دلنوشت

معرفی کتاب سه تفنگدار

معرفی کتاب


خلاصه :

کناب سه تفنگ دار نوشته ی الکساندر دوما

الکساندر دوما در کتاب سه تفنگدار، داستان شهامت و رشادت‌های سه تن از تفنگداران پادشاه فرانسه، لویی سیزدهم را به تصویر می‌کشد و قسمت کوچکی از تاریخ این کشور را با مهارتی خاص به شما نشان می‌دهد.

«همه برای یکی و یکی برای همه» شعاری بود که با منتشر شدن رمان سه تفنگدار (The Three Musketeers) بر سر زبان‌ها افتاد و امروزه نیز بسیاری از این شعار استفاده می‌کنند. این کتاب که شاهکاری مانا در ادبیات دنیاست، داستان قهرمانی‌های سه تن از تفنگداران لویی شانزدهم، به نام‌های آتوس، پورتوس و آرامیس را بازگو می‌کند.

این سه تن در ابتدای قصه با جوان دلیری به نام دارتانیان که به تازگی به عضویت تفنگداران سلطنتی درآمده، درگیر می‌شوند و قرار دوئل می‌گذارند اما قبل از اینکه دوئل را آغاز کنند چند سرباز که از گارد کاردینال ریشیلیو هستند سر می‌رسند و به بهانه غیرقانونی بودن دوئل برای این چهار نفر دردسر و مزاحمت ایجاد می‌کنند.

بنابراین سه تفنگدار و دارتانیان علیه این سربازان که دشمن مشترکشان هستند، می‌جنگند و دارتانیان با از بین بردن چند تن از این سربازان شجاعتش را نشان می‌دهد. همین موضوع باعث می‌شود که این چهار تن با هم پیمان دوستی ببندند و به بکدیگر قول دهند که در همه‌ی اتفاقات سخت یار و دوست هم باقی بمانند.

این چهار نفر که هر کدام داستان خود را دارند، ماجراجویی‌های بسیاری را تجربه کرده و بارها با مرگ و خطرات بسیار مواجه می‌شوند.

الکساندر دوما (Alexandre Dumas) در داستان این کتاب، قسمت کوچکی از تاریخ فرانسه را نیز با به کارگیری قدرت نویسندگی‌اش، به تصویر می‌کشد. این کتاب ابتدا به‌ صورت داستان دنباله‌دار در یکی از مجلات فرانسوی به انتشار درآمد.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.


پسران

دختران