رویدادهای مدرسه
پنج را ساده برای تمرین دقت
خلاصه :
نوشتن دقت ابزاری عالی برای آموزش املا است زیرا به کودکان اجازه می دهد مهارت های املایی خود را در "دنیای واقعی" استفاده کنند.نوشتن دقت ابزاری عالی برای آموزش املا است زیرا به کودکان اجازه می دهد مهارت های املایی خود را در "دنیای واقعی" استفاده کنند. به عبارت ساده تر، شما یک عبارت یا جمله ای را میگویید که حاوی کلماتی است، و دانشآموزان آن را تکرار کرده و آن را یادداشت میکنند.
یكی از اصلیترین مشكلات آموزش املایی معمولی این است كه بچهها كلمات را یاد میگیرند اما غالباً فراموش میكنند كه چگونه آنها را بنویسند و هجی کنند و این دلسرد کننده است.
اما مشکل زمانی ایجاد میشود که دانشآموزان نمیتوانند بدون تفکر آگاهانه کلمات یا جملات را بنویسند.
پنج را ساده برای تمرین دقت
- یک جمله را برای دقت انتخاب کنید
بسته به سطح دانشآموز، هر روز دو تا پنج عبارت یا جمله را دقت بگویید، فقط از کلماتی استفاده کنید که دانش آموز شما قبلاً یاد گرفته است. به دانش آموز خود بگویید که او باید توجه خود را معطوف کند، زیرا شما فقط یک بار این جمله را میگویید.
- دانش آموز جمله را تکرار کند
تکرار این جمله به دانش آموز شما کمک میکند که آن را در حافظه کوتاه مدت خود به اندازه کافی طولانی نگه دارد تا آن را بنویسد.
- دانش آموز جملات را بنویسد
فرزند خود را اصلاح نكنید، حتی اگر دیدید كه او شروع به اشتباه كرده است. در حقیقت، بهترین کار این است که در حالی که مینویسد به او نگاه نکنید! این به او امکان میدهد بدون اینکه احساس کند تحت نظر یا داوری قرار دارد، روی کارهایی که انجام میدهد متمرکز شود و به او اجازه میدهد تا روند "املا خودش" را داشته باشد. بعد از این مرحله زمان تصحیح است.
- دانش آموز، جمله ای را که نوشته است را تصحیح کند
در این مرحله دانشآموز نوشتهی خود را با صدای بلند میخواند. این زمان خوبی است که دانشآموز بتواند خودش را اصلاح کند. او باید با پرسیدن این سؤالات خود را بررسی کند: آیا من راضی هستم که همه چیز را به درستی هجی کردم؟ آیا من از حروف و نشانه های نگارشی درست استفاده کردهام؟
- همین جملات را برای دقت بعدی انتخاب کنید
قبلا ز شروع دقت، دانش آموز متن دقت را مطالعه کند، اگر در این مرحله اشتباهی داشت همین مراحل را دوباره تکرار کنید.
نکته مهم: این فرآیند زمانبر میباشد و صبر و حوصله مربی و اولیاء بسیار مهم است