تحقیق

چگونه خواب راحت داشته باشیم؟

هشتم


۲۰ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۱:۵۸
۸۳
۳


پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: خدا سه چیز را دوست دارد: کم گویی، کم خوابی و کم خوری و نیز می فرمایند: یکی از بدترین چیزهایی که درباره امتم هراس دارم، پرخوابی است.

ریتم‌ طبیعی بدن‌تان را بشناسید

هماهنگ شدن با چرخه‌ی طبیعی خواب و بیداری بدن‌تان یا همان ریتم شبانه‌روزی، یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ها برای بهتر خوابیدن است. اگر برنامه‌ی منظمی برای خواب و بیداری‌تان داشته باشید، احساس نشاط و شادابی بیشتری می‌کنید، نسبت به وقتی که همان ساعات خواب را داشته باشید، اما در زمان‌های نامشخص به خواب بروید، حتی اگر برنامه‌ی خواب‌تان را تنها یکی دو ساعت جابه‌جا کنید.

سعی کنید هر روز در زمان مشخصی بخوابید و بیدار شوید

این کار به تنظیم ساعت درونی بدن‌تان کمک می‌کند و کیفیت خواب‌تان را بهینه می‌کند. زمانی را برای خوابیدن انتخاب کنید که به طور طبیعی احساس خستگی می‌کنید تا مدام پهلو به پهلو نشوید. اگر به اندازه‌ی کافی بخوابید، باید بدون زنگ ساعت و به طور طبیعی بیدار شوید. اما اگر به زنگ زدن ساعت برای بیدار شدن نیاز دارید، بنابراین باید زودتر به خواب بروید.

قید تلویزیون نگاه کردن تا دیر وقت را بزنید

نه‌تنها نور صفحه‌ی تلویزیون ترشح ملاتونین»را کاهش می‌دهد، بلکه بیشتر برنامه‌های تلویزیونی به جای اینکه آرامش‌بخش باشند، تحریک‌آمیز هستند و ایجاد هیجان می‌کنند. 

به طور منظم ورزش کنید

کسانی که به طور منظم ورزش می‌کنند، خواب بهتری دارند و در طول روز احساس خواب‌آلودگی نمی‌کنند. ورزش منظم نشانه‌های بی‌خوابی و «آپنه‌ی خواب» (وقفه‌ی تنفسی در خواب) را بهبود می‌بخشد و مدت زمان مرحله‌ی عمیق و تجدیدکننده‌ی خواب را افزایش می‌دهد.

 

برچسب‌های این مطلب:

تحقیق خواب خوب هشتم


چندرسانه‌ای :

Download Video: MP4


Download Video: MP4




برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.