مقالات

چطور از مخاطبان گوشی بک‌آپ بگیریم؟


خلاصه :

بک‌آپ گرفتن از مخاطبان در گوشی‌های امروزی روند بسیار آسانی دارد و در این مقاله روش‌های انجام این کار را آموزش می‌دهیم.

گوشی موبایل با توجه به اینکه در اکثر مواقع و مکان‌ها دردسترس است بخش اعظمی از اطلاعات موردنیاز کاربران را درخود جای می‌دهد. بنابراین، تهیه بک‌آپ از گوشی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که همین امروز باید آن را انجام دهید. از سویی دیگر، یکی از مهم‌ترین اطلاعات روی گوشی شماره تلفن‌های دوستان و آشنایان و همکاران است.

دردسترس بودن همیشگی گوشی همراه باعث می‌شود خطر ازدست رفتن اطلاعات همیشه وجود داشته باشد. بنابراین، بهترین کار این است که حتماً تا جای ممکن حداقل از اطلاعات ضروری بک‌آپ تهیه شود.

روش‌های مختلفی برای تهیه بک‌آپ از مخاطبان گوشی وجود دارد که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم تا براساس نیاز خود با کمک یکی از این روش‌ها از مخاطبان گوشی بک‌آپ بگیرید.

بک‌آپ مخاطبان گوشی اندروید روی حساب گوگل

از آنجا که سیستم عامل اندروید توسط گوگل توسعه داده می‌شود، یکی از بهترین راه‌های ممکن برای بک‌آپ گرفتن از مخاطبان روی گوشی‌های اندروید، فعال کردن بک‌آپ روی حساب کاربری گوگل است. زیرا یکپارچگی آن بین تمام سرویس‌ها باعث می‌شود دسترسی بعدی به آن راحت‌تر باشد.

علاوه‌براین، با فعال‌کردن بک‌آپ خودکار مخاطبان، فرایند همگام‌سازی به‌صورت خودکار و در بازه‌های زمانی مشخص انجام می‌شود تا هرلحظه آمادگی لازم وجود داشته باشد تا اگر به‌طور ناگهانی گوشی خراب شد یا به‌سرقت رفت بتوانید همچنان ارتباط خود را با مخاطبانتان حفظ کنید.

همچنین، وجود بک‌آپ از مخاطبان گوشی باعث می‌شود درصورت تعویض گوشی، به‌راحتی با واردکردن اطلاعات حساب کاربری گوگل، بک‌آپ موجود را وارد گوشی جدید کنید.

دیگر مزیتی که می‌توان برای بک‌آپ مخاطبان روی حساب کاربری گوگل برشمرد، امکان همگام‌سازی مخاطبان یک حساب کاربری روی دستگاه‌های مختلف است. فرض کنید یک گوشی اندروید دارید و از آیپد‌ نیز استفاده می‌کنید، اگر روی هردو دستگاه، حساب کاربری گوگل را فعال کنید، عملیات همگام‌سازی بک‌آپ مخاطبان به‌صورت خودکار روی هردو دستگاه اجرا می‌شود.

برای بک‌آپ مخاطبان روی گوشی اندروید در حساب کاربری گوگل مراحل زیر را دنبال کنید.

بکاپ گرفتن از مخاطبان اندروید

مرحله اول: روی گوشی اندروید وارد Settings شوید و آنجا روی Google بزنید.

مرحله دوم: در این بخش روی Backup بزنید تا به صفحه بعد هدایت شوید.

مرحله سوم: در صفحه جدید روی Google Account data بزنید.

مرحله چهارم: گزینه Contacts را فعال کنید اکنون کلید هوم را بزنید تا ادامه فرایند را انجام دهید.

مرحله پنجم: برنامه Contacts را باز کنید و روی عکس پروفایل حساب کاربری در گوشه بالا سمت چپ بزنید.

منوی برنامه Contacts اندروید

مرحله ششم: از پنجره بازشده روی گزینه Contacts app settings بزنید.

مرحله هفتم: در این صفحه باید گزینه اول یعنی Google Contacts sync settings را لمس کنید و از بین حساب‌های کاربری گوگل که روی گوشی وارد کرده‌اید یک‌کدام را انتخاب کنید تا بک‌آپ مخاطبان گوشی روی آن ذخیره شود.

همچنین می‌توانید با لمس Also sync device contacts و فعال‌کردن حالت Automatically backup & sync device contacts، فرایند بک‌آپ گرفتن از مخاطبان گوشی و همگام‌سازی آن‌ها را به‌صورت خودکار به گوشی بسپارید.

بک‌آپ مخاطبان گوشی اندروید در فایل vcf

با وجود اینکه بک‌آپ گرفتن از مخاطبان در حساب کاربری گوگل باعث می‌شود بتوانید در هر دستگاه و هر زمانی که بخواهید با دسترسی به اینترنت و حساب کاربری گوگل، مخطبان خود را روی دستگاه جدید بازیابی کنید؛ اما شاید عده‌ای بخواهند که نسخه‌ای از بک‌آپ به‌صورت آفلاین و فایل داشته باشند تا بدون نیاز به اینترنت بتوانند در هر دستگاهی آن‌ها را وارد کنند.

از‌این‌رو، روش بک‌آپ گرفتن از مخاطبان با کمک فایل vcf شرایطی را فراهم می‌کند که اطلاعات به‌صورت آفلاین روی حافظه ذخیره شوند و نیازی به اینترنت و دسترسی به سرویس ابری گوگل نباشد.

برای بک‌آپ گرفتن از مخاطبان گوشی به صورت فایل vcf مراحل زیر را طی کنید:

منوی برنامه Contacs در اندروید

مرحله اول: ابتدا برنامه Contacts را اجرا کنید و سپس از نوار ناوبری پایین صفحه روی Fix & manage بزنید.

مرحله دوم: در منوی باز شده گزینه‌ی Export to File را لمس کنید و سپس محل ذخیره‌سازی فایل vcf را انتخاب کنید.

مرحله سوم: درنهایت نام دلخواه خود را برای فایل وارد کنید و روی دکمه Save بزنید تا فرایند بک‌آپ‌گیری از مخاطبان و ذخیره در فایل vcf در محل موردنظر تکمیل شود.

درادامه می‌توانید فایل نهایی را از محل ذخیره‌سازی به محل مطمئن‌تری ازجمله حافظه ذخیره‌سازی اکسترنال منتقل کنید.

بک‌آپ مخاطبان آیفون

بک‌آپ مخاطبان در گوشی آیفون نیز روند بسیار آسانی دارد و بدون پیچیدگی خاصی می‌توانید تمام مخاطبان را در سرویس ابری iCloud ذخیره کنید تا در صورت تغییر گوشی یا ریست کردن آیفون خود بتوانید مجدداً اطلاعات را بازیابی کنید.

برای بک‌آپ گرفتن از مخاطبان در آیفون مراحل زیر را طی کنید:

منوی بکاپ مخاطبان در آیفون

مرحله اول: برنامه Settings را اجرا کنید و در ردیف بالایی روی بخش Apple ID بزنید.

مرحله دوم: در این بخش قابلیت‌های مرتبط با Apple ID گردآوری شده‌اند که ما برای تهیه بک‌آپ از مخاطبان آیفون باید سراغ سرویس iCloud برویم. پس، روی آی‌کلاد بزنید تا به مرحله بعد هدایت شوید.

مرحله سوم: در این بخش، تنظیمات مربوط به آی‌کلاد را می‌توانید تغییر دهید. با فعال‌کردن هر گزینه، تمام اطلاعات موجود در آن برنامه روی آی‌کلاد نیز ذخیره می‌شود و گوشی آخرین تغییرات اعمال‌شده روی آن را بک‌آپ می‌گیرد.

همچنین در همین قسمت می‌توانید از آپلود تصاویر در آی‌کلاد جلوگیری کنید.

جمع‌بندی

بک‌آپ گرفتن از مخاطبان در گوشی امروزه روند بسیار آسانی دارد و با وجود سرویس‌های ابری به راحتی می‌توان به‌صورت لحظه‌ای آخرین تغییرات را روی بکاپ اعمال کرد تا در صورت بروز مشکلات احتمالی دسترسی به اطلاعات شخصی همچنان حفظ شود.

علاوه‌براین، همیشه برنامه‌های ثالث برای گرفتن بکاپ از مخاطبان گوشی وجود دارند که درصورت تمایل و اعتماد به حفظ حریم شخصی می‌توانید از آن‌ها نیز کمک بگیرید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران