رویدادهای مدرسه

پنجمیم مطلب بعد از تابستان

هفته نامه الکترونیک

برای افراد تازه کار یا مبتدی


خلاصه :

ز نادان بنالد دل سنگ و کوه                      ازیرا ندارد بر کس شکوه

سلام به تمام افراد مبتدی یا تازه کار. امروز درباره قلع کش صحبت می کنیم.

روش کار قلع کش به این صورت است که هنگامی‌که قلع در مدار شما بسیار زیاد می‌شود و اصطلاحاً تبدیل به یک چیز بزرگ و اضافی می شود ، شما باید قلع اضافی را از بین ببرید تا باعث نشود که مدار شما دارای حجم زیاد باشد و قلع زیادی مصرف کنید به همین دلیل است که در بیشتر مصارف برای جدا کردن قلع از روی مدار چاپی یا از روی سیم ها یا هر وسیله‌ای که به آن قلع خورده شده ،از قلع کش استفاده می شود.

قلع کش یکی از وسیله‌های نسبتاً فوق‌برنامه در الکترونیک است این وسیله کاربرد نسبتاً زیادی در مصارف صنعتی یا خانگی دارند. قلع کشی ها دو نوع است قلع کشی دستی و سنتی و قلع کشی های اتوماتیک. قلع کشی دستی حالت های زیادی دارد و معمولاً در این روش از لوله خودکار استفاده می‌شود ولی از چیزهای دیگه‌ای مانند لوله خودکار نیز استفاده می‌کنند که شما با فوت کردن در سر خودکار و بیرون آمدن فوت از تهش و با داغ کردن قلع می توانید قلع را بپاشانید.در این نوع امکان دارد قلع روی قلع های دیگر مخصوصاً  در مدارچاپی بیفتد یا بریزد.

ولی قلع کش های اتوماتیک نیز وجود دارند. قلع کش اتوماتیک می‌تواند قلع را به صورت اتوماتیک بردارد.سیستم کار قلع کش های اتوماتیک بدین‌صورت است که شما اصطلاحاً اهرم را به پائین کشیده و فنر جمع می شود. وقتی که اهرم را فشار دادید ، اهرم به سمت بالا می رود و هوای زیادی را به طرف خود می‌کشد و اگر شما هویه را روی قلع گذاشته و قلع آب شده باشد شما می‌توانید با گذاشتن نوک قلع کش قلع موردنظر را کشیده و اضافه قلع خود را برداشته و قلعی تمیز و صاف و شفاف را به ما تحویل می دهد. معمولاً در قلع های اضافی و قلع‌هایی که دارای سیاهی هستند و اصطلاحاً قلع ‌های سوخته هستند ، این روش بسیار استفاده می‌شود. در صنعت هم هنگام لحیم‌کاری نیروی انسانی از قلع کش استفاده می شود ولی معمولاً امروزه دستگاه های صنعتی این کار را می‌کنند و به دلیل این‌که دستگاه می باشند بسیار تمیز قلع می زند و دیگر کارخانه‌ها بی‌نیاز به استفاده از قلع کش هستند ولی هنوز خیلی از کارگاه‌ها از قلع کش استفاده می کنند چون قلع‌های خود را به‌صورت دستی لحیم می‌کنند و یا برای تعمیرات مدار های الکترونیک از این وسیله استفاده می کنند.

مطلب بعدی درباره کشورهای سازنده قلع کش است. ایران یکی از کشورهای سازنده قلع کش با کیفیت عالی است ولی از هرچه بگذریم آمریکا دوباره در ارشد گروه قرار می‌گیرد. بهترین قلع کش قلع کش های آمریکایی هستند که بسیارمطمئن هستند و معمولاً در صنعت از آن استفاده می‌شود ولی در حوزه خانگی می توانید از قلع کش های ایرانی استفاده کنید قلع کش های ایرانی کیفیت بسیار خوبی دارند و دارای مارک های زیادی است به دلیل همین نمی‌توان مارکی را نام برد که بهترین است چون معمولاً قلع کش‌های ایرانی در یک رنج است شما می‌توانید با خرید قلع کش ایرانی از کالای ایرانی نیز حمایت کنید. قلع کش های ایرانی دارای کیفیت بسیار خوبی هستند ولی قلع کش های آمریکایی قدرت کشش بالا و قیمت بالا و کیفیت بهتری نیز دارند.

 قلع کش ها بر اساس قدرت جذب قلع اصطلاحاً راحت خلاص شدن قلع از داخل آن ، انتخاب می‌شوند و قلع کش های آمریکایی معمولاً دارای کشش بسیار بالایی هستند. به عبارتی هر چقدر کشش بیشتر و فنر بهتر ، قیمت بیشتر و کارایی بیشتر.

 به شما حتماً پیشنهاد می‌شود که از قلع کش های ایرانی استفاده کنید چون نسبت به قیمت بسیار مفید است و مثل همیشه پایین‌ترین نوع از لوازم و ابزارآلات الکترونیکی چین است که قلع کش های چینی نیز در بازار وجود دارد ولی مشکلات عمده‌ای دارند که بیشترین مشکلات آن‌ها قدرت کشش کم آن‌ها و استفاده از فنرهای نسبتاً یکبارمصرف آن‌هاست که شما زیاد نمی‌توانید روی قلع کش های چینی حساب باز کنید.

پس اگر قیمت بسیار پایینی می خواهید برای قلع کش بدهید ، قلع کش چینی.

 اگر قیمت متوسطی دارید قلع کش های ایرانی.

اگر قیمت بالایی دارید می توانید قلع کش های ژاپنی و آمریکایی را تهیه نمایید.

 خب دوستان این مطلب هم به پایان رسید در مطلب بعد درمورد کف چین صحبت می کنیم.

 خسته نباشید و خدا نگهدار.

اگر انتقاد یا پیشنهاد سازنده و یا سوالی دارید یا اگر اطلاعات بیشتری در مبحث این مطلب دارید،در این قسمت بیان کنید.خوشحال می شویم.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران