رویدادهای مدرسه

نهمین مطلب مبحث بلندگو ها

هفته نامه الکترونیک

برای افراد پیشرفته


خلاصه :

تفاوت بود اهل تمییز را                 به هر کس ندادند هر چیز را

سلام به تمامی افراد پیشرفته.

امروز می‌خواهیم در مورد سیستم سوم صدا باهم صحبت بکنیم.نام ایت سیستم ، سیستم 5.1 است این سیستم بسیار سیستم قوی است و بعد سیستم استریو به بازار آمد. این سیستم در ابتدا در روش‌های استودیویی استفاده می‌شد و بعد هم دوباره پس از چند سال متوجه شدند که این سیستم کفاف نمی‌دهد و به سیستم آخری که در جلسه بعد بررسی می‌کنیم،روی آوردند رسیدند.

این سیستم حالاحالاها درحال استفاده در روش های خانگی است و سیستم نسبتاً گرانی نسبت به ۲ سیستم قبلی است ولی با کیفیت صدایی عالی‌تر از ۲ سیستم قبلی می باشد.شاید از خود بپرسید چرا اسم این سیستم 5.1 است  و به چه معناست 1 دهم؟

 به معنی ۵ عدد بلندگوی اصلی و ۱  دهم که همان بلندگوی ساب ووفر است. دلیل این‌که بلندگوی ساب ووفر 1 دهم خطاب می شود به دلیل این است که کلاً سیستم 5.1 برای صداهای ریز و کوچک ساخته شده ولی بلندگو ساب ووفر به درد این کار نمی‌خورد.به خاطر همین است که آن را ۱ دهم می‌نامند و جزء بلندگوهای اصلی حساب نمی‌کنند.بلندگوهای دیگری نیز وجود دارد که نام سیستم را 5.1 کرده است این ۵ بلندگو به طور خاصی در مکان‌های مختلفی باید گذاشته شود.

2 عدد بلندگوی اصلی که با سیستم استریو نیز کار می‌کنند در پشت گذاشته می شود ۲ بلندگو در پشت صداهای ریز پشت صحنه را پخش می‌کند.برای مثال شما ارکستراسیون بسیار عالی دارید و در پشت خود می توانید صداهای پشت صحنه را بشنوید ، برای مثال صداهای تماشاچیان یا صدای افراد پشت صحنه ۲ بلندگو را نیز باید در جلو قرار دهید این ۲ بلندگوها صدای اصلی فردی که در حال خواندن است و برای مثال خواننده را پخش می‌کنند و ۱ بلندگو را هم در مرکز می‌زنید که این بلندگو تمام صداها را از خود پخش می‌کنند و ۱ بلندگوی ساب ووفر که ۱ دانه هم هست در کنار آن می‌گذارید و این بلندگو ساب ووفر هم تمامی صداهای بم را از خود پخش می‌کند. با این روش شما می توانید ارکستراسیون صدای خود را با بهترین کیفیت از بلندگوهای خود بشنوید برای اجرای این سیستم شما نیاز به فضای بزرگی دارید و نیاز دارید که هزینه بالاتری نیز پرداخت کنید ولی می‌توانید صدایی بسیار با کیفیت عالی را داشته باشید.

خب دوستان این مطلب هم تمام شد در مطلب بعدی درباره سیستم اخر بلندگوها که استودیوها هنوز در حال استفاده آن هستند با هم صحبت میکنیم.

خسته نباشید و تا مطلب بعدی خدا نگهدار.

اگر سوال یا انتقاد و یا پیشنهاد سازنده ای دارید لطفا مطرح کنید،خوشحال می شویم.شما را باد به دنبال کردن کانال هفته نامه الکترونیک در پیام رسان بله و سروش.
در بله:
🌐کانال اصلیمون: https://ble.ir/electronic_2

👨‍🏫کانال آموزش: @amoozesh_electerinic

🔌پاسخ به سوالات: ble.ir/join/YTEzZWQzMj
در سروش:
🌐کانال اصلیمون: https://sapp.ir/joinchannel/OErvi7tGxVNlRLKyskDf5guX

👨‍🏫کانال آموزش:
https://sapp.ir/joinchannel/2SQ5NilR6tq3zOhmYJvDypxn

🔌پاسخ به سوالات: https://sapp.ir/joingroup/Cc5B1jdYkWEpwANoyvzUuqML

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران