رویدادهای مدرسه

مدیریت زمان

مدیریت زمان چیست؟


خلاصه :

مدیریت زمان چیست؟

به نام خدا

مدیریت زمان چیست ؟

این مهارت به ما کمک می کند تا نتایج مطلوبی که داریم را کسب کنیم. همه ما وقتی واژه مدیریت کردن زمان را می‌شنویم، می‌دانیم صحبت از استفاده بهتر از زمان به میان می‌آیددر واقع یا به دنبال این هستیم که چطور از زمانی که در اختیار داریم بیشترین استفاده را بکنیم و کمتر عمرمان را تلف کنیم. یا اینکه چطور به همه ی کارهای خودمان در زمان مشخصی که میخواهیم برسیمدر حقیقت افراد به علت اینکه می‌خواهند کارهای خود را طبق برنامه پیش ببرند .

مدیریت زمان به معنای ساده به معنی فرآیند نظم‌ دهی و برنامه‌ریزی برای تقسیم زمان خود بین فعالیت‌های خاص است.

راههای مدیریت زمان:

تا به حال برایتان اتفاق افتاده که در مدت زمان خیلی کوتاه، کلی کار برای انجام دادن داشته باشید؟ کلی کار نیمه‌ تمام باقی‌مانده، چگونه شما به کارهای کوچک دیگر رسیدگی می‌کنید؟

1 مرتب باشیم

نیم ساعت اول هر روزتان را به برنامه ریزی روزتان اختصاص بدهید. ببینید می‌خواهید چه کار کنید و یک لیست از آن‌ها تهیه کنید. می‌توانید به این شکل در نظر بگیرید که چه کارهایی حتماً باید انجام شود . به چیزهایی که در لیست می‌نویسد مسئول پذیر باشید. برای فکرکردن، صحبت کردن و کارهایی با اولویت بالا زمان مشخص ، تعیین کنید. برنامه‌ریزی کنید که چه موقع شروع و چه موقع کارها را تمام کنید و طبق برنامه پیش بروید.

بهترین زمان برای کارهای طاقت‌فرسا زمانی هست که بیش‌ترین انرژی را دارید.

2 دسته‌بندی کنیم

کارها را به شکلی دسته‌بندی کنید که مهم‌ترین‌ آن‌ها در ابتدا باشند. اگر خود را درگیر چیزهای کوچک بکنید به‌دلیل محدودیت زمان، خواهید دید که کارهای اصلی مانده است. اگر برنامه خود را با این چیزهای کوچک پر کنید، ناگهان می‌بینید که دیگر جایی برای کارهای مهم ندارید.

3 هرشب کارهای روز بعد را لیست کنیم

هر شب قبل از اینکه به تختخواب بروید، لیستی از کار هاتون رو برای روز بعد ایجاد کنید. فهرست کارهای فردای خود را قبل از خواب بنویسید . این لیست به شما کمک می‌ کند که اهداف خود را برای روز بعد مشخص کنید. دستیابی به اهداف روزانه ساده‌ تر است و به ما کمک می‌ کند به سمت اهداف بلند‌مدت حرکت کنیم. اما لازم است کارهایی که باید انجام دهیم را لیست کنیم.

4در مسیر درست باقی بمانیم

یکی از کارهایی که در زندگی بسیار مهم و حیاتی است، این است که این سؤال را از خود بپرسید: «بهترین استفاده‌ای که از زمان خود می‌توانم بکنم چیست؟»

توانایی شما در تفکیک کردن این کارها و طبقه‌بندی درست آنها می‌تواند بهره‌وری شما را به مقدار زیاد افزایش دهد.
 5: کار های مهم و اضطراری

کار مهم آن کاری است که برای کار و حرفه‌تان پیامدهای بلندمدت دارد. یک کار اضطراری کاری است که نمی‌توانید انجام دادن آن را به تعویق بیاندازید. کاری که مهم و اضطراری است کاری است که بلافاصله باید انجام شود.

6: کار های مهم اما غیراضطراری

کارهایی که مهم هستند اما اضطراری نیستند. انجام دادن این کارها را می‌توان به موقعی دیگر موکول کرد. یا دست‌کم انجام دادن آن‌ها را برای مدتی کوتاه به بعد موکول نمود.

۳ سال پیش
خیلی خوب

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران