رویدادهای مدرسه

الفبازی

بدو‌بردار نشانه ای


خلاصه :

اهداف این بازی در کلاس الفبازی: تقویت کار گروهی آموزش غیر مستقیم  افزایش دقت و‌تمرکز بالا بردن شادابی و نشاط دانش آموزان بالا بردن سرعت عمل و عکس العمل

بدوبردار نشانه ها!

بازی ای برای ترکیب نشانه های صدادار (مصوّت) و بی صدا (صامت) ...

بازی بدو بردار به این صورت است که دو گروه از بچه ها به تعداد مساوی روبه روی هم قرار می گیرند و دو نفر (یک نفر از هر گروه) باید برای برداشتن شیء ای که وسط قرار داده شده حرکت کنند. کسی که زودتر شیء را بردارد بدون اینکه توسط حریف بخورد (تماس دست حریف با بدن او بعد از برداشتن شیء ، نشانه خوردن است) و به جای خود برگردد، برنده است و برای تیمش امتیاز کسب کرده است.
در این بازی در بعضی اوقات که دو نفر باهم به شیء می رسند منتظر فرصت مناسب می مانند که شیء را برداشته و فرار کنند!
ما با تغییرات کوچکی که در این بازی قرار دادیم، مرور نشانه ها و ترکیب و تجزیه آنها را برای دانش آموزان انجام دادیم.

به این صورت که ابتدا ۶ نفر در یک طرف قرار گرفته و ۶ نشانه بی صدا که روی کاغذها نوشته شده، جلوی آنها قرار داده شد (مثلا سـ ، د ، ر ...) و به ۶ نفر دیگر که در روبروی آنها ایستادند ۶ حرف صدادار ( ا ، ـــَ ، او ،...) اختصاص یافت.

مرحله اول بازی به این صورت بود که دو نشانه (مثلا د و ا) توسط مربی اعلام و دو نفری که آن نشانه ها جلویشان قرار داشت سریع برای برداشتن شیء وسط باید جلو می آمدند و کسی که زودتر برداشته و به خانه خود برمی گشت (بدون اینکه حریف او را بزند) باید ترکیب آن دو نشانه را درست اعلام (ترکیب د با ا می شود "دا") کرده و برای گروه خود امتیاز کسب می کرد.
مرحله دوم مربی به جای گفتن نشانه، ترکیب آنها را اعلام می کرد و بچه ها باید خودشان متوجه می شدند که کدام دو نفر برای برداشتن شیء به وسط بیاید.

به عنوان مثال مربی ترکیب " سا " را اعلام کرده و دو نفری که دارای نشانه س و ا بودند باید برای بردن شیء وسط اقدام می کردند.

و در مرحله آخر چهار کارت کلمه در وسط گذاشته می شد و به جای برداشتن شیء، باید کارت کلمه اعلامی مربی، توسط دو نفری که تعیین گردیده بود، برداشته شود.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران