رویدادهای مدرسه

ششمین مطلب مبحث قطعات الکترونیکی

هفته نامه الکترونیک

برای افراد مبتدی


خلاصه :

دفتر دانش ما جمله بشویید به می           که فلک دیدم و در قصد دل دانا بود

سلام به تمامی افراد مبتدی. 

امروز می‌خواهیم درباره ال‌ای‌دی و سه‌پایه مخابراتی با شما صحبت بکنیم. 

ال ای دی در زندگی ما بسیار کاربرد دارند و به چند شکل در جهان ما یافت می شود ال ای دی ها جهت روشنایی در بیشتر مراکز استفاده می شود لامپ‌های ال‌ای‌دی یکی از ویژگی‌های آن‌هاست که بیشتر ما در خانه‌هایمان از لامپ‌های ال‌ای‌دی استفاده می کنید لامپ‌های ال‌ای‌دی به دلیل نور بیشتر مورد توجه بسیاری از کاربران در جهان قرار می‌گیرند و حالا می‌رسیم به مصارف کیت. در مصارف کیت ال ای دی های کوچکی وجود دارند که معمولاً با ولتاژ یک و نیم ولت یا سه ولت کار می‌کنند این ال ای دی ها نه‌ تنها نور نسبتاً زیادی دارند بلکه با انواع رنگ های مختلف یافت می شوند.ال ای دی ها بسیار مقاوم هستند و در بیشتر کیت‌ها و مدارها برای نشان دادن بسیاری از چیزها نشان داده می شود.برای مثال در انواع کیت برای نشان دادن روشن یا خاموش بودن دستگاه استفاده می‌شود در بعضی از کیت‌ها برای اعلام برنده در بعضی از کیتها میزان ولتاژ و خیلی از کاربردهای دیگر.

ال‌ای‌دی در دسته قطعات اعلان‌های تصویری قرار می گیرد.یکی از مصرف کننده‌هایی که در کل جهان برای انواع کیت استفاده می شود روشنایی است در بیشتر مدارها و کیتها کسی که معمولاً تغذیه کننده است. تغذیه کننده یعنی تمام قطعات دیگر فقط ولتاژ آن را تنظیم می کنند ک او فقط آن ولتاژ را استفاده می کند و به ما اعلان یا … را می دهد. پس ال‌ای‌دی جزو قطعات مصرف کننده به حساب میاد حالا می رویم ببینیم که ال‌ای‌دی را چگونه تشخیص بدهیم تشخیص ال ای دی بسیار راحت است در مدار یک علامتی مشخص‌شده که این علامت با حرف دی مشخص شده به معنی دیود که شما می‌توانید بوضوح مشاهده بکنیم که در مدار قطب مثبت را از منفی جدا کرده حالا می توانید در ال‌ای‌دی با این خصوصیات متوجه شوید که قطب مثبت و قطب منفی کدام است.

آن پایه‌ای که از آن یکی بلندتر است قطب مثبت است و لبه صاف ال ای دی هم قطب مثبت است که روی جداریه ال ای دی قابل مشاهده است. برای بهتر متوجه شدن نحوه تشخیص می توانید کلیپ آموزشی هفته‌نامه الکترونیک که در زیر گذاشته شده را مشاهده کنید.

مبحث ال ای دی ما به پایان رسید و از یک منبع نور که می تواند در کیت‌ها و غیره اعلان‌های مختلفی باشد به قطعه‌ای به نام سه پایه مخابراتی می رسیم سه پایه مخابراتی معمولاً دارای سه پایه است و در بعضی از نقاط دارای دو پایه است که معمولاً برای اتصال یک دستگاه به صورت موقت یا یک ولتاژ به صورت موقت به مدار است. برای مثال شما دوکیت دارید که این دو کیت در بعضی از اوقات باید با هم و در بعضی اوقات باید تکی کار بکند اگر قرار است با هم کار بکنند شما می‌توانید از یک سیم استفاده بکنید دو عدد سه پایه مخابراتی را به هم بزنید و توسط آن سیم این دو را به هم وصل کنید یا برای مثال شما جا باتری‌ دارید و چهار عدد باتری دارید و نمی‌خواهید که هر کیت جا باتری مخصوص خود را داشته باشد و دوباره برای هر کیت چهار عدد باتری تهیه کنید می‌توانید به هر کدام سه پایه مخابراتی یا دو پایه مخابراطی بزنید و به سر جا باتری خود هم یک سه پایه یا دوپایه مخابراتی وصل بکنید سه پایه مخابراتی معمولاً نری و مادگی هستند به هم وصل کنید و به این‌گونه ارتباط را بین آن دو برقرار کنید این به دلیل بعضی از کارها هست که ما می‌خواهیم به موقع این‌ها را به هم وصل بکنید و نیاز به یک اتصال ایمن داریم چون اگر با گیره سوسماری این کار را بکنید اتصال زیاد ایمن نیست و امکان اتصالی وجود دارد ولی در این روش به‌هیچ‌عنوان امکان اتصالی وجود ندارد. 

شما می توانید کلیپ آموزشی نحوه شناسایی و لحیم کاری ال ای دی را در سایت آپارات به آدرس  https://m.aparat.com/v/AsuIV مشاهده کنید.

خب دوستان این مطلب هم به پایان رسید در مطلب بعدی درباره تک سوئیچ و کلید کشویی با شما صحبت می کنیم. خسته نباشید و تا مطلب بعدی خدانگهدار.

۳ سال پیش
مطلب دیگر من : کتاب صوتی سه دقیقه در قیامت
https://www.hedayatmizan.ir/site/content/36577


یک مطلب دیگر من : نماز های نافله
https://www.hedayatmizan.ir/site/content/36580


یکی دیگر از مطلب من: نماز شب
https://www.hedayatmizan.ir/site/content/36584

مطلب دیگر من : باکس مخصوص محرم
https://www.hedayatmizan.ir/site/content/36505

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران