مقالات

نقد و برسی بازی نید فور اسپید پی بک


خلاصه :

سلام

می‌توان گفت که اکثر مخاطبان بازی‌های ویدیویی، نام سری Need for Speed را به واسطه دو نسخه Underground و در ادامه نسخه Most Wanted می‌شناسند. بازی‌هایی که نسخه به نسخه شدیدا بهبود پیدا کردند و توانستند تجربه‌ای ناب را ارائه دهند. بازی Need For Speed Most Wanted جزو آن دسته از بازی‌هایی بود که برای اولین بار یک بخش داستانی هیجان‌انگیز را به مخاطب ارائه داد که با میان‌پرده‌هایی سینمایی ترکیب شده بود. پس از این نسخه، هواداران انتظار داشتند مابقی آثار مجموعه نید فور اسپید بتوانند موفقیت‌های گذشته خود را تکرار کنند. با اینکه بعضی از نسخه‌های آینده این سری در حد و اندازه Most Wanted نبودند ولی تجربه‌ای خوب را در اختیار مخاطب قرار می‌دادند. اما هم‌اکنون در جایی قرار گرفته‌ایم که الکترونیک آرتز و مجموعه Need for Speed، فرسنگ‌ها با گذشته خود فاصله دارند.

در این میان اولین Need for Speed رسمی نسل هشتم را می‌توان Need for Speed ساخته استودیو گوست گیمز (Ghost Games) دانست که در سال ۲۰۱۵ روانه بازار شد. بازی‌ای که قرار بود حال و هوای Underground را داشته باشد و به ریشه‌های خود برگردد ولی خروجی کار اثری ضعیف و ناامید کننده بود. زمانی که این بازی را بازی کردم، با خود گفتم بدتر از این نید فور اسپید ساخته نخواهد شد ولی بازی Need for Speed Payback، تمامی تصوراتم را به هم ریخت. جدیدترین ساخته استودیو Ghost Game نه تنها نید فور اسپید بدی است، بلکه بدترین بازی مسابقه‌ای است که در این چند سال اخیر عرضه شده است. به عبارتی بازی Need for Speed Payback سری نید فو راسپید را چندین پله به عقب برده است و در ادامه به بررسی بازی خواهیم پرداخت.

برای دانلود ویدیو به آپارات مراجعه کنید | تماشا از یوتیوب

از همان بدو ورود به بخش داستانی بازی، می‌فهمید که با اثری روبه‌رو هستید که از سایر آثار مشابه الهام گرفته است و خب الهام گرفتن مورد بدی نیست، مهم این است که سازنده چه مقدار در این کار موفق بوده است. شروع بازی شباهت بسیار زیادی به نحوه شروع بازی Forza Horizon 3 دارد؛ جایی که شاهد میان‌پرده‌ای سینمایی از سه شخصیت بازی هستیم که هر کدام تخصص خاصی در کلاس‌های متفاوت دارند. حال داستان از جایی شروع می‌شود که لینا ناوارو، دوست دوران بچگی تایلر، به خاطر جاه طلبی‌ها و مقاصد خود به گروه‌اش پشت کرده و حال تایلر قصد دارد از وی و سازمان The House انتقام بگیرد. سازمانی که در شهر Fortune Valley آن را به عنوان یک کارتل خطرناک می‌شناسند که روی تمامی لیگ‌های اتومبیل رانی خیابانی و حتی ماموران پلیس، کنترل دارد. در همین راستا تایلر یک تیم چهار نفره (سه راننده و یک مکانیک) تشکیل می‌دهد و در جریان پنج چپتر مختلف، شاهد بخش داستانی‌ای هستیم که جدای از جذاب نبودن‌اش، حسابی شلوغ است.

دم شما گرم

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۵ سال پیش
خواهش می کنم

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران