معرفی
۹
معرفی
ربات همستر
خلاصه :
ربات همستر از آموزش آسان برنامه نویسی به کودکان تا انجام پروژههای پیشرفته دانشگاهیربات همستر
از آموزش آسان برنامه نویسی به کودکان تا انجام پروژههای پیشرفته دانشگاهی
به کمک ربات همستر، برنامه نویسی را به راحتی و با لذت به کودکان بیاموزید. ربات آموزشی همستر، محصول شرکت KAIMAX کره، یک ربات دوست داشتنی ویژه آموزش برنامه نویسی (Coding) میباشد. در همین راستا، همستر دارای کتاب و برنامه آموزشی سیستماتیک میباشد. بر پایه طرح درسهای اصولی همستر، دانش آموزان با انجام فعالیتهای متنوع به راحتی از سنین پایین برنامه نویسی یاد میگیرند.
اما همستر تنها یک ربات برای آموزش برنامه نویسی نمیباشد. این ربات با وجود کوچک بودن دارای انواع سنسور و تجهیزات پیشرفته بر روی خود میباشد و با انواع زبانهای برنامه نویسی کار میکند. به همین دلیل کاربران پیشرفته و دانشگاهیان میتوانند از این ربات برای انجام انواع پروژههای پیشرفته رباتیک نظیر پروژه رباتهای گروهی (SWARM Robots) استفاده کنند
چرا باید به کودکان کد نویسی بیاموزیم؟
با توجه به تأثیر روز افزون رایانه و رشته IT در زندگی انسان، امروزه بسیاری از کشورهای پیشرفته به لزوم آموزش کامپیوتر و برنامه نویسی به دانش آموزان تأکید مینمایند.
هدف اصلی از آموزش برنامه نویسی بهبود و تقویت تفکر منطقی، تفکر محاسباتی و توانایی حل مسأله در دانش آموزان میباشد. تفکر محاسباتی روشی برای حل مسائل، طراحی سیستمها و درک رفتار بشر بر پایه علم کامپیوتر میباشد.
همچنین بسیاری از شغلهای جدید و پردرآمد در دنیای پیشرفته به خصوص در روزگار آینده بر پایه نرم افزار بنا خواهند شد.
از این رو آموزش برنامه نویسی برای آماده سازی و پرورش نیروهای مستعد برای عصر دیجیتال ضروری مینماید.
هدف اصلی از آموزش برنامه نویسی بهبود و تقویت تفکر منطقی، تفکر محاسباتی و توانایی حل مسأله در دانش آموزان میباشد. تفکر محاسباتی روشی برای حل مسائل، طراحی سیستمها و درک رفتار بشر بر پایه علم کامپیوتر میباشد.
همچنین بسیاری از شغلهای جدید و پردرآمد در دنیای پیشرفته به خصوص در روزگار آینده بر پایه نرم افزار بنا خواهند شد.
از این رو آموزش برنامه نویسی برای آماده سازی و پرورش نیروهای مستعد برای عصر دیجیتال ضروری مینماید.
چرا اسکرچ؟
اسکرچ (Scratch) یک زبان برنامه نویسی آموزشی است که توسط دانشگاه MIT توسعه یافته است. این زبان برنامه نویسی برای سنین ۸ تا ۱۶ سال و پایههای سوم تا دبیرستان ایده آل میباشد. برخی آن را زبان برنامه نویسی مخصوص کودکان مینامند.
اسکرچ طوری طراحی شده است که سرگرم کننده و آموزشی باشد و در عین حال یاد گیری آن راحت باشد. اسکرچ ابزارهای مختلفی برای خلق تعاملی داستان، بازی، هنر، شبیه سازی و غیره بر پایه برنامه نویسی بلوکی (block-based programming) دارا میباشد. اسکرچ حتی ویرایشگرهای نقاشی و صدا را در داخل خود برنامه تعبیه کرده است.
در اسکرچ کاربران به راحتی با برداشتن و انداختن بلوکها در صفحه و اتصال بلوکها به هم، مانند کنار هم قرار دادن قطعات پازل، برنامه نویسی میکنند.
به این روش برنامه نویسی که با برداشتن و انداختن بلوکها انجام میشود برنامه نویسی drag-and-drop نیز گفته میشود.
اسکرچ طوری طراحی شده است که سرگرم کننده و آموزشی باشد و در عین حال یاد گیری آن راحت باشد. اسکرچ ابزارهای مختلفی برای خلق تعاملی داستان، بازی، هنر، شبیه سازی و غیره بر پایه برنامه نویسی بلوکی (block-based programming) دارا میباشد. اسکرچ حتی ویرایشگرهای نقاشی و صدا را در داخل خود برنامه تعبیه کرده است.
در اسکرچ کاربران به راحتی با برداشتن و انداختن بلوکها در صفحه و اتصال بلوکها به هم، مانند کنار هم قرار دادن قطعات پازل، برنامه نویسی میکنند.
به این روش برنامه نویسی که با برداشتن و انداختن بلوکها انجام میشود برنامه نویسی drag-and-drop نیز گفته میشود.
෴ˇ) mojtabaˇ)
۶ سال پیش