دلنوشت

چند راهکار برای کنترل خشم

چگونه خشم خود را کنترل کنیم؟!

!نه به خشم!


خلاصه :

در زندگی روزمره اتفاق هایی برای ما می افتد که باعث خشم ما میشود، در این مطلب می خواهیم چند راهکار برای کنترل خشم را بگوئیم.! 

 

همه‌ی ما گاه‌به‌گاه به احساس خشم دچار می‌شویم؛ بنابراین بهترین راه این است که تکنیک‌های کنترل عصبانیت را بیاموزیم و بر آن‌ها مسلط شویم؛ با این‌کار می‌توانیم از واکنش‌های ناگهانی و عجولانه که بعداً منجر به پشیمانی می‌شوند پیشگیری کنیم:

حفظ آرامش

تکنیک‌های آرامش‌بخش مانند تنفس عمیق و مشاهده‌ی تصاویر آرامش‌بخش می‌توانند به آرام کردن احساسات کمک کنند. همچنین کتاب‌ها و دوره‌های مختلفی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تکنیک‌های تمدد اعصاب را بیاموزید. زمانی‌که این تکنیک‌ها را یاد گرفتید، می‌توانید در هر شرایطی از آن‌ها استفاده کنید و آرامش خود را به دست بیاورید.

 

انجام تکنیک‌های آرامش‌بخش به مهار خشم شما کمک می‌کند.

  • نفس عمیق بکشید. هنگام تنفس عمیق به‌جای قفسه‌ی سینه‌، دیافراگم و شکم خود را درگیر کنید. در این تنفس با هر دم شکم باد می‌شود و جلو می‌آید و با هر بازدم به حالت اول خود برمی‌گردد.
  • به‌آرامی یک کلمه یا عبارت آرام را تکرار کنید؛ مثلا چندبار با خود بگویید «آرام باش»، «آرام باش» و درحالی‌که عمیق نفس می‌کشید، این عبارت را تکرار کنید.
  • برای به‌دست‌آوردن آرامش، تصاویر یا خاطرات مثبت و آرامش‌بخش را در ذهن خود مجسم کنید.
  • تمرینات و ورزش‌های آهسته مانند پیاده روی تا آرامش بیشتری داشته باشید.
  • خوردن آب و فکر نکردن به اتفاق.

تمرین کردن این تکنیک‌ها را به زمان عصبانیت موکول نکنید؛ بلکه آن‌ها را روزانه تمرین کنید. با این‌کار می‌توانید زمانی‌که در یک موقعیت پرتنش هستید، به‌طور ناخودآگاه از این تکنیک‌ها استفاده کنید.

بازسازی شناختی

می‌توان گفت این روش طرز فکر شما را تغییر می‌دهد. بسیاری از افراد تمایل دارند هنگام خشمگین شدن ناسزا بگویند و از کلمات و عباراتی استفاده کنند که افکار درونی آن‌ها را منعکس می‌کند. وقتی عصبانی هستید، تفکر شما می‌تواند بسیار اغراق‌آمیز و بیش‌ازحد نمایشی شود.

در بازسازی شناختی، شما به‌مرور این افکار را با افکار منطقی‌تر جایگزین می‌کنید. به‌عنوان‌مثال، به‌جای اینکه با خود بگویید: «همه چیز خراب شده و این وضعیت افتضاح است»، با خود بگویید: «این وضعیت ناامید‌کننده است، بنابراین قابل درک است که من از این موضوع ناراحت باشم؛ اما این پایان دنیا نیست و عصبانی شدن به حل این مشکل کمکی نمی‌کند.»

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.


پسران

دختران