معرفی

فیسکر اوشن معرفی شد؛ شاسی‌بلندی تمام الکتریکی با قیمت و مشخصاتی مناسب

ماشین ها قسمت ۴


خلاصه :

پس از مدت‌ها انتظار بالاخره کمپانی فیسکر از شاسی‌بلند تمام الکتریکی خود با نام Ocean (به معنای اقیانوس) رونمایی کرد.

پس از مدت‌ها انتظار بالاخره کمپانی فیسکر از شاسی‌بلند تمام الکتریکی خود با نام Ocean (به معنای اقیانوس) رونمایی کرد. این خودرو در رویدادی اختصاصی در لس‌آنجلس پرده‌برداری شده و در نمایشگاه CES در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. فیسکر اوشن از طراحی داخلی و بیرونی جذابی برخوردار است. در نمای بیرونی این شاسی‌بلند پاک، المان‌هایی مثل چراغ‌های اصلی باریک، سپرهای عضلانی، دستگیره‌های کشویی هم‌سطح با بدنه و البته ابعاد نسبتا بزرگ چرخ‌ها بیش از بقیه موارد جلب توجه می‌کنند؛ ضمن اینکه قسمت پایینی قاب شیشه در عقب انحنای زیبایی داشته و این انحنا تا انتهای خودرو ادامه پیدا کرده است.

فیسکر اوشن

در داخل کابین طراحان شرکت فیسکر سادگی را در دستور کار قرار داده و داشبورد اوشن را فارغ از هر گونه پیچیدگی خلق کرده‌اند. بی‌شک نمایشگر بزرگ ایستاده را می‌توان شاخص‌ترین المان موجود در فضای داخلی فیسکر اوشن دانست. در زیر این نمایشگر که اندازه آن مشخص نیست، یک دکمه برای انتخاب وضعیت حرکت خودرو و پنج دکمه لمسی دیگر برای کنترل امکانات و سیستم‌های مختلف خودرو تعبیه شده است.

فیسکر اوشن

فیسکر وظیفه ارایه اطلاعات مورد نیاز راننده را به یک نمایشگر دیجیتال در پشت فرمان محول کرده است. علاوه‌بر این نمایشگر، اوشن به سیستم هداپ دیسپلی نیز تجهیز شده تا راننده از این طریق هم بتواند اطلاعات لازم را مشاهده کند؛ این سیستم قابلیت نمایش متن ترانه‌های در حال پخش را نیز دارد.

شاسی‌بلند فیسکر اوشن از پیشرانه‌ای تمام الکتریکی سود می برد. درباره مشخصات این پیشرانه فعلا جزئیات کاملی منتشر نشده، اما می‌دانیم که اوشن را قادر می سازد در عرض ۲.۹ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۶۰ مایل (۹۶ کیلومتر) در ساعت برساند. انرژی مورد نیاز این پیشرانه توسط پک باتری ۸۰ کیلووات ساعتی تامین می‌شود. فیسکر ادعا می‌کند شاسی‌بلند اوشن در صورت پر بودن این باتری توانایی پیمایش ۳۰۰ مایل (۴۸۲ کیلومتر) مسافت را خواهد داشت. این پک از فناوری شارژ سریع پشتیبانی نموده و با ۳۰ دقیقه شارژ انرژی لازم برای پیمودن ۲۰۰ مایل (۳۲۰ کیلومتر) مسافت در آن ذخیره می‌شود.

فیسکر اوشن

اگرچه شرکت فیسکر به خودران بودن اوشن اشاره‌ای نداشته، اما سنسورها و رادارهای نصب شده در جلوپنجره به احتمال فراوان سحطی از این فناوری را ارایه خواهند کرد. یکی از ویژگی‌های دیگر اوشن که کمپانی فیسکر از چند وقت پیش روی آن مانور می دهد، “حالت کالیفرنیا” یا “California Mode” نام دارد. با انتخاب این حالت تمامی شیشه‌های خودرو پایین می‌روند تا امکان لذت بردن از هوای آزاد برای سرنشینان فراهم شود.

فیسکر اوشن

شاسی‌بلند الکتریکی فیسکر اوشن در دو نسخه تک و دو دیفرانسیل قابل سفارش خواهد بود. برای این خودرو قیمتی برابر با ۳۷,۴۹۹ تعیین شده که در صورت احتساب مشوق مالیاتی ۷,۵۰۰ دلاری فدرال، این رقم به ۲۹,۹۹۹ دلار کاهش می‌یابد. با چنین قیمتی باید گفت اوشن می‌تواند دردسرهای زیادی برای رقبا ایجاد کرده و به یکی از ارزان‌ترین اتومبیل‌های برقی موجود با تکنولوژی‌های روز تبدیل شود.

فیسکر اوشن

در کنار فروش نقدی، فیسکر امکان اشتراک اوشن را نیز برای مشتریان فراهم خواهد کرد. در این سرویس مشترکین باید ماهانه ۳۷۹ دلار پرداخت کنند؛ در صورت عدم رضایت از این سرویس آنها هر زمانی می‌توانند نسبت به لغو اشتراک خود اقدام کنند. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است فروش فیسکر اوشن از اواخر سال ۲۰۲۱ و تحویل آن از سال ۲۰۲۲ آغاز شود.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران