بدون مجموعه

عجیب ترین خیابانهای دنیا


خلاصه :

در این مطلب با عجیب ترین خیابان های جهان اشنا میشوید

خیابان ابنزر اسکاتلند

این خیابان در اسکاتلند به کوتاه ترین خیابان جهان مشهور است در این خیابان فقط یک خانه وجود دارد با پلاک 1 که در سال 1883 ساخته شده است این خیابان 2 متر طول دارد و این خانه قدیمی نیز اکنون تبدیل به هتل شده است.

خیابان

بزرگراه پان آمریکا


علت شهرت این خیابان یدک کشیدن نام طولانی ترین جاده جهان است بزرگراه پان آمریکا طولانی ترین جاده رانندگی در جهان است. و از کانادا تا السالوادور ادامه دارد پیش از این خیابان یانگ طولانی ترین خیابان جهان بود اما در 1990 میلادی که احداث این خیابان بین المللی آغاز شد این خیابان 48 هزار کیلومتری عنوان طویل ترین خیابان را بر عهده گرفت پان آمریکا از 15 کشوراز جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، مکزیک، پرو، آرژانتین، و السالوادور عبور می کند.

خیابان

خیابان پارلمان در اکستر انگلیس

باریکترین خیابان جهان خیابان مجلس در اکستر، انگلستان است. این باریک ترین خیابان در جهان است،عرض آن تنها 0.64 متر است.اما 50 متر طول دارد.

خیابان

خیابان مصر به جیزه

قدیمی ترین جاده آسفالت جهان در مصر قرار دارد راه جیزه قدیمی ترین جاده آسفالت شناخته شده در جهان است. جاده بیش از 4600 سال قدمت دارد و 4 کیلومتر طول آن است و معادن جنوب غربی قاهره را به اسکله در دریاچه Moeris متصل می کرد
این جاده برای حمل و نقل بلوک های عظیم از سنگ بازالت به جیزه جایی است که یک هرم باستانی ساخته شده است.

خیابان

خیابان دی جولیا در آرژانتین
این خیابان که نامش از 9 جولای به مناسبت استقلال آرژانتین اخذ شده است عریض ترین خیابان جهان است. این خیابان در بوئنوس آیرس 6 بانده است در این خیابان بناهای مشهوری چون وزارت ارتباطات این کشور مجسمه دن کیشوت و ستون هرمی شکل سنگی ریپابلیکا قرار دارند.

خیابان

خیابان لومبارد آمریکا
این خیابن زیکزاک ترین و یکی از عجیب ترین خیابانهای آمریکا است.این خیابان دردر سن فرانسیسکو قرار دارداین خیابان علاوه بر زیکزاک بودن دارای شیب تندی هم هست توقف در این خیابان تپه ای کاملا ممنوع است البته در پایین شیب تند یک محل برای پارک کردن وجود دارد.در این خیابان هشت بار باید فرمان را بچرخانید.

خیابان

میدان جادویی انگلیس
بدترین میدان جهان که در آن همه سرگیجه می گیرند و در ایران به این حالت خیابان یا میدان چه کنم می گوینددر سوییندون انگلس واقع است. این میدان مضحک در 1972 ساخته شده و در درون خود 5 میدان کوچکتر دارد که هر راننده ناآشنایی را سرگردان می کند. در این میدانها شما باید بر خلاف عقربه های ساعت و در برخی در جهت عقربه های ساعت حرکت کنید. این میدان از مضحک ترین سازه های ترافیکی جهان است.

خیابان

خیابان ساووی کورت انگلیس
این خیابان تنها خیابان در انگلیس است که شما باید در آن از سمت راست حرکت کنید چرا که بر اساس قانونی قدیمی درشکه هایی که از سمت چپ حرکت می کردند نمی توانستند مسافران خود را پیاده کنند و این قانون تا به امروز بر جای مانده است.

خیابان

خیابان بالدوین در نیوزلند
این خیابان که در داندین نیوزلند قرار دارد با شیب 35 درجه پر شیب ترین خیابان جهان است

خیابان

در این خیابان پله وجود ندارد و اهالی این محل برای رسیدن به خانه های خود باید در تپه نوردی مهارت داشته باشند این مدل شهر سازی هم دسته گل مهندسان انگلیسی است که در این لیست حضور ویژه ای داشته اند.

خیلیییییی باحال بودند

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۳ سال پیش
بدک نبود کاش یه نظرسنجی میزاشتی

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۳ سال پیش
جالب بود.
:)

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران