رویدادهای عمومی

دوج

دوج وایپر مدل ۲۰۱۴


خلاصه :

با افعی اشنا شوید

پس از گذشت چندین مدل در طی سال ها، پنجمین نسل وایپر در نمایشگاه خودروی 2012 شهر نیویورک بازگشت. این خودرو تصمیم گرفت تا از مشخصه های سنتی دوج استفاده نکرده و در عوض به عنوان بخشی از گروه کرایسلر بر محور برند SRT (تکنولوژی خیابانی و مسابقه ای) حضور پیدا کند.

بررسی دوج وایپر مدل 2014
بررسی دوج وایپر مدل 2014 بررسی دوج وایپر مدل 2014

مواد سبکتر نه تنها خودرو را قدرتمند تر کرده بلکه تا 45 کیلوگرم نیز از وزن آن کاسته است.

بررسی دوج وایپر مدل 2014 بررسی دوج وایپر مدل 2014
   
مدل های GTS پریمیوم دارای دو حالت جذب ضربه Bilstein Damp Tronic می‌باشد. خصوصیات فنی تعادل وایپر شامل نصب سیستم تعلیق از جنس آلومینیوم، بازوهای کنترل کننده بالا و پایینی نا متوازن در قسمت عقب و جلو و ارتعاش گیری ثابت در تیپ استاندارد آن می‌باشد. غربیلک فرمان با چرخ دنده های هیدرولیک سنتی همراه بوده تا بیشترین حس را به شما بدهند. .
بررسی دوج وایپر مدل 2014
   
قیمت پایه GTS پریمیوم 124.985 دلار است. لوازم جانبی در خودرویی که دارای پکیج GTS Laguna Interior است (صندلی های Sabelt، سری Alcantara، غربیلک فرمان SRT، سیستم صوتی SRT...)، مبلغی حدود 7.500 دلار می‌باشد. همچنین 5.000 دلار برای خط های سیاه نقاشی شده بر روی خودرو، 350 دلار برای کمربندها و ...، 2.600 دلار مالیات صرف شده که با 1.995 دلار مانده برای مقصد مبلغی معادل 140.930 دلار خرج می‌شود.
 
این خودرو دارای سه پدال بوده تا با مسیر انتقال قدرت بسیار بزرگش مطابق باشد. در نتیجه بین کلاچ و محل قرار گرفتن پا فضای بسیار کمی وجود دارد .
بررسی دوج وایپر مدل 2014 بررسی دوج وایپر مدل 2014
با بودن کلید در داخل جیب، با فشار دادن و نگه داشتن دکمه قرمر رنگ برای چند ثانیه، موتور 10 سیلندر خورجینی روشن خواهد شد. فرایند بیدار شدن خودرو هم به صورتی فیزیکی و هم شنیداری در حالی که موتور 8.4 لیتری شاسی را به لرزش وا می‌دارد و دود از دو طرف خودرو خارج می‌شود کاملا مشهود است. همانند مدل قبلی همان صدای خشمناک وعجول باقی مانده که به جای شبیه بودن به صدای خودرویی اسپرت شبیه به صدای قایق ماهیگیری در بندر است.
 گیربکس : در هنگام عملکرد گیربکس دستی این خودرو با سرعت تعویض سریع و دقیق خود کاملا مکانیکی عمل می‌کند.
کلاچ : کمی سفت بود ولی نه آنقدر که قابل تحمل نباشد، اما قدرت درگیری بسیار خوبی داشت.
 
با وجود سیستم تعدیل فعال، این تیپ خودرو حالت های مختلفی از سیستم تعلیق و کنترل پایداری را ارائه می‌دهد.
دو حالت از سیستم تعدیل (خیابانی و مسابقه ای) وجود دارد. همچنین 5 حالت کنترل پایداری (روشن، اسپرت، بارانی،مسابقه ای و خاموش) وجود دارد که در مدل 2014 جدید بوده و حساسیت ESC را به وسیله پایین آوردن محور عمودی و فنرهای خودرو، افزایش می‌دهد.
 
فکر نکنید که این حالت ها ملایم ذره ای از این جانور وحشی می‌کاهد، برای مثال حالت بارانی از حالت پیش فرض در شورولت کروت Stingray بسیار خشن تر می‌باشد. با این وجود هنوز هم این خودرو می‌تواند از کنترل خارج شود. مهندس SRT آقای Erich Heuschele  می‌گوید "این خودرو  همانند مار وایپر است، باید مردم را بترساند". تیپ SRT با حالت خیابانی شروع به کار می‌کند و زمانی که ESC در حالت روشن قرار دارد، هرزگردی چرخ بسیاری به این خودرو می‌دهد.

بررسی دوج وایپر مدل 2014

بررسی دوج وایپر مدل 2014

   
تایرهای بزرگ و با قابلیت عملکرد بسیار بالای تابستانی ، چسبندگی بالایی را فراهم می‌کند.
 
 زمانی که فشار در هوای سرد به اندازه چند گرم افزایش می‌یابد نتیجه می‌گیرید که اکنون خودرو دارای چسبندگی کامل است. با چهار تایر و 15 لیتر مایع خنک کننده و 11 لیتر روغن ترکیبی در دمایی مناسب، شما را مجبور می‌کند تا با تمام قدرت پدال را به کف خودرو فشار دهید و تنها ردی از لاستیک ها را از خود بجا بگذارید.
گشتاور: با وجود گشتاوری در حدود 800 نیوتن متر، گذر از تمامی خیابان های شهر بسیار آسان است.
توصیف صدای وایپر کاری بس دشوار است. از هر طرف موتور 5 سیلندر خارج می‌شود که حرکت موتور را در مرکز توجهات قرار می‌دهد. با نمایش 2500 دور در دقیقه بر روی کیلومتر شمار، و صدای خشمگین درونی موتور 8 و یا 12 سیلندر خورجینی آن هیچ شباهتی با یک خودروی شش سیلندر خطی ندارد.
بررسی دوج وایپر مدل 2014
 در حالی که فراری F12 و مرسدس بنز SLS نیز ار این شکل و شمایل بهره می‌برند، موتور 8.4 لیتری شگفت انگیز SRT آن را به صورت واقعی Gee Bee R-1 در دنیای خودرو نشان می‌دهد.
 
از بی ام و  335i سدان حدود 45 کیلوگرم سبک تر است. تعادل وزن این خودرو بر روی چرخ هایش 50/50 می‌باشد.
در عمل، فرمان پذیری این سنگین وزن دقیق بوده و شاسی به طور اعجاب انگیزی مناسب بوده که هر دوی آنها در حس سبکی و چابک بودن این خودرو تاثیر به سزایی داشته اند.
  بررسی دوج وایپر مدل 2014
.
بررسی دوج وایپر مدل 2014
متاسفانه برای دوستداران Pentastar این بیانیه قبل از بررسی شورولت کروت Stingray مدل 2014 داده شده بود که به عنوان نزدیک ترین رقیب خانگی آن ثابت شده بود. به جای دامن زدن به موضوع، Stingray جدید و احتمالا مدل Z06 در راه به سختی بتوانند وایپر را شکست بدهند. با این وجود این مسئله نباید وفاداران به SRT را متلاطم کند، چراکه کماکان وایپر خیلی بیشتر از کروت شیفتگی رانندگی و لذت احساسی را به ارمغان می‌آورد (دو دلیل محسوسی که لذت مالکان از خودروی اسپرت خود را نشان می‌دهد ). این کوپه 10 سیلندر بسیار برتر از اجداد خود بوده، اما مهندسان طبیعت چالش برانگیز آن را به صورتی کاملا دست نخورده باقی گذاشته اند. به افراد با استعداد پاداش می‌دهد و حقیقتا تازه کاران را تا سرحد مرگ می‌ترساند. در مقایسه با شورولت، این SRT با صدایی گوش خراش در جاده، از حضور پررنگ خود لذا می‌برد و مساحتی دو برابر رقیب خود از مسیر را اشغال می‌کند. شاید وایپر GTS مدل 2014 بهترین خودروی اسپرت کشور نباشد، اما مجذوب کننده ترین رانندگی را به شما می‌دهد و به همین دلیل در صدر جدول قرار گرفته است.

پیارسال
چنده ؟

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

آقای میری چنده ؟
حدود 120.300 دلار
ولی اگه پول مول دارین برای شما همون اگرا آر رو توصیه میکنم لاتیش هم حفظ شده ۵,۰۴۱,۲۷۰ دلار ناقابل

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران