آموزش

#حکومت_دانش_آموزی

آمار کرونا

#وزارت_بهداشت


خلاصه :

سختی هایی که در این سال پشت سر میگذاریم !!!

تاکنون مجوزی برای برگزاری اعتکاف در قم صادر نشده ‌است

استاندار قم با تاکید بر این‌که در مصوبه ستاد ملی اصل بر عدم برگزار هرگونه تجمع و برگزاری مراسم است، گفت: تاکنون هیچ دستورالعملی از ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ نشده و همچنین هیچ مجوزی نیز برای برگزاری اعتکاف در قم صادر نشده است.

بهرام سرمست در جلسه ستاد پیشگیری، فرماندهی و مقابله با بحران استانداری قم، افزود:‌ اگر استثنائا قرارگاه ملی مقابله با کرونا تصمیم‌گیری جدیدی پیرامون برگزاری اعتکاف به استان‌ها ابلاغ نماید، مبنای عمل قم نیز قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان این‌که اگرچه این استان همچنان در خصوص ویروس کرونا در شرایط آبی قرار دارد ولی این امر شکننده است، گفت: با توجه به این‌که ویروس جهش‌یافته انگلیسی در چند استان کشور شناسایی و مواردی از مرگ ناشی از این بیماری نیز در کشور ثبت شده، نگرانی از شیوع مجدد این بیماری در قم با توجه به موقعیت جغرافیایی استان بسیار زیاد است.

وی با بیان این‌که مراکزی که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در آن‌ها کمتر از ۷۰ درصد است باید تذکرات لازم داده شود، افزود: پایانه‌های مسافربری درون‌شهری و برون‌شهری، هتل‌ها و مسافرخانه‌ها، آرایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز فروشگاهی از جمله مراکزی هستند که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آن‌ها روند کاهشی داشته است که باید تذکرات لازم در این زمینه به آن‌ها داده شود.

هیچ مورد کرونای انگلیسی در قم شناسایی نشده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این‌که تاکنون هیچ مورد کرونای انگلیسی در این استان شناسایی نشده است، گفت: ۲۰ نمونه مشکوک به کرونای انگلیسی از قم به انستیتو پاستور ارسال شده که هیچ مورد کرونای انگلیسی در آن‌ها وجود نداشت.

سیامک محبی با تاکید بر ضرورت فعال‌سازی مجدد اقدام‌های فرهنگی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح استان، افزود: هم‌اکنون وضعیت استفاده از ماسک در قم مطلوب نیست به‌گونه‌ای که میزان استفاده از ماسک در معابر عمومی به‌طور چشمگیری کاهش یافته است.

وی با اشاره به فراهم کردن تمام تمهیدات لازم برای شناسایی سریع ویروس جهش‌یافته انگلیسی احتمالی در این استان، گفت: در بخش‌های بستری و سرپایی، آمادگی‌های لازم برای ارسال نمونه‌های مشکوک کرونای انگلیسی به مراکز تشخیص فراهم شده است.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران