رویدادهای مدرسه

دومین مطلب مبحث بلندگو ها

هفته نامه الکترونیک

برای افراد پیشرفته


خلاصه :

از صد یکی به جای نیاورده شرط علم            وز حب جاه در طلب علم دیگری  

سلام به تمامی افراد پیشرفته
به ادامه مبحث می پردازیم.
نکته: این سیستم چه در بلندگو های قدیم چه در بلندگو های الان و چه در بلندگو های آینده یکی است و فقط وات و ولتاژ و اندازه بلندگو است که فرق کرده و خواهد کرد.
سیستم بلندگو از قدیم‌الایام تا حالا تقریباً هیچ اتفاق جدیدی برایش نیفتاده است فقط تنها فرق این است که میزان و تعداد دورهای سیم پیچ بیشتر شده و این باعث شده که بلندگوهایی با توان بالاتر و کم حجم تر به بازار عرضه شود. 
وات بلندگو چیست و بر چه اساسی است؟
وات بلندگو به توان صدای خروجی که از بلندگو بیرون می آید گفته می شود. هر چقدر وات بلندگو بیشتر باشد صدای بلند تری نیز از خروجی بلندگو خارج و به گوش شما می رسد.  
میزان وات بلندگو بر روی میزان مصرفی یا آمپر ورودی هم تاثیر می گذارد پس هر چقدر وات بلندگو بالاتر رود میزان مصرف انرژی   هم باید بالاتر برود.
 نکته: شما می توانید صدایی با توان 5را از بلندگویی 100 وات هم بخش کنید ولی نمی توانید صدای حتی 11وات را از بلندگویی 10 وات پخش کنید و اگر هم پخش کنید به دلیل زیاد شدن انرژی مغناطیسی سیم پیچ می سوزد و دیگر باید بلندگو را دور بیندازید. 
 خب دوستانی این مطلب هم  به پایان رسید در مطالب بعدی درباره امپیدانس یا وات واقعی صدا و انواع بلندگو ها صحبت می کنیم.
 خسته نباشید و خدا نگهدار

 

شما می توانید برای عضو شدن در کانال های مختلف هفته نامه الکترونیک در پیام رسان های ایرانی ، به مطلبی در سایت میزان به آدرس https://www.hedayatmizan.ir/site/content/33869 مراجعه کنید و اگر اگر انتقاد یا پیشنهاد سازنده و یا سوالی دارید یا اگر اطلاعات بیشتری در مبحث این مطلب دارید،در این قسمت بیان کنید.خوشحال می شویم.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران