رویدادهای مدرسه

مطلب اول مبحث ابزارآلات پیشرفته الکترونیک

هفته نامه الکترونیک

برای افراد پیشرفته


خلاصه :

سعدی بشوی لوح دل از نقش غیر او    علمی که ره به حق ننماید جهالت است

سلام عرض می کنم خدمت تمام افراد مبتدی امروز اولین جلسه در مورد ابزار آلات پیشرفته هست.

امروز می‌خواهیم درباره مقدمه ابزارآلات پیشرفته الکترونیک صحبت کنیم. پس از اینکه استفاده از خدمات الکترونیکی و قطعات برد ها بیشتر شد و تعمیرات و ساخت وسایل الکترونیکی بالا رفت و ساخت وسایل تبدیل به شغل و خط تولید شد،بشر به این فکر افتاد که وسایلی برای سادگی کار خود و راحت شدن و سرعت بیشتر در خط تولید و تعمیرات ایجاد نماید. وسایل فوق برنامه‌ای را درست کرد گه هنوز هم استفاده میشود و خیلی کاربردی دارد.

این ابزار های فوق برنامه و بیشرفته بسیار زیاد است ولی ما در این مباحث فقط وسایل فوق برنامه ای را که هم کاربردشان در تعمیرات و هم در صنعت و هم در کار های خانگی است،معرفی می کنیم.

اولین وسیله فوق برنامه ای خم کن قطعات  است که عکسش رو در قسمت تصاویر و فیلمش را در آپارات می توان مشاهده کرد.

در قدیم برای خم کردن قطعات مانند مقاومت خازن یا مقادیری که به صورت صاف وجود داشت (که عکسش را در گالری و فیلمش در آپارات می توانید مشاهده می کنید)،با دست خم می کردند.

بعد از زمانی در صنعت و تعمیرات و حتی روش های خانگی به این نتیجه رسیدند که دست اذیت می شود و حتی باعث کم شدن سرعت کار یا تعمیر می شود، یا اینکه برای خم کردن قطعات بعضی موقع ها انسان نمی تواند خوب آن را خم کند یا خیلی خم میشد یا چپ و راست می شد و یا اندازه قسمت مشخص شده روی برد نمی شد ، به این نتیجه رسیدند که به خاطر راحتی و سرعت و آسایش خود خم کن قطعات را برای صنعت و تعمیرات و روش های خانگی تولید کنند. خم کن قطعات بسیار ارزان است و ۱۰ هزار تومان بیشتر نیست و کشورهای ایران و آمریکا و ژاپن و چین کشور هایی هستند که این خم کن را تولید می کنند. همچنین خم کن قطعات وسیله کاربردی برای تمام قطعات الکترونیک که صاف عرضه می‌شوند که عکس در پایین موجود است و نیاز به خم شدن دارند ، معرفی میشود.

خب دوستان این مطلب هم تمام شد شما می توانید ما را در پیام رسان بله به آدرس https://ble.ir/electronic1384 و کلیپ آموزشی خم کن قطعات را در آپارات به آدرس https://www.aparat.com/v/V0yWO مشاهده کنید.

مطلب بعدی ما درباره سیم چین و سیم لخت کن است.

تا مطلب بعدی خسته نباشید و خدا نگهدار.

اگر انتقاد یا پیشنهاد سازنده و یا سوالی دارید یا اگر اطلاعات بیشتری در مبحث این مطلب دارید،در این قسمت بیان کنید.خوشحال می شویم.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران