‌شود.

ترشح این هورمون ها به طور دقیق از ۱۱ شب شروع می شود که هر یک از ساعت های مربوط به این که یک هورمون خاص است. البته آماده سازی بدن برای این پروسه از ۲ ساعت قبل آغاز می شود بین ساعت ۹ تا ۱۱ شب زمانی است که برای بدن از بین بردن مواد سمی و غیر ضروری شروع به فعالیت می کند.

این عملیات توسط آنتی اکسیدان ها انجام می شود و بهتر است بدن در حال آرامش باشد در غیر این صورت اثر منفی زیادی بر سلامت بدن دارد بین ساعت ۱۱ تا یک بهترین زمان برای خواب عمیق است چون این مواد سمی در حال دفع شدن از کبد هستند.

دو ساعت بعدی، تا ساعت ۳ بدن در حال سم زدایی از کیسه صفرا است که فقط در صورت یک خواب عمیق ممکن می‌شود. ساعت ۳ تا ۵ صبح زمان از بین بردن مواد سمی از ریه است که در این ساعت احتمال عطسه یا سرفه در خواب زیاد است. ساعت صبح ۵ تا ۷ صبح عملیات پاکسازی در روده بزرگ شروع می‌شود که می‌تواند آن را دفع کند.

در این باره آیات و روایات زیادی است مانند آیه انعام ۹۶ و جعل الیل سکنا  : و( اوست که ) شب را مایه آرامش قرارداد.

با تشکر از خواندن شما یوسف دهقانی یا علی (ع)✋🤚🤚🤚🤚

۳ سال پیش
آفرين

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران