معرفی

پرچمدار جاده مخصوص

نگاهی به ویژگی‌های دنا پلاس، اسب چموش جاده مخصوص

نگاهی به دنا پلاس


خلاصه :

دنا پلاس یکی از جدیدترین محصولات ملی ایران خودرو مبتنی بر پلتفرم سدان قدیمی پژو ۴۰۵ به حساب می‌آید که عرضه آن به بازار کشور سبب پویایی و رنگ‎‌ولعاب بیشتر سبد محصولات بزرگترین خودروساز ایران شد.

دنا پلاس یکی از جدیدترین محصولات ملی ایران خودرو مبتنی بر پلتفرم سدان قدیمی پژو ۴۰۵ به حساب می‌آید که عرضه آن به بازار کشور سبب پویایی و رنگ‎‌ولعاب بیشتر سبد محصولات بزرگترین خودروساز ایران شد. این سدان جمع‌وجور خانوادگی به عنوان محصولی نسبتا مدرن در سال 1395 به جمع خودروهای قدیمی همچون پژو پارس، پارس تندر و سمند سورن پیوست.

دنا پلاس در واقع نسخه‌ای فیس لیفت از دنا معمولی به حساب می‌آید که بیشترین تحولات را نه در نمای روبرو، بلکه در بخش پروفیل جانبی بدنه و پنجره عقب تجربه کرده است تا شور و اشتیاق جوانانی را که نیاز به یک سدان با ظاهر مهیج و هجومی‌تر دارند، بیش‌ازپیش پاسخگو باشد. دنا پلاس با مدل ۹۶ وارد چرخه تولیدات خودرویی کشور شد و طی مدت کوتاهی توانست نظر مثبت بسیاری از مشتریان سدان‌های اقتصادی را به سوی خود جلب سازد.

شرکت خودرو ۴۵ به عنوان یکی از شرکت‌های بسیار معتبر و مجاز در زمینه فروش آسان و فوری خودرو کارکرده، شما را به مطالعه این مطلب پیرامون خصوصیات ظاهری و فنی اسب چموش جاده مخصوص یا همان دنا پلاس دعوت می‌کند.

ظاهر زیبای دنا پلاس

اگر جزو طرفداران دنا پلاس هستید و هیچ‌گونه انتقادی پیرامون ظاهر این اسب چموش ایرانی را نمی‌پذیرید، باید بدانید که رسالت ما رعایت انصاف است و نمی‌توانیم نازیبایی‌های معشوق دلربای شما را نادیده بگیریم‌. اول از همه المان‌های نمای روبرو که عمدتا به صورت هندسی و غیر منحنی طراحی شده‌اند را مورد توجه قرار می‌دهیم.

چراغ‌ها و جلوپنجره گرچه موجبات نمایان شدن چهره‌ای اسپرت و جوان‌پسند برای این سدان خانوادگی را فراهم آورده‌اند اما وجهه‌ای به ‌غایت ساده دارند و شرکت سازنده احتمالا سعی کرده تا هزینه‌های تولید این ادوات را به واسطه طراحی غیرپیچیده آنها به حداقل برساند. این امر سبب شده تا چهره دنا پلاس در مقایسه با سایر بخش‌های بدنه از برخی ناهماهنگی‌ها  رنج ببرد. هرچند که این ناهماهنگی‌ها چندان به چشم مشتریان ایرانی نیامده و عمده آن‌ها دنا پلاس را در مقایسه با حریفان هم‌رده موجود در بازار، خودرویی زیبا تلقی می‌کنند.

طراحی جانبی دنا پلاس به‌ویژه در بخش پنجره عقب دچار تحول شده و ظاهری هجومی‌تر به این سدان ایرانی بخشیده است. البته ما نمی‌توانیم به‌راحتی نسبت به فرم نه‌چندان مناسب محدوده اطراف ستون c بی‌توجه باشیم. ناحیه عقب نیز گرچه نوعی  طراحی متقاعدکننده و رضایت‌بخش را در معرض دید قرار می‌دهد اما باز هم نمی‌توان از عدم تناسب شمایل این قسمت با نمای جلو به‌راحتی گذشت.

در انتهای این قسمت باید خاطر نشان کنیم که تمامی نقدهای ذکرشده پیرامون ظاهر دنا پلاس، صرفا در مقایسه با ظاهر خودروهای روز به‌ویژه برخی محصولات چینی همچون آریزو ۵ و لیفان ۸۲۰ در این مبحث گنجانده شده‌اند؛ در غیر این صورت اگر دنا پلاس را با محصولاتی همچون پژو پارس، تندر پلاس، پارس تندر و... مورد قیاس قرار دهیم، قطعا پیرامون چشم‌نواز بودن طراحی بدنه دنا پلاس شک ‌و تردیدی به دل راه نخواهیم داد.

طراحی داخلی دنا پلاس

اگر از داخل تندر ۹۰ پیاده شوید و پا به کابین دنا پلاس بگذارید، قطعا تشریفات و سبک طراحی داخلی دنا پلاس شما را خرسند خواهد کرد. طراحی داشبورد دنا پلاس در قیاس با محصولات هم‌قیمت موجود در بازار ایران جلوه‌ای به‌مراتب دلنشین‌تر را از خود به نمایش می‌گذارد، به‌ویژه سبک طراحی کنسول میانی این خودرو که به داشبورد سوناتایی نیز معروف است. جنبه‌های خوشایند فراوانی از خود در معرض دید قرار می‌دهد.

طرح اسپرت پنل کیلومترشمار با تزیینات کروم و همچنین تریم چوبی به کار رفته در نقاط مختلف کابین دنا پلاس نیز بر زیبایی‌های بصری فضای داخلی این سدان جمع‌وجور افزوده است.

فاصله نسبتا طولانی میان محور چرخ‌های جلو و عقب دنا پلاس نیز نوید یک کابین جادار و فضای پای کافی برای سرنشینان عقب را می‌دهد و از این حیث، شاخصه‌های مطلوب یک خودروی خانوادگی را در دسترس خریداران خود می‌گذارد. ضمنا این افراد در قسمت پشت اتومبیل خود فضایی نسبتا وسیع در حدود ۵۰۰ لیتر را جهت قرار دادن وسایل در اختیار دارند و هنگام مسافرت به مشکل چندانی از این لحاظ برنخواهند خورد.

آپشن های رفاهی و ایمنی

دنا پلاس نه به میزان محصولاتی همچون پژو پارس سال و تندر ۹۰ خودرویی کم‌آپشن و بی امکانات است و نه می‌توان از آن به عنوان سدانی فول آپشن و مجهز به انواع اقسام امکانات رفاهی نام برد. این محصول از نظر آپشن‌های رفاهی - ایمنی متقاعدکننده ظاهر شده و فول‌ترین نسخه آن یعنی دنا پلاس توربو اتوماتیک، تجهیزات و آپشن‌های زیر را به کاربران خود ارائه می‌دهد:

سیستم تثبیت‌کننده سرعت یا کروز کنترل، سنسور پارک و دوربین عقب، ترمزهای ای بی اس، دیلایت، چراغ‌های مه شکن، چراغ نئون جلو ، فرمان حساس به سرعت با روکش چرم، نمایشگر ۷ اینچی، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر، دوربین عقب، بلوتوث، درگاه usb ، دو کیسه هوا، سیستم تهویه اتوماتیک با دریچه‌های عقب، صندلی‌های جلو با تنظیم برقی، روکش صندلی پارچه‌ای، آینه جانبی تاشونده برقی و سانروف.

از پیشرانه EF7 تا مدل توربوشارژ

حتما موتور ملی EF7 معرف حضورتان هست؛ این پیشرانه ابتدا روی سمند ال ایکس حاضر شد و قدرت آن معادل ۱۱۵ اسب بخار به همراه ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور است. به خدمت‌گیری این موتور ۱.۷ لیتری در دنا پلاس ساده سبب شد تا شتاب صفر تا صد این خودرو به عدد ۱۳.۵ ثانیه برسد. اما شرکت ایران خودرو بلافاصله دست ‌به‌کار شد و نسخه توربوشارژ همین پیشرانه را با قدرت ۱۵۰ اسب بخار به همراه ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور در دنا پلاس توربو به خدمت فراخواند. این میزان نیرو توسط یک گیربکس ۵ سرعته دستی و یا ۶ سرعته اتوماتیک در اختیار چرخ‌های جلو گذاشته می‌شود تا شتابی معادل ۱۱ ثانیه را از دنا پلاس توربو اتوماتیک شاهد باشیم‌‌. این رقم برای مدل دستی برابر ۱۰ ثانیه اندازه‌گیری شده است.

بیشینه سرعت دنا پلاس توربو به ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت آن نیز چیزی در حدود ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

۳ سال پیش
عالی بود ولی بنظرم دنا پلاس خوشکل نبود طراحیش ولی امکاناتش خوب بود



فقط برام سواله: کرونا اومده علاف بودن ماشبن برا کوهستان بسازن؟؟؟

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پیارسال
mr.mrd عالی بود ولی بنظرم دنا پلاس خوشکل نبود طراحیش ولی امکاناتش خوب بود فقط برام سواله: کرونا اومده علاف بودن ماشبن برا کوهستان بسازن؟؟؟
k132 رو توی کرونا <<معرفی>> کردن ولی دنا پلاس مال قبل کروناست
به بند اول متن دقت کن:

دنا پلاس یکی از جدیدترین محصولات ملی ایران خودرو مبتنی بر پلتفرم سدان قدیمی پژو ۴۰۵ به حساب می‌آید که عرضه آن به بازار کشور سبب پویایی و رنگ‎‌ولعاب بیشتر سبد محصولات بزرگترین خودروساز ایران شد. این سدان جمع‌وجور خانوادگی به عنوان محصولی نسبتا مدرن در <<سال ۱۳۹۵>> به جمع خودروهای قدیمی همچون پژو پارس، پارس تندر و سمند سورن پیوست.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۳ سال پیش
آره واقعا

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۳ سال پیش
دنا پلاس اشغاله

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران