رویدادهای مدرسه

چهارمین مطلب بعد از تابستان

هفته نامه الکترونیک

برای افراد پیشرفته


خلاصه :

چو دیدار یابی به شاخ سخن         بدانی که دانش نیاید به بن

سلام به تمام افراد پیشرفته.به ادامه مبحث می پردازیم.

 کیفیت صدای ضبط شده بسیار بالاست و برای محیطی مثل استودیوهای ضبط که محیط کوچک و بسته هستند ، بسیار مناسب است. این میکروفون در استودیو های ضبط رادیو تلویزیون یا مکان هایی که بسته هستند مورد استفاده قرار می گیرد این میکروفون به هیچ عنوان در فضای باز کاربرد ندارد چون که نمی تواند تمام صداهای ریز و ظریف را ضبط میکند و برای ضبط صدا به یک محیط اکوستیک(محیطی که صدا در آن بر می گردد) نیاز دارند،مانند محیط استدیو های ظبط.

این میکروفون ها ساختار بسیار جالبی دارند. این میکروفون ها دارای دو عدد آهنربای اس و ان یا شمال و جنوب یا قطب های مثبت و منفی هستند و یک عدد صفحه آلومینیومی به شکل آکاردئون در وسط آنها وجود دارد که این ورقه معمولاً آلمینیومی است و خروجی صدای این میکروفون هم از دو سر انتها و ابتدای صفحه لرزنده آکاردئونی یا ربانی شکل آن که آن را معروف به میکروفون ربانی کرده است به صورت کدهای صوتی یا الکتریکی یا سیگنال های صوتی بیرون می آید.

یک بار دیگر ساختار میکروفون‌های ربانی را دنبال می‌کنیم.

این میکروفون دارای دو آهن ربا است با قطب مثبت و منفی و یک صفحه بین آنها به شکل ربان است که این صفحه از جنس آلومینیوم می باشد. از دو سر انتهایی و ابتدایی این صفحه لرزنده آکاردئونی کدهای الکترونیکی به صورت کد و سیگنال صدا بیرون می‌آید و سیگنال از میکروفون خارج می شود.

 یک بار دیگر ساختار میکروفون های کریستالی را بررسی می کنیم

میکروفون های کریستالی دارای یک صفحه لرزنده هستند این صفحه لرزنده پلاستیکی است. دارای پلاستیکی بسیار ظریف که شبیه به کریستال است که به خاطر همین است که نام میکروفون را میکروفون کریستالی گذاشته اند. این صفحه شروع به تکان خوردن می کند که دقیقاً مانند دیافراگم است. این حرکت باعث ساخت میدان مغناطیسی می شود چون در پایین آن یک آهنربا وجود دارد ، و صدا تبدیل به کدهای الکترونیکی شده و از میکروفون خارج می شود .

میخواهیم در مورد کشورهای سازنده میکروفون صحبت کنیم.

بهترین کشور و سر ترین کشور در ساخت میکروفون ، آمریکاست. همانند هویه و قلع و بیشتر وسایل الکترونیکی که آمریکا در آن سر است میکروفون نیز از این دست مستثنا نیست. بهترین میکروفن ها میکروفن های آمریکایی هستند به دلیل اینکه بسیار کیفیت بالایی در ضبط صدا دارند.

حالا می خواهیم ببینیم که چرا مثلاً میکروفون های آمریکایی با میکروفون های چینی متفاوت هستند و قیمتشان از زمین تا آسمان فاصله دارد.

دلیل اول:میکروفون ها برای تبدیل انرژی حرکتی به کد های الکترونیکی دارای قطعات مختلفی هستند. قطعه ای که انرژی حرکتی را به انرژی الکتریکی یا کدهای الکتریکی تبدیل می کند در هر نوع میکروفون هر چغدر با کیفیت تر باشد قیمت آن نیز بالاتر می رود. برای مثال در میکروفون های خازنی که دارای ترانزیستور هستند هرچقدر که جنس ترانزیستور بهتر و کیفیت صدای بالاتری را به مخاطب بدهد یا اصطلاحاً صدای تیز و نافذ ضبط کند ، داشته باشد ، قیمت بالاتری نیز دارد.

خب دوستان این مطلب هم تمام شد.در مطلب بعدی درباره دو دلیل دیگر گران بودن دو نوع میکروفون عین هم صحبت می کنیم.

خسته نباشید و خدا نگدار.

اگر انتقاد یا پیشنهاد سازنده و یا سوالی دارید یا اگر اطلاعات بیشتری در مبحث این مطلب دارید،در این قسمت بیان کنید.خوشحال می شویم.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران