رویدادهای مدرسه

دومین مطلب مبحث قطعات الکترونیکی

هفته نامه الکترونیک

برای افراد مبتدی


خلاصه :

عقل و دین پردگی پرده اوست                   علم و دانش همه پرورده اوست

سلام به تمام افراد مبتدی 

به اولین مطلب مبحث قطعات الکترونیکی خوش آمدید. 

اولین قطعه‌ای که می‌خواهیم درمورد آن صحبت بکنیم مقاومت است مقاومت در بیشتر ماژول ها و کیت‌های الکترونیکی به‌وفور یافت می‌شود و معمولاً در تمامی کیت‌ها و ماژول ها موجود است.

کار مقاومت کسر ولتاژ است به این معنا که ولتاژ اضافی و زیاد را تبدیل به ولتاژی پایین‌تر می کند تنها کار مقاومت در مدار همین است و در دسته قطعات تنظیم ولتاژ قرار می گیرد.

این قطعه ولتاژ موجود را کاهش داده و تبدیل به ولتاژی پایین‌تر می کند و ولتاژ را به قطعات مصرفی مانند ال‌ای‌دی یا بلندگو یا ترانزیستور و یا آی سی میرساند.

تنها راه شناسایی مقاومت ها از رنگ های استفاده شده روی آنها می باشد که نشان دهنده ضرفیت انهاست که معمولا آن را با اهم-کیلو اهم-مگااهم نشان می دهند. به این صورت که رنگ اول و دوم آن عدد اهم را مشخص می کند و رنگ سوم میزان صفر های جلوی عدد اهم  را مشخص می کند و رنگ چهارم هم میزان درصد خطا و اشتباه مقاومتی(تلورانس) را مشخص می کند.درصد خطا معمولا بر روی مقاومت با رنگ طلایی و نقره ای نشان داده می شود.شما با شناسایی رنگ نقره ای و طلایی می توانید به سه رنگی که نشان دهنده مقاومت است پی ببرید.هر رنگ در مقاومت نشان دهنده عدی است که شما می توانید عکس این جدول مقادیر مقاومت را در قسمت گالری مشاهده کنید.

این قطعه جزو قطعات اصلی است و بسیار کاربرد و کارایی زیادی دارد. لحیم کردن این قطعه بسیار ساده است و نیاز به فنون خاصی ندارد به دلیل همین برای افراد مبتدی بسیار مناسب است.

در پائین کلیپ آموزشی نحوه لحیم کردن این قطعه و شناسایی اهم را مشاهده می‌کنید. امیدوارم که این مطلب آموزشی بتواند در شناخت مقاومت به شما کمک کند.

 خب دوستان این مطلب هم به پایان رسید.

شما می توانید کلیپ آموزشی با موضوع شناسایی اهم هر مقاوت و نحوه لحیم کاری ابتدایی و نحوه لحیم کردن قطعه مقاوت را در آپارات به آدرس  https://m.aparat.com/v/eaQuz مشاهده کنید که بتوانید بهتر و کامل تر مبحث لحیم کاری و مقاومت را بیاموزید.

در مطلب بعدی درباره خازن با هم صحبت می کنیم.

خسته نباشید و خدا نگهدار.

اگر سوال یا انتقاد و یا پیشنهاد سازنده ای دارید لطفا مطرح کنید،خوشحال می شویم.شما را باد به دنبال کردن کانال هفته نامه الکترونیک در پیام رسان بله و سروش.
در بله:
🌐کانال اصلیمون: https://ble.ir/electronic_2

👨‍🏫کانال آموزش: @amoozesh_electerinic

🔌پاسخ به سوالات: ble.ir/join/YTEzZWQzMj
در سروش:
🌐کانال اصلیمون: https://sapp.ir/joinchannel/OErvi7tGxVNlRLKyskDf5guX

👨‍🏫کانال آموزش:
https://sapp.ir/joinchannel/2SQ5NilR6tq3zOhmYJvDypxn

🔌پاسخ به سوالات: https://sapp.ir/joingroup/Cc5B1jdYkWEpwANoyvzUuqML

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران