رویدادهای مدرسه

چهارمین جلسه مبحث تقویت کننده های صدا

هفته نامه الکترونیک

برای افراد پیشرفته


خلاصه :

دعوی مکن که برترم از دیگران به علم   چون کبر کردی از همه دونان فروتری

سلام عرض می کنم خدمت تمام افراد پیشرفته امروز درباره سیم های شیلد دار صحبت می کنیم.

 برای انتقال صدا از دستگاه پری آمپلی فایر به امپلی فایر باید از سیم های شیلد دار استفاده بکنیم سیم های شیلددار دارای سیم مغذی و سیم های زره یا سیم شیلد هستند این دو سیم باعث انتقال صدا از مکانی به مکان دیگر می شوند.

نکته:دلیل استفاده از سیم شیلد به جای سیم های عادی این است که کیفیت صدا را حفظ و از ایجاد نویز و پارازیت در صدا جلوگیری می کند.همچنین از مشابه این سیم ها در انتقال تصویر هم استفاده می کنند.

شما می توانید با سیم شیلد دار صدا را از پری آمپلی فایر به آمپلی فایر و دیگر تقویت کننده های صوتی دیگر ببرید.سیم های شیلد بر اساس صدای مورد نظر شما دسته بندی شده و به دو دسته تقسیم می شود. سیم های شیلد مونو و سیم های شیلد استریو.فرق این دو نوع سیم شیلد در سیم مغذی آن است و سیم های زره بر اساس کلفتی یا نازکی سیم کم و زیاد می شود.

نکته:هر چغدر جنس سیم های شیلد مرغوبتر باشد سیم های شیلد نرم تر هستند و کیفیت بهتری را از صدا را انتقال می دهند و استقامت بیشتری دارند.

سیم های شیلد مونو دارای یک سیم مغذی و سیم های شیلد استریو دارای 2 سیم مغذی می باشند.که بعداً ، در جلسات بعدی درباره سیستم های مونو و استریو صحبت میکنیم.

با پیشرفت علم و تکنولوژی معمولا برای انتقال صدا از سیستم های جدید مانند بلوتوث و نظایر آنها استفاده می‌کنند و دیگر کسی از سیم شیلد استفاده نمی کند و سیم‌های شیلد ، دیگر از دور خارج شدن و الان فقط برای انتقال صدای پری آمپلی فایر به آمپلی فایر و یا انتقال برد های دیگر به هم به منظور عدم ایجاد نویز می باشد.

آخرین مرحله تقویت کننده های صدا تمام شد و دیگر مبحث تقویت کننده های صدا به اتمام رسید. به دلیل اینکه مبحث تقویت کننده های صدا 4 جلسه بیشتر طول نکشید، جلسه دوره نخواهد داشت و تنها جلسه‌ ی دوره ای که ساخته می شود جلسه دوره آخر مباحث ما و دوره کل مبحث صدا می باشد.(یعنی در پایان مبحث بلندگو که آخرین مرحله صدا است.) در مبحث بعدی می‌خواهیم مبحث صدا را پیش بگیریم تا بتوانیم به آخرین مبحث یعنی بلندگو و آخرین مرحله صدا نزدیک و نزدیک و نزدیکتر شویم.

 تا مطلب بعدی خدانگهدار 

 

اگر انتقاد یا پیشنهاد سازنده و یا سوالی دارید یا اگر اطلاعات بیشتری در مبحث این مطلب دارید،در این قسمت بیان کنید.خوشحال می شویم.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۳ سال پیش
بيت ها خوبه (:

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

متشکر از شما

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران