محتوای درسی

مضرات قند و شکر


خلاصه :

عوارض قند و شکر برای سلامتی با اینکه برخی از افراد عاشق مواد شیرین هستند اما باید بدانید که شکر بر روی سلامت روح و روان ما نیز اثر می گذارد. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.

مصرف بیش از حد شکر می تواند به مشکلات روحی و روانی منجر شود:

اگر برای کاهش استرس خود و مقابله با آن به خوردن مواد شیرین روی می آورید باید بدانید که این موضوع چه بلایی سرتان می آورد.

خیلی از افرادی که عصبانی می شوند شکر بیشتری در رژیم غذایی خود دارند. این موضوع بدین خاطر است که شکرهای فرآوری شده می توانند حس نگرانی، تحریک پذیری و ناراحتی را در فرد ایجاد کنند و می توانند در صورتی که فرد با افسردگی و اضطراب دست و پنجه نرم می کند اثرات مخرب تری بر روی روح و روان داشته باشند.

حالا سوال اینجاست که چرا چنین مشکلاتی روی می دهد؟ بعد از خوردن شکر زیاد، بدن برای کمک به جذب گلوکز اضافی در جریان خون و پایدار نگه داشتن سطح قند خون انسولین آزاد می کند. به نظرتان این جریان خوب است؟ الزاما خیر. افزایش سطح شکر باعث می شود بدن برای رسیدن به سطح طبیعی سخت تر کار کند. این افزایش ها و کاهش ها باعث ایجاد حس عصبانیت، تحریک پذیری و ناراحتی در افراد می شود.

اگر اضطراب یا افسردگی دارید این نشانه ها ممکن است شبیه نشانه هایی باشد که به طور روزانه با آن ها سروکار دارید. اما باید بدانید که شکر چنین نشانه هایی را بدتر می کند.

اگر مصرف بیش از حد شکر باعث ایجاد اضطراب نشود، قطعا آن را بدتر می کند:

اگر با اضطراب دست و پنجه نرم می کنید حتما می دانید شکر چه اثراتی بر روی روح و روانتان دارد. افزایش سطح قند در بدن می تواند در این شرایط باعث ایجاد حس تحریک پذیری، هیجان زده شدن و ناراحتی شود که همه این عوارض جانبی باعث بدتر شدن اضطراب می شود. اما این همه ماجرا نیست. شکر توانایی بدن برای پاسخگویی به استرس را کاهش می دهد و همین امر باعث تحریک اضطراب و پیشگیری از مبارزه با علل ایجاد کننده استرس می شود.

مطالعات اندکی وجود دارد که ارتبط بین شکر و اضطراب را مورد بررسی قرار داده اند اما همه آن ها بر روی موش ها انجام شده اند

با اینکه یافته های این مطالعات ارتباط قطعی بین مصرف شکر و اضطراب پیدا کرده است اما محققان باید مطالعات بیشتری را بر روی انسان ها انجام دهند.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران