آموزش

مهم بودن خواب


خلاصه :

ایا تابه حال به مهم بودن خواب فکر کرده اید

به نام خدا

وجعل اللیل سکنا  و[خداوند]شب را مایه آرامش قرار داد.

بسیاری ازبزرگان طب ایرانی معتقدند اگر می خواهید خوابی منجر به حفظ تندرستی داشته باشید باید ساعات طلایی خواب شب رااز دست ندهید یعنی باید حدود ساعت 9 تا 10شب را از دست ندهید . یعنی باید حدود ساعت 9 تا 10 شب به رختخواب بروید و به جای آن برای انجام کارها و فعالیت هایتان قبل از طلوع آفتاب برخیزید.

ساعت خواب صحیح آنقدر در سلامتی موثر است که برخی از اطبای طب ایرانی یکی از علل شیوع بیماریهای التهابی در جوامع امروزی را ناشی از همین اختلال درساعات خواب و دیر خوابیدن می دانند.

همچنین از عوامل مهم رشد کودکان به خصوص رشد قدی کودکان رعایت ساعت خواب منظم است و به کودکانی که اختلال رشد دارند اکیدا توصیه می شود ساعت 9 بخوابند زیرا در ساعت طلایی خواب شب علاوه بر اینکه بهترین زمان هضم غذاست بیشترین میزان ترشح هورمون رشد نیز در همین ساعات طلایی خواب ترشح می شود .

یکی از بزرگترین اشتباهات افراد در مورد تنظیم ساعت خواب این است که فکر می کنند باید حتما زود به تخت خواب بروند و با وجود عدم خستگی به زور برای خوابیدن تلاش کنند . یادتان باشد این حالت بیشتر شبیه شنا کردن در خلاف جهت آب است.برای حل این مشکل بهترین کار این است که شب ها هر وقت خسته شدید بخوابید ، ولی صبح ها سر ساعت مشخصی بیدار شوید . این پروسه مدتی زمان می برد، اما کم کم بدن شما به ساعت خواب مشخصی عادت می کند . با این روش می توانید ساعت بیولوژیکی بدنتان را برای خواب مناسب تنظیم کنید ( ساعت بیولوژیکی بدن ناحیه ای کوچک در هیپوتالاموس مغز است که کنترل خواب و بیداری بدن را برعهده دارد).

۳ سال پیش
خوب بود

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران