دلنوشت

درمان کسلی و خستگی


خلاصه :

راه های درمان کسلی و بی حالی 

 دلیل خستگی و بی حالی


خستگی و بی حالی حالتی است که در آن فرد برای انجام کارها انرژی ندارد. کنترلِ خستگی کار سختی است، چون نشانه یا وضعیت بسیار مبهمی است. خستگی انواعی دارد، مثلا: خستگی فیزیکی، خستگی احساسی، خستگی به عنوان نشانه‌ی یک بیماری و خستگی به عنوان خود بیماری. بسیاری از ما در طول سال ممکن است دچار خستگی و بی حالی شویم اما دلیل خستگی و بی حالی خود را ندانیم و به دنبال راه چاره آن باشیم. خستگی روزانه بر عملکرد فرد تاثیر منفی می گذارد و باعث می شود در محل کار عملکرد خوبی نداشته باشد. دلیل خستگی و بی حالی ممکن است به دلیل خواب ناکافی و نامناسب یا نشانه بیماری جسمی و روحی باشد. خستگی ممکن است بر روابط فرد هم تاثیر بگذارد و کسانی که حس این افراد را درک نکنند ممکن است  آنها را تنبل فرض کنند.

خستگی و بی حالی ممکن است به علت خواب ناکافی، کار زیاد، کسالت، نگرانی و استرس باشد. احساس خستگی و بی حال بر سلامتی جسمی و روانی افراد تاثیر گذاشته و انجام کارهای روزانه را برای  آنها سخت می کند. ممکن است خستگی به دلیل کار زیاد یا کمبود خواب باشد و با استراحت بتوان آن را رفع کرد اما دلیل خستگی و بی حالی ممکن است فراتر از این باشد و مربوط به مشکلات پزشکی باشد که فرد از آن بی خبراست. مشکلات تیروئید، کم خونی، مشکلات قلبی، دیابت و مشکلات کلیوی و کبدی از بیماری هایی هستند که موجب خستگی می شوند. این احتمال هم وجود دارد که خستگی، از علائم افسردگی یا قند خون پایین باشد.

 
شکلات میزان سروتونین و اندروفین خون را زیاد می کند و این دو هورمون باعث شادمانی می شود. سعی کنید گاهی شکلات بخورید، تا این احساس در شما تقویت شود. 

 

درمان بی‌حالی


افاردی که دچار بی حالی و خستگی می شوند به دنبال راه حلی هستند تا بتوانند از این حالت رها شوند . در ادامه مقاله راه هایی برای درمان بی حالی بیان شده است.

بالا بردن فعالیت فیزیکی و جنب و جوش

 یکی از راه حل های درمان بی حالی ، بالا بردن فعالیت فیزیکی و جنب و جوش می باشد. متاسفانه فرد تا احساس بی حالی می کند سعی می کند که چرتی بزند و استراحت کند، در صورتی که وقتی فرد  تمام روز را به خاطر بیماری در رختخواب دراز می‌کشد، احساس خستگی و بی‌حالی  او بیشتر می‌شود. در این شرایط ممکن است  فرد احساس سردرد و سرگیجه خفیفی  داشته باشد و به جای اینکه انرژی بگیرد و سرحال شود، انگار همه‌ی انرژی بدنش تحلیل رفته است.

اگر احساس خستگی می‌کنید و رَمق کار کردن ندارید، شاید با قرار گرفتن در معرض هوای تازه به راحتی بتوانید به جسم و ذهن‌تان طراوت بدهید. بهتر است به جای استراحت مطلق، به خودتان پاداش بدهید، یعنی هراز گاهی از جایتان بلند شوید و هوای تازه‌ای بخورید تا تأثیر طراوت‌بخش آن را در خودتان احساس کنید. این کار به سبب آزاد شدن اندورفین باعث  می شود خلق و خوی  فرد بهتر شود. فراموش نکنید که غم و افسردگی، عوامل زمینه‌ساز خستگی هستند.

برای بالا بردن انرژی، به ویژه در درازمدت، ورزشِ «منظم» اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر فکر می‌کنید حوصله‌ی ورزش کردنِ زیاد را ندارید، پس در آغاز کار، بیش از حد ورزش نکنید.

 

۳ سال پیش
خلاصه هم دارد؟

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.


پسران

دختران