رویدادهای مدرسه

سومین مطلب مبحث ابزارآلات پیشرفته

هفته نامه الکترونیک

برای افراد مبتدی


خلاصه :

خویشتن را علاج می‌نکنی     باری از عیب دیگران خاموش

سلام عرض می کنم خدمت تمام افراد مبتدی.به ادامه مبحث می پردازیم.

قطعه بعدی که براتون خیلی جالب است گیره سوسماری است.

گیره سوسماری به این درد میخورد که بعضی از اوقات که می خواهید ولتاژی را به صورت موقت از مکانی به مکان دیگر منتقل کنید از این گیره استفاده کنید. این گیره می تواند به راحتی ولتاژ را وصل و قطع کنید و دلیل استفاده از این گیره این است که وصل کردن سیم برای انتقال موقت ولتاژ بسیار خطری است و امکان جرقه و آتش سوزی یا قطع و وصل شدن و سوختن قطعات را فراهم می کند پس باید روی سیم و مکان انتقال قلع بریزید که این انتقال ولتاژ دیگر موقت نیست ، بلکه دائمی است.این گیره در روش خانگی و تعمیرات بیشتر استفاده می شود و کاربرد دیگر آن که حتماً دیده اید شارژ باتری اتومبیل و دیگر باتری های بزرگ است ولی خب در صنعت هم کاربرد کمی دارد ولی استفاده می شود.در روش های خانگی برای تست کیت ها و اتصال موقت آنها به باتری و یا انتقال ولتاژ باتری به سیم یا انتقال ولتاژ از سیم به باتری و انتقال ولتاژ از سیمی به سیم دیگر به صورت موقت استفاده می شود.در تعمیرات و صنعت هم برای هر کاری که نیاز به انتقال و اتصال موقت ولتاژ دارد،استفاده می شود.

حالا می‌خواهیم درباره دم باریک با شما صحبت کنیم.

 بعضی از اوقات پیش می آید که ما می‌خواهیم در الکترونیک قطعه ریزی را کنترل نمایید و یا می‌خواهیم شیعی را از داخل مکانی که بسیار کوچک است و قطعه ای در آن گیر کرده است بدون صدمه خارج بکنیم ، از دم باریک استفاده می کنیم.

مورد استفاده دم باریک در صنایع الکترونیک بیشتر برای برداشتن قطعات ریز استفاده می‌شود و جابجا کردن قطعات ریز در انواع مدار ها و گذاشتن و برداشتن قطعات ریز مدار ها استفادهای آن است. در صنایع مکانیکی و دیگر هم از دم باریک استفاده می‌شود ولی بیشتر استفاده از این وسیله در الکترونیک است.دم باریک می تواند با قطعات ریز کار کند و کاری کند که دست بزرگ ما نمی تواند بکند.شما می توانید کلیپ آموزشی که درباره دم باربک است را در آپارات به آدرس https://www.aparat.com/v/0gz6v مشاهده کنید.

 خب دوستان این مطلب هم تمام شد.شما می توانید برای عضو شدن در کانال های مختلف هفته نامه الکترونیک در پیام رسان های ایرانی ، به مطلبی در سایت میزان  به آدرس  https://www.hedayatmizan.ir/site/content/33869 مراجعه کنید.

در جلسه بعدی درباره مواد های شوینده برد مدار چاپی و پیچ گوشتی های ساعتی صحبت میکنیم خسته نباشید و تا مطلب بعدی خدانگهدار. 

اگر انتقاد یا پیشنهاد سازنده و یا سوالی دارید یا اگر اطلاعات بیشتری در مبحث این مطلب دارید،در این قسمت بیان کنید.خوشحال می شویم.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۳ سال پیش
موفق باشي

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران