سلامتی شما به طناب آويزان است!

وزن خود را باطناب كم كنيد


۲۶ آبان ۱۳۹۹ / ۱۹:۴۵:۳۵
۶۰۰


اگر فرصت رفتن به باشگاه های ورزشی را ندارید و یا از رفتن به باشگاه ها، دویدن، یا تجهیزات ورزش خانگی خسته شده اید و یا اینکه تصمیم به تغییر فعالیت ورزشی خود گرفته اید، طناب زدن را آغاز كنيد.

دربين ورزشكاران جمله معروفي است كه مي گويد: "سلامتي شما به طناب آويزان است." اين جمله رابه خاطر فوايد بسيار زياد طناب زدن گفته اند. دراينجا برخي از فوايد طناب زني را برايتان آورده ايم.

  • طناب زدن، یک راه بسیار عالی برای سوزاندن چربی های اضافه بدن است
  • هر دقیقه طناب ‌بازی در یک فرد به‌ طور متوسط باعث مصرف حدود 10 تا 12 کیلوکالری انرژی می ‌شود.
  • طناب زدن ورزش کم هزینه ای است که می توان آن را در یک فضای کوچک اجرا کرد.
  • طناب زدن یک روش مؤثر برای ساخت سرعت، چابکی و استقامت است.
  • طناب زدن به حفظ هماهنگی و تعادل کمک می‌کند. به همین دلیل است که روال تناسب اندام ورزشکاران حرفه ای مانند بوکسورها، بازیکنان بسکتبال، بازیکنان فوتبال و قهرمانان دوی سرعت، بدون طناب زدن کامل نیست.
  • پریدن از طناب، عضلات پشت ساق پا، چهار سر و سرین را تقويت مي كند. همچنین قفسه‌ی سینه، پشت، شانه ها و عضلات سه سر را درگیر می‌کند.
  • اگر در هر دقیقه بین 120 تا 140 طناب بزنید، در هر ساعت 720 کالری می سوزانید و این میزان دو برابر سوخت کالری در ورزش هایی نظیر تنیس و والیبال است
  • سيستم گردش خون با طناب زدن تقويت مي شود.

چند نكته :

افرادي كه وزن بالا يانرمي ياپوكي استخوان يامشكلات زانو دارند، طناب نزنند.

كفش با كفي نرم براي طناب زدن مناسب است.

بهتر است روي زمين نرم ياتشك يافرش طناب بزنيد.

طناب زدن را كوتاه امادرتعداد دفعات زياد انجام دهيد.

برچسب‌های این مطلب:

ورزشی



برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.