دلنوشت

ورزش چه کمکی میکند؟!🤔

فواید ورزش کردن🏃‍♂️

⚽️🏀🏐


خلاصه :

ورزش در زندگی روزمره به ما کمک میکند...

فواید ورزش کردن برای جسم⛹‍♂

*ورزش وزن را کنترل می‌کند* 🏃‍♂

ورزش می‌تواند شما را در وزن مناسب خود نگه دارد یا اگر اضافه وزن دارید، به کاهش وزن شما کمک می‌کند. فواید ورزش کردن برای کنترل وزن، فقط همین‌ها نیست. اگر شما دچار کمبود وزن هم باشید ورزش به شما کمک خواهد کرد تا به وزن ایده‌آل‌تان برسید و به اندازه کافی وزن بگیرید.
*ورزش با بیماری‌های مزمن و جدی مبارزه می‌کند* 🤒🐛

نداشتن فعالیت بدنی منظم، یکی از دلایل اصلی بیماری‌های مزمن قلبی عروقی است. مطالعات نشان می‌دهند که ورزش منظم باعث بهبود حساسیت به انسولین، سلامت قلب و سیستم تنفسی شما می‌شود.
*ورزش به کمک تراکم استخوان می‌آید* 🦴🦴

ورزش به ساخت تراکم استخوان در جوانی کمک می‌کند و در مراحل بعدی زندگی می‌تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند. این موضوع یکی از مهم‌ترین فواید ورزش برای جسم ماست؛ چراکه پوکی استخوان یک خطر بسیار بزرگ برای سلامتی است. در عین حال متاسفانه این موضوع در بین ایرانیان بسیار شایع است.
*بیماری‌های قلبی* ❤️

فواید ورزش کردن شامل حال بیماران قلبی هم می‌شود. ورزش منظم می‌تواند عوامل خطر قلبی عروقی را کاهش دهد و همچنین یک درمان برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی است.
*ورزش عضلات شما را تقویت می‌کند* 💪🙋‍♂

نقش حیاتی ورزش در ساخت و حفظ عضلات و استخوان‌های قوی بی‌نظیر است. ورزش‌های قدرتی مانند کار با وزنه و پیلاتس عضلات شما را تقویت می‌کند.
*ورزش می‌تواند به سلامت پوست کمک کند* 👴👈👱‍♂

پوست شما می‌تواند تحت تاثیر عوامل خارجی مثل استرس، آب و هوا و یا تغذیه بد به شدت دچار آسیب قرار گیرد. اما ورزش منظم (حتی با شدت کم) ​​می‌تواند محافظت آنتی اکسیدانی ایجاد کند و جریان خون شما را بهبود ببخشد؛ درنتیجه ورزش از پوست شما محافظت می‌کند و علائم پیری را به تاخیر می‌اندازد.
*فواید ورزش کردن برای ذهن و روح* 💆‍♂🧘‍♂

*احساس شادی بیشتری دارید* 😊😁

مطالعات زیادی ثابت کرده است که ورزش احساس افسردگی، اضطراب و استرس را در شما کاهش می‌دهد. در طول ورزش، بدن شما مواد شیمیایی خاصی ترشح می‌کند که می‌تواند خلق و خوی شما را بهتر کند و باعث شود که احساس آرامش بیشتری داشته باشید. 
*به سلامت مغز و حافظه شما کمک می‌کند* 💪🧠

ورزش می‌تواند عملکرد مغز را بهبود بخشد و باعث تقویت حافظه و مهارت‌های تفکر شما شود. در شروع ورزش، ضربان قلب بالا می‌رود و جریان خون و اکسیژن را به مغز افزایش می‌دهد. همچنین ورزش کردن باعثِ افزایش تولید هورمون‌هایی می‌شود که رشد سلول‌های مغزی را تحریک می‌کنند.
*سطح انرژی شما را افزایش می‌دهد* 🏃‍♂️🔋

ورزش می‌تواند یک تقویت کننده واقعی انرژی برای بسیاری از افراد، از جمله افرادی با شرایط خاص (مثل بیماری‌های جسمی مزمن یا افسردگی) باشد. به طور مثال یک مطالعه معتبر نشان می‌دهد که ورزش منظم به مدت 6 هفته روی افرادی که دچار خستگی مزمن بودند، باعث شد تا آن‌ها کامل بهبود پیدا کنند و از این خستگی همیشگی آزار دهنده رهایی یابند.
*آرامش و کیفیت خواب را بیشتر می‌کند* 😊💤🛌

فعالیت بدنی منظم می‌تواند به شما کمک کند تا سریع‌تر خواب‌تان ببرد، بهتر بخوابید و خواب عمیق‌تری داشته باشید. 

*محقق:امیرهمایون سودمند*
*کمیته ورزش* ⚽️🚴‍♂

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.


پسران

دختران