#حکومت_میزان

نقش و منابع ویتامین­ ها در سلامت عمومی بدن

#وزارت_بهداشت


۱۸ فروردین ۱۴۰۰ / ۲۰:۴۸:۴۲
۲۸


انواع ویتامین­، نقش آن در بدن

ویتامین­ های محلول در آب

ویتامین­های محلول در آب آزادانه در بدن حرکت می ­کنند و مقادیر اضافی آن معمولا توسط کلیه دفع می­ شود. بدن در دوزهای کوچک و متناوب به ویتامین ­های محلول در آب نیاز دارد. احتمال رسیدن میزان این نوع ویتامین به مرحله­ ی سمی کم­تر از ویتامین­ های محلول در چربی است. اما مصرف نیاسین، ویتامین ب-۶، فولات، کولین و ویتامین ث محدودیت دارد. مصرف زیاد ویتامین ب-۶ در بلندمدت منجر به بروز آسیب عصبی می­ شود که غیر قابل جبران است.

رژیم غذایی متعادل حاوی مقادیر کافی این نوع ویتامین­ هاست. ممکن است افراد بالای ۵۰ سال و گیاه­ خواران برای دریافت ویتامین ب-۱۲ به اندازه­ ی کافی به مصرف مکمل احتیاج پیدا کنند. 

نقش و منابع ویتامین­ ها

 

 


(https://8pic.ir/uploads/2021-04-07.png)

 

ویتامین ­های محلول در چربی

ویتامین­ های محلول در چربی در سلول ­های بدن ذخیره می­شوند و دفع آن­ها به­ سادگی دفع ویتامین ­های محلول در آب نیست. با این­که مقادیر کافی این نوع ویتامین­ ها برای بدن مورد نیاز است، لازم نیست به تناوب ویتامین­ های محلول در آب مورد مصرف قرار بگیرند. اگر مصرف ویتامین ­های محلول در چربی بیش از اندازه صورت بگیرد، تبدیل به مسمومیت می ­شود.

نقش و منابع ویتامین­ ها

 

یک رژیم غذایی متعادل حاوی مقادیر کافی ویتامین­ های محلول در چربی است. دریافت ویتامین دی صرفا از طریق مواد غذایی دشوار است و بهتر است از مکمل ویتامین دی یا مولتی­ویتامین حاوی ویتامین دی استفاده کنید.

(https://8pic.ir/uploads/2021-04-07-5-.png)

 

 

 

 




برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.