رویدادهای مدرسه

معایب استفاده زیاد از فضای مجازی

معایب استفاده زیاد از فضای مجازی

فضای مجازی


خلاصه :

در این مطلب معایب استفاده زیاد از فضای مجازی را برای شما شرح میدهم  امیدوارم برای شما کاربردی و مفید واقع شد 

الف- آسیب های فضای مجازی برای کودکان

1- ممکن است حاوی مطالب غیر اخلاقی و نامناسبی باشد زیرا فضای مجازی محیطی باز است و بهتر است کودکان با اجازه و یا حضور والدین از آن استفاده کنند.

2- خیال بافی و رفتار پرخاشگرانه: کودکی که زیاد در فضای مجازی وقت می گذارند ممکن است به مرور زمان مرز بین خیال و واقعیت را گم کند. چنین کودکی از آسیب های اجتماعی فضای مجازی مصون نیست؛ آسیب هایی مثل تمایل به رفتارهای پرخاشگرانه و بی اعتنایی نسبت به درد و رنج دیگران.

3- روحیه خشن و عصبانی: ممکن است در فضای مجازی کودک بازی هایی خشن انجام دهد. بازی هایی که محتوای آن ها جنگی و کشتن دیگران است که این بازی ها کودک را خشن می کند و دوست دارد که این بازی ها را در واقعیت نیز اجرا کند.

دلایل استفاده بیش از اندازه از فضای مجازی

این روز ها بیشتر ما از طریق گوشی هوشمند یا تبلت خود به رسانه های اجتماعی و فضای مجازی مانند تلگرام و اینستاگرام یا یوتیوب دسترسی داریم. در حالی که این امر باعث می شود که در تماس باشید، اما به این معنی است که رسانه های اجتماعی همیشه در دسترس هستند. این اتصال شبانه روزی و فوق العاده می تواند مشکلات کنترل تکانه ایجاد کنند و آلارم و نوتیفیکیشن های مداوم بر تمرکز شما تاثیر می گذارد، خواب شما را مختل می کند و شما را برده تلفنتان می کند و منجر به آسیب های فضای مجازی می شود

۳. اعتیاد و هدر دادن زمان

استفاده‌ی بیش از حد از اینترنت می‌تواند همچون اعتیاد به مواد مخدر به طور قابل توجهی بر دیگر زمینه‌های زندگی مانند روابط، تحصیلات، کار، سلامتی و احساسات تاثیرگذار باشد. وقتی آنلاین می‌شوید معمولا مشغول بازی، چت کردن، خرید و چیزهای این چنینی می‌شوید و دیگر در فعالیت‌های خارج از دنیای مجازی شرکت نمی‌کنید و به همین دلیل هم اعتیاد یا وابستگی به اینترنت مشکلی است که باید حواسمان به آن باشد.

البته دوری از دنیای واقعی، تنها یک مورد از مضراتی است که اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی برای انسان در پی دارد. چراکه ایجاد لذت‌های کاذب و مخرب، از دست دادن بزرگترین سرمایه‌ی زندگی (همان زمان و عمر)، تشدیدِ ترشح هرمون‌های مضر در بدن، تشدید نامطلوبِ مزاج بلغم در وجود انسان و ده‌ها مورد دیگر نیز از معدود مواردی هستند که در کنار مورد یاد شده می‌توان به آنها نیز اشاره کرد. 

و در آخر امید وارم این مطلب کاربردی بوده باشد 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران