رویدادهای عمومی

شهید حاج قاسم سلیمانی


خلاصه :


قاسم سلیمانی (۲۰ اسفند ۱۳۳۵ – ۱۳ دی ۱۳۹۸) فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (IRGC) بود. او در طول جنگ ایران و عراق و پس از آن تا سال ۱۳۷۶، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود. سپس، از سال ۱۳۷۶ تا زمان مرگ به‌عنوان فرمانده در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد. وی در ۱۳ دی ۱۳۹۸ در هنگام خروج از فرودگاه بین‌المللی بغداد در طی عملیاتی بنام عملیات آذرخش کبود به دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، مورد حمله موشک پهپاد نظامی ارتش ایالات متحده قرار گرفته به قتل رسید.

سلیمانی طی جنگ ایران و عراق از فرماندهان عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار و کربلای پنج بود و چندین بار مجروح شد. سپس، در مقام فرمانده نیروی قدس سپاه نقش مهمی در تقویت قدرت نظامی حزب‌الله لبنان و گروه‌های مسلح فلسطینی، جنگ افغانستان، تشکیل گروه‌های شبه‌نظامی در عراق پس از سرنگونی صدام حسین، سرکوب اعتراضات مردم سوریه[۱۱] و تغییر روند جنگ داخلی سوریه به نفع بشار اسد، همچنین مقابله با داعش در عراق و سوریه داشته‌است. سلیمانی به خودش لقب «سرباز صفر ولایت» داده بود و به عقیده‌ بسیاری، هم در گفتار و هم در عمل نشان داده بود که کاملا از سید علی خامنه‌ای و سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی پیروی می‌کند.

سلیمانی تا پیش از حضور آشکار در جنگ علیه داعش در عراق، معمولاً در انظار عمومی ظاهر نمی‌شد؛ ولی حکومت ایران از زمان حضور او در عراق با انتشار تصاویر متعددش با نیروهای عراقی، شروع به معرفی و شناساندن چهرهٔ وی کرد. جایگاه سلیمانی به‌تدریج به عنوان یکی از محبوبترین شخصیت‌های نظام جمهوری اسلامی نزد مردم ایران اوج گرفت. این در حالی است که ایرانیانی که در اعتراض به سقوط پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین توسط پدافند سپاه پاسداران تظاهرات کردند، وی را یک «قاتل» دانستندو بنر او را پاره کردند.گروهی از ایرانیان هم او را یک مهرهٔ مهم در ماشین سرکوب می‌دانند.سلیمانی به خاطر مشارکت در سرکوب مخالفان بشار اسد از سوی اتحادیه اروپا و سازمان ملل تحریم شده‌بود و دولت آمریکا هم از سال ۲۰۰۵ وی را به عنوان یک تروریست می‌شناختپس از قتل قاسم سلیمانی، گروهی از مردم ایران، هندوستانپاکستان گروههای اسلامی مالزی فلسطین ترکیهحوثی‌های یمن شیعیان کشمیر طرفداران حزب‌الله در لبنانطرفداران اسد در سوریه و مردم عراقتظاهراتی در محکومیت این اقدام آمریکا و همدردی با سلیمانی برگزار کردندساعاتی پس از انتشار خبر کشته شدن سلیمانی، گروهی از شهروندان عراقی در خیابان‌های بغداد و اپوزیسیون سوریه در ادلب به شادمانی و پخش شیرینی پرداختند.اجساد قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و سایر کشته‌شدگان عملیات آذرخش کبود در بغداد، کاظمین، کربلا و نجف تشییع شد و هزاران نفر از مردم عراق در این مراسم حضور یافتند. سپس اجساد به ایران منتقل شدند و به ترتیب در شهرهای اهواز، مشهد، تهران، قم و کرمان با حضور گسترده مردم تشییع شد، به طوری که در مراسم تشییع در تهران، جمعیت چند میلیونی از مردم گرد آمدند و برخی رسانه‌ها آن را شلوغ‌ترین مراسم تشییع پس از تشییع سید روح‌الله خمینی دانستند. سلیمانی در رسانه‌های بین‌المللی، به عنوان «فرماندهٔ سایه» توصیف می‌شد. از او به عنوان شخصیتی تأثیرگذار در نبرد علیه داعش نام برده می‌شود.

۳ سال پیش
خداوکیل این مطلب کپی پیست رو دقیقا کپی بعد پیست کردی !!!!واقعا که

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۳ سال پیش
عمو هادی خداوکیل این مطلب کپی پیست رو دقیقا کپی بعد پیست کردی !!!!واقعا که
جناب اقای راضیت من با شما هیچ مشکل اخلاقی یا رفتاری ندارم اگر هم از من خطایی سر زده به طور ناخواسته به من بگویید من از شما معذرت خواهی کنم ولی چشم سعی میکنم دفعه بعد یک محتوای بهتری درست کنم اما من با شما هیچ مشکلی ندارم، دوست باید مثل کوه پشت دوستش بایستد خداراشکر میکنم من تابه حال پشت دوستایم را خالی نکردم پس بیایید باهم و برای هم دوست های خوبی باشیم نه دشمن هم😊

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۳ سال پیش
ممنون.خلاصش بهتر میشد

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران