محتوای درسی

اراده درس خواندن

اراده درس خواندن

اراده درس خواندن


خلاصه :

چگونه از بازی دور شویم وبه سوی درس خواندم برویم.

آیا تاکنون برای‌تان پیش‌ آمده زمانی که قرار بوده درس بخوانید مدام دست دست کنید و کار امروز را به فردا بیندازید؟ آیا اطمینان دارید چنانچه می‌توانستید کمی با اراده‌تر درس بخوانید، نمرات بهتری می‌گرفتید؟ اگر این چنین است، بدانید که تنها نیستید. اغلب مردم هر چند وقت یک‌بار با چنین مشکلاتی هنگام درس خواندن مواجه می‌شوند. این مقاله را بخوانید تا با روش‌های تقویت اراده برای درس خواندن آشنا شوید، از خیال‌پردازی دست بکشید و سفت و سخت مشغول درس خواندن شوید.

۱. مشغول هر کاری که هستید از آن دست بکشید و بروید درس بخوانید

بله، خیلی راحت است مدام به خود بگویید: «یه ساعت دیگه شروع می‌کنم.» این حرف را بارها تکرار می‌کنید و ناگهان نگاه می‌کنید و می‌بینید یک روز کامل از دست رفته است. اگر واقعا لازم است به صورت جدی درس بخوانید، بیش از این تعلل نکنید. مشغول هر کاری که هستید از آن دست بکشید، دفتر و کتاب خود را بردارید و به یک مکان ساکت و خلوت بروید و مشغول درس خواندن شوید. با جملاتی نظیر «فقط یه دور دیگه بازی» یا «فقط یه سریال دیگه» در کار خودتان کارشکنی نکنید. هرچه زودتر مشغول درس شوید، زودتر کارتان تمام می‌‌شود و در نهایت وقت آزاد بیشتری در اختیار خواهید داشت.

  • شروع هر کاری از ادامه دادن آن خیلی سخت‌تر است. هنگامی که از اولین سد عبور کردید، می‌بینید که ادامه‌ی مسیر بسیار ساده‌تر است.
  • یکی از روش‌های یادداشت برداری، ترسیم است. ترسیم یادداشت‌ها یک روش سرگرم‌کننده و ساده برای به خاطر سپردن مطالب است. برای مثال اگر قرار است جنگ سال ۱۸۱۲ را به خاطر بسپارید، پس چیزهایی را که در مورد آن می‌دانید، ترسیم کنید. یکی دو دقیقه‌ی اول پس از شروع مطالعه، از اهمیت بسیاری برخوردار هستند؛ چرا که خیلی ساده ممکن است در این بازه تسلیم شوید و دست از کار بکشید. برای اینکه از بروز چنین اتفاقی جلوگیری کنید، فورا شروع کنید به یادداشت برداشتن، حتی اگر یادداشت‌هایتان چندان تعریفی نداشته باشند. زمانی که کمی پیشروی کردید (هرچند کوچک)، می‌بینید که تمایل‌تان برای دست کشیدن از کار کمتر شده است.

  • یادتان باشد چنانچه یادداشت‌های اولیه‌ای که برداشتید به نظرتان به درد بخور نیستند، همیشه می‌توانید آنها را بازنویسی کنید.
  • به خودتان انگیزه دهید و برای خود جایزه تعین کنید مثلا 60 دقیقه که درس خواندید 30دقیقه بازی کنید یا استراحت کنید 
  • اگر میشود لایک کنید

  • yes

 

۳ سال پیش
اح سنت

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران