آموزش

ربات نیمه هوشمند robomaster s۱

ربات نیمه هوشمند robomaster s۱


خلاصه :

سلام این مقاله توسط شرکت فنی مهندسی پرو الکترونیک به نمایش داده می شود که نماینده این شرکت یعنی جناب اقای سید امیر علی احمدی این مقاله را می نویسند  

این ربات یک ربات نیمه هوشمند است که توسط شرکت dji ساخته شده و در سال 2018 نسخه نهایی و پیشرفته ارائه شد
 این ربات به عنوان یک ربات اسباب بازی رقابتی و مسابقه ای شناخته می شود
این ربات در ظاهر یک ربات اسباب بازی است برای همین این شرکت  امکان این که ما خودمان ربات را برنامه نویسی کنیم را به ما داد 
این ربات با تمام زبان های برنامه نویسی،برنامه نویسی می شود به جز زبان های تحت وب 
یکی از زبان های برنامه نویسی پر استفاده این ربات زبان اسکرچ است که برای بچه ها ساخته شده است 
این ربات یک رباتی است که خیلی هوشمندانه ساخته شده است 
چون می تواند الگوریتم هایی انجام دهد که در هد این ربات نیست 
همچنین فرستنده و گیرنده مادون قرمز دارد و همینطور می تواند ساچمه ژله ای پرتاب کند و حسگر های اون رباتی که ساچمه به او برخورد می کند اون را حس کرده و در مسابقه ها از جون او کم می کنند 
این ربات یک جور ربات خط خوان هم است و هر خطی را با هر رنگی می تواند بخواندو حرکت کند 
همچنین از روی کارت هایی که خود کمپانی داده می تواند حرکت کند می اید 
یک جور محافظ هم به حساب می اید چون با حرکاتی که انجام می دهد می تواند حتی یک شیر گرسنه را فراری دهد 
می تواند موجودات را شناسایی کند 
میکروفون بلندگو و تصویر انلاین دارد یعنی بصورت زنده
ساختار کلی DJI RoboMaster S1 : 

تا پیش از این ربات های آموزشی بسیاری با قابلیت ها گوناگون در دنیا به منظور ارتقاء سطح آموزشی رشته رباتیک دانشجویان و دانش آموزان در بازار وجود داشت محصولاتی مانند Lego Mindsorom و .. اینبار کمپانی پیشتاز DJI  در زمینه تولید ربات های پرنده که به حق شگفتی آفرین بوده و بسیار جلو تر زمان حرکت کرده است به منظور افزایش قدرت درک و یادگیری علاقه مندان و دانشجویان و تعامل بهتر و بیشتر این عزیزان با سیستم های رباتیک و برنامه نویسی محصول DJI RoboMaster S1 را روانه بازار کرده است . ربات آموزشی DJI RoboMaster S1 باعث افزایش قدرت درک علاقه مندان به رشته رباتیک در زمینه ریاضیات , فیزیک برنامه نویسی خواه شد . 

DJI RoboMaster S1 نیز ماننده سایر کیت های رباتیک متشکل از ماژول و سیستم های گوناگون و حسگر های دقیق است که در ادامه مطب به آنها اشاره خواهید کرد . 

کنترلر هوشمند DJI RoboMaster S1 :

ربات روبو مستر اس 1 با توجه به مجهز بودن به یک پردازنده قدرتمند در قلب خود قادر به دریافت و پردازش دیتا های حسگر ها و فرامین دریافتی از کاربران در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون تاخیر است ! به این ترتیب سیستم برنامه ریزی و همچنین عکس العمل ربات DJI RoboMaster S1 بسیار سریع است و مانند سایر کیت های رباتیک کارکردن با این ربات هوشمند نه تنها کسل کننده نیست بلکه بسیار لذت بخش است . 

ماژول Blaster ربات آموزشی DJI RoboMaster S1 : 

در ادامه توضیحات DJI RoboMaster S1 باید گفت که کمپانی DJI به منظور افزایش جذابیت ربات DJI RoboMaster S1 برای کاربران و دانش آموزان و همچنین ایجاد رقابت در طراحی و برنامه ریزی یک ماژول عکس العملی به نام Blaster بر روی ربات DJI RoboMaster S1 قرار داده است که به کمک آن کاربران میتوانند اقدام به برتاپ گلوله های اسفنجی به سمت حریفان خود کنند از این رو با استفاده از DJI RoboMaster S1 کاربران می توانند رقابت های جذابی را شکل دهند و این رو مهارت خود در زمینه برنامه نویسی ربات های جنگجو را افزایش دهند .

ماژول Blaster RoboMaster قابلیت پرتاب 10 گوله ژله ایی بر ثانیه را دارد ! و سرعت پرتاب گوله های ژله ایی حداکثر 26 متر بر ثانیه است 

نکته جالب در خصوص ماژول Blaster ربات RoboMaster S1 امکان استفاده از گلوله های نوری اینفرارد یا گلوله های ژله ایی است ! که قعاً گلوله های نوری اینفرارد رایگان نا محدود هستند و از آنها در تمرینات می توان استفاده نمود . 

زره هوشمند DJI RoboMaster S1 : 

از دیگر قابلیت های جذاب DJI RoboMaster S1 می تواند به بدنه جهز به حسگر تشخیص اشعه اینفرارد اشاره کرده که چنین سیستمی علاوه بر تکمیل کارکرد ماژول Blaster به لحاظ تشخیص مورد هدف قرار گرفتن به منظور راهنمایی پیمایش این ربات هوشمند نیز مورد استفاده قرار میگیرد. 

ماژول دوربین و گیمبال DJI RoboMaster S1 :

از دیگر امکانات جذاب ربات آموزشی روبومستر اس 1 می توان به سیستم دید اول شخص با FPV آن اشاره کرد که متشکل از یک دوربین با کیفیت 5 مگاپیکسل با زاویه دید 120 درجه و قابلیت فیلم برداری فول اج دی با سرعت 30 فریم برثانیه است حداکثر بیت ریت دوربین RoboMaster S1 معادل 16 مگابیت بر ثانیه است علاوه بر آن دوربین DJI RoboMaster S1 بر روی یک گیمبال قرار داده شده است تا کاربران به راحتی بتواند در محل افق به صورت 540 درجه و در محور عمودی از 20- درجه تا 35+ درجه دوربین را جا به جا کند .

سیستم انتقال قدرت DJI RoboMaster S1 : 

یکی از نکات مهم در خصوص DJI RoboMaster S1 سیستم محرک و انتقال قدرت کامل این ربات هوشمند است , به کمک چرخ های Mecanum یا Omnidirectional این ربات توانایی حرکت به سوی را دارد ! علاوه بر آن در صورت استفاده از ربات روبو مستر اس 1 در محل های نا مسطح این ربات به آسانی می تواند به هر سمتی در کوتاه ترین زمان حرکت کند و یکی دیگر نکات جالب در خصوص چرخ های Mecanum قابلیت حرکت به طرفین بدون تغییر زاویه چرخ و هدایت بسیار دقیق تر و سریع تر ربات است ! 

سیستم انتقال تصویر DJI RoboMaster S1 :

روبات RoboMaster S1 دارای یک سیستم ارسال و مانتیورینگ تصویر با تاخیر بسیار پائین است , حداکثر تاخیر ارسال تصویر توسط روبومستر اس 1 از طریق وای فای معادل 80 تا 100 میلی ثانیه و از طریق روتر 100 تا 120 میلی ثانیه است ! 

کاربران می توانند تصاویر زنده Robomaster S1 را با کیفیت 720P و سرعت 30 فریم بر ثانیه و بیت ریت 6 مگابیت بر ثانیه مانتیور کنند 

برد کلی ربات RoboMaster S1 بدون روتر حداکثر 140 متر و با استفاده از روتر حداکثر 300 متر است .

موتور های پر بازده DJI RoboMaster S1 : 

از دیگر قابلیت های جذاب ربات روبو مستر می توان به موتور های براشلس دقیق و پرسرعت و ESC ها قدرتمند این ربات آموزشی اشاره کرد که حداکثر سرعت گردش آنها 1000 دور در دقیقه است !  تورک mN•m 250 باعث ارائه حرکتی پایدار و با دقت میشود ! علاوه بر این طراحی و تولید موتور های M3508I توسط شرکت DJI انجام شده به این  ترتیب مصرف انرژی , استقامت و طول همر این موتور های برای ربات DJI RoboMaster S1 بهینه سازی شده است . 

ESC های RoboMaster S1 از موتور ها در برابر ولتاژ بالا , حرارت بالا , نیروی غیر عادی و اتلاف نیرو محافظت می کند . 

حداکثر سرعت حرکت رو به جلو RoboMaster S1 برابر با 3.5 متر بر ثانیه رو به جلو , 2.5 متر بر ثانیه رو به عقب و 2.8 متر بر ثانیه به طرفین است

همچنین سرعت گردش این ربات 600 درجه بر ثانیه است که به این ترتیب به سرعت می تواند از خود عکس العمل نشان دهد.
 

زبان برنامه نویسی Scratch و Python  برای DJI RoboMaster S1 : 

برنامه ریزی و برنامه نویسی برای ربات هوشمند DJI RoboMaster S1 بسیار ساده و لذت بخش است که شکلی که اشتیاق کاربران را برای برنامه نویسی های پیچیده و بزرگ بیشتر می کند و دلیل چنین امری امکان استفاده از زبان های برنامه نویسی ساده Scratch و Python است

از سویی یادگیری زبان برنامه نویسی Scratch و Python بسیار ساده است بنابر این دانش آموزان و دانشجویان می توانند تمرکز بیشتری بر روی خلاقیت هایشان داشته باشند . 

کاربران روبومستر اس 1 علاوه بر برنامه نویسی با رایانه از طریق تلفن همراه نیز می توانند برای ربات هوشمند خوب برنامه نویسی کنند 

قابلیت های بی پایان Dji RoboMaster S1 : 

با وجود 46 جز با قابلیت شخصی سازی ربات روبومستر اس 1 کاربران می توانند زمینه پهناوری از خلافیت های خودرا به اجرا بگذارند و این به رشد و تکامل دید کاربران نسبت به ربات های هوشمند کمک بسیاری می کند . وجود شش پورت PWM به کاربران اجازه استفاده از لوازم جانبی گوناگونی را میدهد 

سازگار با فناوری هوش مصنوعی Artificial Intelligence در ربات RoboMaster S1 : 

یکی از جذاب ترین نکات در خصوص ربات ربومستر اس 1 هوش مصنوعی این محصول است که قابلیت های فراوانی را برای کاربران ایجاد میکند و امکان استفاده از هوش مصنوعی صوتی و بصری به کاربران قابلیت آموزش فرامین صوتی و تصویر را به این ربات میدهد . 

از جمله قابلیت ها می توان به امکان پیمایش خط , تشخیص علائم و فرمان های حرکتی , تشخیص چهره  اشخاص و دنبال کردن آنها , تشخیص سایر روبات های RoboMaster S1 برای چالش های میدانی و .. اشاره کرد ! 

به این ترتیب ربات شما می تواند با مجموعه از فرامین ای پیش تعیین شده به صورت کاملاً خودکار عمل کند و به این ترتیب همه چیز برای ارائه خلاقیت های شما فراهم است . 
 

به عنوان مثال کاربران می تواند به طراحی یک شهر کوچک با مجموعه ای علائم و نشانه ها و با برنامه ریزی ربات , آن را به حالت عملکرد خودکار ببرند تا سر تقاطع ها با دیدن چراغ قرمر توقف کند و یا با دیدن علامت سرعت به صورت خودکار سرعت خود را کاهش با 

تفریح و آموزش با DJI RoboMaster S1 :

کاربران می توانند با استفاده از سیستم ساده برنامه نویسی DJI RoboMaster S1 و یا کنترل مستقیم بر روی آن از طریق نرم افزار تلفن همراه یا رایانه آنها را هدایت کنند و با برگزار رقابت های هیجان انگیز علاوه بر تفریح خلاقیت های خود را در رقابت ها ارتقاء دهند . 

ضمناً یک نرم افزار توسط شرکت DJI برای کنترل DJI RoboMaster S1 تهیه شده است که قابلیت های جالی مانند دنبال کردن سوژه , قابلیت شرکت در رقابت با دیگر ربات ها و پخش پیام صوتی و .. را دارد . 

Dji robomaster S1 منتظر خلاقیت شما است

باتری ربات DJI RobiMaster S1 : 

ربات DJI Robomaster S1 مجهز به یک باتری 2400 میلی آمپری 3 سل است  که با ولتاژ 10.8 تا 12.6 شارژ میشود , وزن این باتری معادل 170 گرم است و با یکبار شارژ کامل به مدت 35 دقیقه شارژدهی دارد . 
 

 

  
مشخصات فنیDJI RoboMaster S1 Educational Robot

اطلاعات کلی

  • ابعاد

    320×240×270 میلی‌متر

  • وزن

    35000 گرم

  • رده سنی

    نوجوان , بزرگسال

  • نوع ربات

    قابل برنامه‌نویسی

  • حسگرها

    تصویری , صوتی , جهت‌یابی مغناطیسی , دنبال کننده خط , فرستنده مادون قرمز

  • توضیحات واکنش‌ها و توانایی‌ها

    دارای حسگر صدا

  • دارای دوربین

  • دارای باطری

  • دارای جرخش ۴ جهت ........

  • نوع حرکت

    چرخ

  • ریموت کنترل

    دارد

  • توضیحات ریموت کنترل

    ریموت کنترل روبات از طریق موبایل یا تبلت وصل می شود 

  • سایر توضیحات

    مونتاژ ربات قبل استفاده

  • دارای باطری لیتیومی

۳ سال پیش
سلام
این ربات چند است؟
از کجا بخریم

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

امیرمهدی عرب سلام این ربات چند است؟ از کجا بخریم
سلام اقای عرب این ربات بین 15 تا 16 ملیون است
در فروشگاه های اینترنتی ایران موجود است ولی شما از نمایندگی شرکت dji بخرید
اگر در مرورگرتان سرچ کنید نمایندگی شرکت dji چندتا نمایندگی میارد یکی از بهترین انها دامزیک است

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۳ سال پیش
ارزش داره بخرم

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

امیرمهدی عرب ارزش داره بخرم
اگر برای اموزش خودتون از ربات می خواهید بخرید قیمتش خییلی هم پایین است
ولی اگر برای بازی می خواهید بخیرد قیمتش یک زره بالا است ولی باز ارزش دارد
اگر می خواهید بخرید با من هماهنگ منید چون من با یکی از نمایندگی ها قرار داد دارم
و میتوانم تخفیف بگیرم
اگر خواستید بخرید با یکی از این دو تا شماره تماس بگیرید

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۳ سال پیش
دمت گرم

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران