آموزش

حتما بخوانید

درس

براتون خوبه


خلاصه :

برای اطلاع بیشتر بفرمایید داخل

وقتی که درس خواندن را شروع می کنید، چگونه آن حجم زیاد اطلاعات موجود پیشِ رو در کتاب ها، جزوه ها و یادداشت هایتان را به قسمتی مطمئن از مغزتان منتقل می کنید؟ بهترین راه برای انتقال اینگونه اطلاعات، پرورش و ایجاد عادت های صحیح برای درس خواندن است. این کار در ابتدا نیاز به میزان زیادی تلاش و ممارست آگاهانه دارد اما بعد از مدتی جزئی از وجود شما می شود و از درس خواندن لذت خواهید برد. در گامهای زیر همراه باشید تا روش های کسب این توانایی را به شما یاد بدهیم.

1

زمان خود را مدیریت کنید.

 

2

در بازه های زمانی 20 تا 50 دقیقه درس بخوانید.

ذهن شما در ابتدا برای شکلگیری حافظه های بلند مدت نیاز به زمان دارد بنابر این شما نمیتوانید بلافاصله یکسره درس خواندن را شروع کنید. 5 تا 10 دقیقه استراحت داشته باشید و فعالیت بدنی داشته باشید تا خون شما به جریان درآید و سطح هشیاری شما را بالا برود. چندتا پرش با انرژی یا  کمی دویدن در فضای خانه کفایت می کند.این فعالیت فقط برای سرحال شدن شماست، زیادی خودتان را خسته نکنید.

  • در برنامه خود وقت کافی برای خوابیدن اختصاص دهید. اینگونه فکر کنید که: اگر شما فقط 4 تا 5 ساعت در روز بخوابید باید زمان درس خواندنتان را 2 برابر  کنید تا به همان میزان درس خواندن بعد از خواب روزانه به مدت 7 تا 8 ساعت، مؤثر باشد. تصمیم باخودتان است. درس خواندن بیشتر و خواب کمتر؟؟! خیلی منصفانه به نظر نمی رسد. شبها خواب خوب و کافی داشته باشید و  بهترین نتیجه را هنگام درس خواندن به دست بیاورید. اگر در نیمه ی روز یا بعد از چند ساعت درس خواندن احساس خستگی و خواب آلودگی کردید و اگر با کمبود خواب مواجه شدید حتما یک چرت 20 دقیقه ای بزنید و آبی به صورت بزنید، کمی فعالیت بدنی انجام دهید و به درس خواندن ادامه دهید.

3

مکان مناسبی برای درس خواندن پیدا کنید

باید احساس راحتی کنید. اما نه آنقدر راحت که ناخواسته به خواب بروید. تخت خواب جای مناسبی برای درس خواندن نیست مخصوصا وقتی که خسته هستید. جایی که درس می خوانید باید محیطی آرام و ساکت باشد. اگر محیط خانه مناسب نیست، کتابخانه میتواند مکان مناسبس برای درس خواندن باشد.

  • گوش دادن به موسیقی هنگام درس خواندن به خودتان بستگی دارد. بعضی افراد سکوت را ترجیح می دهند و بعضی گوش دادن به موسیقی در پس زمینه را می پسندند. اگر شما جزو گروه دوم هستید، سعی کنید هنگام درس خواندن به موسیقی بی کلام و ملایم گوش کنید. در غیر این صورت ذهن شما شروع به فعالیت بر روی دو موضوع مختلف میکند و تمرکز وکارآیی شما را پایین می آورد.

  • روشن بودن تلویزیون در محل درس خواندن به هیچ وجه ایده ی مناسبی نیس

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران