رویدادهای مدرسه

سومین مطلب مبحث تقویت کننده های صدا

هفته نامه الکترونیک

برای افراد پیشرفته


خلاصه :

شکیبایی از ما نشاید ستد     نه کس را ز دانش رسد نیز بد

به ادامه مبحث تقویت کننده های صدا می رسیم.

 پس کار اصلی تقویت صدا روی آی سی است ولی ، فقط این کار با کمک ترانزیستور امکان پذیر است ولی با پیشرفت تکنولوژی آی سی هایی جدیدی آمدند که هم ترانزیستور و هم آی سی تقویت کننده صدا درون آن هست که این باعث می شود که دیگر نیاز به ترانزیستور نباشد و با زدن یک عدد آی سی می توانید صدا را تقویت کنید.

 نکته: آی سی هیچ وقت نمی‌تواند بدون ترانزیستور صدا را تقویت کند وهمانطور که آی سی نمی‌تواند بدون ترانزیستور کار کند،آمپلی فایر ها هم نمی‌توانند بدون پری آمپلی فایرها کار کند.

آمپلی فایرها و پری آمپلی فایرها سال‌هاست در خدمت بشر هستند و صدا را تقویت میکنند و به گوش همگان میرسانند.

پیشرفت روز افزون علم باعث می‌شود که آمپلی فایرها و پری آمپری فایر ها در میلیون ها دستگاه الکترونیکی که صدا هم دارند استفاده شود با پری آمپلی فایر های کوچک و بلکم تلفیق آمپلی فایر ها و پری آمپلی فایر ها بسیار کوچک تر صدای خوب و بلند و نافذی را تحویل بلندگو بدهند ، مانند تلویزیون ، رادیو ،کنسول های خانگی و تمام دستگاه های دیجیتالی که تولید صدا دارند.

اگر می خواهید صدای بلندتری داشته باشید نیاز به پری آمپلی فایر و مخصوصاً آمپلی فایر قوی تر دارید که وقتی شما بخواهید صدای بالایی از آمپلی فایر دریافت کنید نیاز به ورودی بالاتری نیز داریم به دلیل اینکه آمپلی فایر قدرتمند نمی‌تواند یک صدای 10 را تبدیل به صدای 100 بکند و نیاز دارد که صدایی 40 را در ورودی خود دریافت کند. همچنین با پیشرفت صنعت باعث شده که آمپلی فایر و پری آمپلی فایر هایی که در قدیم با ولتاژ های بالا کار می کردند،امروز با ولتاژ های 1.5 یا 3 ولتی تا 12 ولتی کار می کنند و بدانید که هر چغدر ولتاژ پایین تر باشد صدای خروجی که با وات اندازه گیری می شود نیز پایین تر می آید و هرچغدر آمپر و ولت بالاتر برود وات و صدای خروجی هم بیشتر می شود.

دوستان این مطلب هم به اتمام رسید.شما می توانید برای عضو شدن در کانال های مختلف هفته نامه الکترونیک در پیام رسان های ایرانی ، به مطلبی در سایت میزان  به آدرس  https://www.hedayatmizan.ir/site/content/33869 مراجعه کنید.

در مطب بعدی درباره سیم های شیلد دار ورودی و خروجی پری آمپلی فایر و آمپلی فایر صحبت می کنیم.

خسته نباشید و خدانگهدار

 

اگر انتقاد یا پیشنهاد سازنده و یا سوالی دارید یا اگر اطلاعات بیشتری در مبحث این مطلب دارید،در این قسمت بیان کنید.خوشحال می شویم.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۳ سال پیش
خوبست

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران