معرفی

..........

بهترین فیلم‌های لئوناردو دی‌کاپریو

..........


خلاصه :

در این مقاله‌ به‌بررسی و معرفی بهترین فیلم‌های لئوناردو دی‌کاپریو، بازیگر بسیار محبوب و توانای سینمای جهان خواهیم پرداخت.

از بازی در نقش یک دزد حرفه‌ای تا ایفای نقش در یک فیلم درباره بومیان آمریکایی، از بازی‌های شگفت‌انگیز در سنین نوجوانی تا بازی‌های چشم‌نواز در میانسالی به بهترین شکل ممکن. شاید کمتر بازیگری در تاریخ سینمای جهان پیدا شود که توانایی بازی در نقش‌های متفاوت را در بالاترین سطح کیفی ممکن داشته باشد؛ یکی از آن معدود بازیگران بدون شک لئوناردو دی‌کاپریو است. تهیه کردن یک فهرست از بهترین فیلم‌های لئوناردو دی کاپریو بدون شک بسیار سخت خواهد بود و تمام فیلم‌های او پتانسیل حضور در این فهرست را خواهند داشت.

فیلم‌های به‌یادماندنی و قوی دی‌کاپریو به‌قدری زیادند که دو فیلم از فیلم‌های او که برای بازی در آن‌ها نامزد کسب جایزه اسکار شده است، در این فهرست جایی ندارند؛ این فهرست شاید برای خیلی از علاقه‌مندان به سینما و طرفداران او غافل‌گیر کننده باشد. اگر به فهرست بهترین‌ فیلم‌های بسیاری از بازیگران نگاهی کنیم، فیلم‌های صدرنشین آن فهرست‌ها امتیازی حدود هشت را به‌خود اختصاص داده‌اند و این موضوع باعث می‌شود این فهرست جذابیت بسیار بالایی داشته باشد. در فهرست بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو، امتیاز فیلم‌های رتبه‌های آخر حدود هشت است و این موضوع به‌خوبی نشان می‌دهد که فیلم‌های او از چه کیفیت بالایی برخوردار هستند. این فهرست براساس امتیاز فیلم‌های دی‌کاپریو در سایت IMDB شکل گرفته و از دیدگاه کاربران این سایت فیلم‌هایی که در این مقاله‌ به آن‌ها اشاره شده است، بهترین فیلم‌های این ستاره‌ی هالیوود قلمداد می‌شوند. با سایت زومجی همراه باشید تا به معرفی بهترین فیلم‌های لئوناردو دی‌کاپریو بپردازیم.

لئوناردو دی‌کاپریو، برد پیت و مارگو رابی در فیلم Once Upon a Time in Hollywood

۱۰- 2019 Once Upon A Time... In Hollywood

کارگردان: کوئنتین تارانتینو| نویسنده: کوئنتین تارانتینو

میانگین امتیاز در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۷ از ۱۰ | میانگین امتیاز در سایت متاکریتیک: ۸۳ از ۱۰۰

نقش‌ آفرینی دی‌کاپریو در نقش ریک دالتون

قبل از تماشای فیلم Once Upon A Time... In Hollywood بی‌شک با شنیدن نام افراد حاضر در این فیلم و تیم سازنده‌ی آن قلب شما به‌تپش خواهد افتاد. حضور لئوناردو دی‌کاپریو، برد پیت و مارگو رابی به‌عنوان بازیگر و کوئنتین تارانتینو به‌عنوان سازنده‌ی فیلم تنها یک موضوع را به شما یادآوری می‌کند؛ کمربند‌های خود را محکم ببندید و آماده‌ی حرکت دیوانه‌وار فیلم با سرعت زیاد باشید. تارانتینو با ساخت این فیلم نگاهی خاطره‌وار به دوران طلایی هالیوود در اواخر دهه ۷۰ میلادی می‌اندازد.

دی‌کاپریو با بازی چشم‌‌نواز خود در نقش بازیگری معروف که در حال افول است به‌خوبی اتفاقات و داستان‌های آن دوران را به ما نشان می‌دهد. نه‌تنها دی‌کاپریو بلکه درکنار او برد پیت در نقش بدل و دوست صمیمی او و مارگو رابی در نقش یک بازیگر با آرزو‌های بزرگ، به‌بهترین شکل ممکن جزییات و مشکلات این صنعت بزرگ را به‌تصویر می‌کشند؛ مشکلاتی مانند بالا رفتن سن بازیگران معروف و از طرفی مشکلات بازیگرانی که با آرزو‌های بزرگ وارد هالیوود می‌شوند. ترکیب دی‌کاپریو، برد پیت و تارانتینو برخلاف انتظارها بسیار شیرین و در عین حال بسیار ناآرام بود. شخصیت بدون آرامش ریک درکنار شخصیت جذاب و آرام کلیف ترکیب بسیار موفقی ساختند که تارانتینو می‌تواند برای موفقیت فیلم خود از آن‌ها تشکر کند.

leonardo dicaprio titanic

۹- Titanic 1997

کارگردان: جیمز کامرون| نویسنده: جیمز کامرون

میانگین امتیاز در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۸ از ۱۰| میانگین امتیاز در سایت متاکریتیک: ۷۵ از ۱۰۰

نقش آفرینی دی‌کاپریو در نقش جک داوسون

فیلم تایتانیک که برجسته‌ترین اثر دوران حرفه‌ای جیمز کامرون به‌شمار می‌رود، شاید برای بسیاری از اهالی سینما فیلمی باشد که با آن لئوناردو دی‌کاپریو را شناختند. دی‌کاپریو برای بازی در نقش جک در این فیلم نامزد کسب جایزه اسکار شد (به احتمال فراوان این جمله را در ادامه این مقاله زیاد خواهید شنید). بعد از موفقیت او در فیلم رومئو و ژولیت که به‌طرز شگفت انگیزی در آن فیلم موفق ظاهر شد و بسیاری از مردم دنیا، مخصوصا نوجوانان را شیفته‌ی خود کرد، با بازی در یک نقش رومانتیک دیگر باز هم نشان داد که توانایی بالایی در بازی در این‌گونه نقش‌ها دارد. ایفای نقش ماندگار او در نقش جک که در سمت مخالف کسی بود که دیوانه‌وار عاشقش شده بود.

بازی برجسته کیت وینسلت درکنار بازی دی‌کاپریو بدون شک یکی از ماندگارترین آثار سینمایی تاریخ را رقم زده‌ است. در این فیلم لئوناردو دی‌کاپریو بیشتر از تنها یک معشوقه‌ی دلباخته قلمداد می‌شود. در تمام طول فیلم تقریبا غیرممکن است که از نقش جک چشم برداشت؛ نقش هنرمند فقیری با آرزوهای بزرگ که دی‌کاپریو با ظرافت کامل آن را به‌تصویر می‌کشد و این نکته را هرگز فراموش نکنید که این نقش آفرینی تازه آغاز راه دی‌کاپریو در مسیر حرفه‌ای او محسوب می‌شود.

لئوناردو دی‌کاپریو در فیلم Blood Diamond

۸- Blood Diamond 2005

کارگردان: ادوارد زویک| نویسنده: چارلز لِویت

میانگین امتیاز در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۸ از ۱۰| میانگین امتیاز در سایت متاکریتیک: ۶۴ از ۱۰۰

نقش آفرینی دی‌کاپریو در نقش دنی آرچر

دی‌کاپریو برای بازی در نقش دنی آرچر برای بار سوم نامزد کسب جایزه اسکار شد. دنی آرچر یک دلال و قاچاقچی اسلحه و جوهرات در کشور رودزیا در قاره‌ی آفریقا است (این کشور هنوز به رسمیت شناخته نشده است). آرچر به‌دنبال الماسی بسیار گران‌قیمت می‌گردد که در این مسیر با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شود که باید از پس آن‌ها برآید.

فیلم Blood Diamond با نقد‌های متفاوتی روبه‌رو شد، موضوعی که به‌راحتی می‌توانید در تفاوت میانگین نمرات این فیلم در دو سایت مختلف شاهد آن باشید. عده‌ای از قوی بودن این فیلم درکنار ایفای نقش بازیگران آن به‌خصوص دی‌کاپریو نوشتند و برخی داستان فیلم را کلیشه‌ای و کیفیت ساخت آن را خیلی معمولی توصیف کردند و تنها از بازی خوب دی‌کاپریو و دیگر بازیگران آن صحبت کردند. بله، در هر دو سمت یک موضوع تکراری دیده می‌شود؛ بازی دیدنی لئوناردو دی‌کاپریو. شاید این فیلم کیفیت بالایی نسبت به سایر فیلم‌های این فهرست نداشته باشد ولی بی‌شک تماشای آن خالی از لطف نیست و طرفداران لئوناردو دی‌کاپریو از آن بسیار لذت خواهند برد.

leonardo dicaprio the revenant

۷- Revenant 2015

کارگردان: الخاندرو ایناریتو| نویسنده: مارک اسمیت، الخاندرو ایناریتو

میانگین امتیاز در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۸ از ۱۰| میانگین امتیاز در سایت متاکریتیک: ۷۶ از ۱۰۰

نقش آفرینی دی‌کاپریو در نقش هیو گلاس

هیو گلاس یکی از مردان بزرگ در تاریخ آمریکا به‌شمار می‌رود. کاوشگر، شکارچی و تاجر آمریکایی که شهرت زیاد او به‌دلیل زنده‌ ماندن در حادثه حمله‌ خرس گریزلی به او است. بعد از این حادثه که یک خرس گریزلی بزرگ به‌ او حمله‌ور می‌شود، همراهان گلاس که فکر می‌کردند او شانسی برای زنده ماندن ندارد، او را ترک می‌کنند و به راه خود ادامه می‌دهند. او به‌سختی توانست از این حادثه سالم بیرون بیاید و در طبیعت وحشی زنده بماند و این موضوع باعث شگفتی بسیاری از مردم شد. گلاس در اواخر قرن ۱۸ (۱۷۸۳) در فیلادلفیا متولد و در اوایل قرن ۱۹ (۱۸۳۳) در نزدیکی رود یلو استون در داکوتا در گذشت.

فیلم Revenant ساخته الخاندرو ایناریتو بیشتر از اینکه یک داستان خوب و جامع را به‌تصویر بکشد سعی می‌کند چالش‌های فیلم‌برداری را به مخاطب نشان دهد. هنرنمایی بی‌نظیر دی‌کاپریو شاید عامل اصلی موفقیت این فیلم و آشنا شدن تعداد زیادی از مردم با شخصیت هیو گلاس باشد. یکی از ماندگارترین سکانس‌های نه تنها این فیلم بلکه تاریخ سینما را می‌توانیم در این فیلم ببینیم؛ سکانسی که دی‌کاپریو با خالی کردن شکم یک اسب درون بدن آن می‌خوابد تا از سرمای وحشتناک محیط در امان بماند. حضور تام هاردی در این فیلم درکنار دی‌کاپریو جذابیت‌های این فیلم را دوچندان کرده است. این فیلم شاید دوست‌داشتنی‌ترین یا محبو‌ب‌ترین نقش‌ آفرینی دی‌کاپریو در سینما نباشد ولی به طلسم برنده نشدن او در مراسم اسکار خاتمه داد و این موضوع دلیل دیگری است که این فیلم‌ را به‌خاطر خواهیم سپرد.

شخصیت فرانک ابگنیل با بازی لئوناردو دی‌کاپریو در فیلم Catch me if you can

6- Catch Me If You Can 2002

کارگردان: استیون اسپیلبرگ| نویسنده: جف نیتنسون، فرانک ابگنیل جونیور

میانگین امتیاز در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۱ از ۱۰| میانگین امتیاز در سایت متاکریتیک: ۷۵ از ۱۰۰

 نقش آفرینی دی‌کاپریو در نقش فرانک ابگنیل جونیور

نقش‌ آفرینی دیگری از لئوناردو دی‌کاپریو برای به تصویر کشیدن بیوگرافی یک شخصیت مهم. فرانک ابگنیل جونیور یکی از مشاوران امنیتی ایالات متحده آمریکا است که بیشتر شهرت خود را به‌دلیل جعل اسناد و جعل چک، کلاهبرادی و حقه‌های مختلف کسب کرده است. او در دهه‌ ۶۰ میلادی توانست با جعل چک‌هایی به ارزش چهار میلیون دلار در ۲۵ کشور جهان به ثروت زیادی برسد؛ او این کار را زمانی انجام داد که تنها ۱۶ سال داشت! فیلم Catch Me If You Can ساخته‌ی استیون اسپیلبرگ براساس زندگی‌‌نامه فرانک ابگنیل جونیور ساخته شده است.

این فیلم یکی از نخستین فیلم‌های به‌شمار می‌رود که دی‌کاپریو را در نقش یک کلاهبردار و خلافکار حرفه‌ای به‌تصویر می‌کشد و برخلاف نظر بسیاری از منتقدین سینما که قبل از اکران این فیلم عقیده داشتند دی‌کاپریو تنها برای نقش‌های رومانتیک مناسب است، این ستاره‌ی سینما نشان داد که توانایی بالایی در ایفای نقش‌های مختلف دارد. این طرز فکر به‌ این دلیل بود که دی‌کاپریو قبل از این فیلم در فیلم‌هایی مانند تایتانیک و رومئو و ژولیت بسیار درخشان ظاهر شده بود. پس از اکران این فیلم، دی‌کاپریو در مصاحبه‌ای درباره‌ مراحل تولید این فیلم گفت: «قبل از آغاز مراحل فیلم‌برداری شخصا به دیدار فرانک ابگنیل رفتم تا بتوانم خصوصیات اخلاقی او را از نزدیک ببینم و بتوانم قبل از نمایش دادن شخصیت او روی پرده‌های سینما، با شخصیت او بیشتر آشنا شوم». 

لئوناردو دی‌کاپریو در فیلم Shutter Island

۵- Shutter Island 2010

کارگردان: مارتین اسکورسیزی| نویسنده: لیتا کالوگریدیس، دنیس لیان

میانگین امتیاز در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۱ از ۱۰| میانگین امتیاز در سایت متاکریتیک: ۶۳ از ۱۰۰

 نقش آفرینی دی‌کاپریو در نقش تدی دنیلز

 فیلم Shutter Island تنها فیلمی است که با همکاری لئوناردو دی‌کاپریو و مارتین اسکورسیزی ساخته شد ولی موفق به نامزد شدن در بخش‌های مهم جایزه‌ اسکار نشده است. ولی همه این موضوع را به‌خوبی می‌دانند که کسب نکردن جایزه اسکار برای یک فیلم به‌هیچ‌وجه یک نکته منفی و دلیلی بر ضعیف بودن آن نیست. مارتین اسکورسیزی داستان این فیلم را از روی یک رمان ترسناک و بسیار اتمسفریک اقتباس کرده است و برای نقش اصلی داستان در اولین قدم به‌سراغ دی‌کاپریو رفت که خوشبختانه این همکاری منجر به ساخت فیلم بسیار زیبای Shutter Island شد.

شخصیت تدی دنیلز در این فیلم که ایفای نقش آن برعهده دی‌کاپریو قرار گرفته، در ابتدای داستان یک کارآگاه کارکشته است ولی با گذشت زمان و مواجهه با داستان‌ها و روند فیلم متوجه می‌شویم که او درمیان واقعیت و خیال گیر کرده است و واقعیت برای او بسیار مبهم به‌نظر می‌رسد. طرفداران اسکورسیزی و دی‌کاپریو و بیشتر اهالی سینما عقیده دارند که ترکیب این دو نفر می‌تواند به‌راحتی یک موضوع زشت، زننده و مبهم را به یک داستان جذاب و گیرا تبدیل کند؛ موضوعی که تقریبا در تمام همکاری‌های میان این دو نفر شاهد آن بوده‌ایم.

شخصیت جوردن بلفورت با ایفای نقش دی‌کاپریو در فیلم The Wolf of Wall Street

۴- The Wolf Of Wall Street  2013

کارگردان: مارتین اسکورسیزی| نویسنده: ترنس وینتر، جوردن بلفورت

میانگین امتیاز در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۲ از ۱۰| میانگین امتیاز در سایت متاکریتیک: ۷۵ از ۱۰۰

 نقش آفرینی دی‌کاپریو در نقش جوردن بلفورت

یکی دیگر از همکاری‌های دی‌کاپریو و اسکورسیزی فیلم گرگ وال‌ استریت به‌شمار می‌رود. این همکاری از لحاظ رابطه این دو نفر در ساخت فیلم، ابعادی بزرگ‌تر از سایر هم‌کاری‌های این دو نفر دارد، به‌این‌دلیل که در این فیلم لئوناردو دی‌کاپریو نه‌تنها بازیگر شخصیت اصلی فیلم بلکه به‌عنوان تهیه‌کننده این فیلم نیز محسوب می‌شود. دی‌کاپریو مانند فیلم Catch Me If You Can و فیلم Revenant  باید در نقش یک شخصیت حقیقی به‌ایفای نقش می‌پرداخت و برای اینکه بتواند به بهترین شکل ممکن این کار را انجام دهد شخصا به دیدن جوردن بلفورت رفت (دقیقا مانند فیلم Catch Me If You Can). جوردن راس بلفورت متولد سال ۱۹۶۲ میلادی در شهر نیویورک یکی از دلالان سابق سهام در آمریکا است که به‌دلیل کلاهبرداری به ۲۲ ماه زندان محکوم شد. در دوران طلایی شرکت او به‌نام استراتن اوکمان او توانست با فریب دادن مردم برای خرید سهام با ریسک بالا، ثروت زیادی را کسب کند و حدود یک میلیارد دلار سرمایه در سبد گردان شرکت داشته باشد.

فیلم The Wolf of Wall Street براساس کتابی با همین نام به‌نویسندگی جوردن بلفورت ساخته شده است. بلفورت در مراحل ساخت فیلم حضور داشته و کمک بسیاری به تیم سازنده‌ی این فیلم برای نشان دادن جزییات زندگی خود کرده است. او در مصاحبه‌ای پس از اکران فیلم گفت که نمی‌تواند بازیگری را به‌غیر از لئوناردو دی‌کاپریو برای ایفای این نقش تجسم کند و بازی دی‌کاپریو در این نقش بسیار شگفت انگیز بوده است.

 ليوناردو دی‌کاپریو و جیمی فاکس در فیلم Django Unchained

۳-  Django Unchained 2012

کارگردان: کوئنتین تارانتینو| نویسنده: کوئنتین تارانتینو

میانگین امتیاز در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۴ از ۱۰| میانگین امتیاز در سایت متاکریتیک: ۸۱ از ۱۰۰

 نقش‌ آفرینی دی‌کاپریو در نقش کالوین کندی

مشکلات افراد سیاه پوست و برده داری در سال‌های نه‌چندان دور در کشور آمریکا همیشه یکی از موضوعات مهم سینمای این کشور محسوب می‌شود. قبل از اکران فیلم Django Unchained و به‌عقیده بسیاری دی‌کاپریو تنها برای کسب جایزه‌ اسکار با حضور در این فیلم موافقت کرده بود؛ به‌این‌ دلیل که موضوعات این فیلم‌ها درباره برده‌داری در میان مردم آمریکا بسیار مهم قلمداد می‌شوند. پس از تماشای این فیلم به‌راحتی می‌توان این موضوع را متوجه شد که دی‌کاپریو تنها برای به‌ثمر رسیدن اهداف تارانتینو، که ساخت یک فیلم بسیار قوی بود، در این فیلم به‌ایفای نقش پرداخته است و این اثر به یکی از بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو تبدیل می‌شود.

شخصیت کالوین کندی که دی‌کاپریو وظیفه‌ ایفای نقش آن را برعهده دارد یک برده‌دار و یک قاتل حرفه‌ای به‌شمار می‌رود که با ‌دنبال کردن افراد تحت تعقیب و دستگیر کردن آن‌‌ها، جایزه‌ آن‌ آگهی‌ها را کسب می‌کند. کندی فردی بی‌دین و گستاخ بود که احترام خاصی برای افراد مختلف قائل نبود. در پیچ‌ و خم داستان فیلم او با جنگو آشنا می‌شود که در بند یکی از برده‌داران است و کندی با خرید او به او قول می‌دهد که درنهایت آزادی را به او هدیه کند. در این فیلم برده‌داران شاید کمی مهربان‌تر از واقعیت باشند ولی بااین‌حال کوئنتین تارانتینو موفق شد داستان‌ها و مسائل برده‌داری را به‌بهترین شکل ممکن به مخاطب نشان دهد.

لئوناردو دی‌کاپریو، مت دیمون و جک نیکلسون در فیلم the departed

۲- The Departed 2006

کارگردان: مارتین اسکورسیزی| نویسنده: ویلیام مُناهان، آلن مک

میانگین امتیاز در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۵ از ۱۰| میانگین امتیاز در سایت متاکریتیک: ۸۵ از ۱۰۰

 نقش آفرینی دی‌کاپریو در نقش بیلی کاستیگان

فیلم The Departed را درکنار یکی از بهترین فیلم‌های لئوناردو دی‌کاپریو، می‌توان موفق‌ترین همکاری او با مارتین اسکورسیزی دانست. این فیلم در مراسم اسکار سال ۲۰۰۶ توانست جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین تدوین و بهترین فیلنامه اقتباسی را کسب کند؛ متاسفانه برنده نشدن دی‌کاپریو در مراسم اسکار در آن زمان همچنان پابرجا بود. موفقیت این فیلم در باکس آفیس هم چشمگیر بود؛ این فیلم که با بودجه ۹۰ میلیون دلاری ساخته شده بود توانست به‌فروش ۲۸۰ میلیون دلاری در اکران سینمایی خود دست پیدا کند. همچنین مارتین اسکورسیزی با موفقیت این فیلم توانست برای اولین‌بار جایزه اسکار برای بهترین کارگردانی و بهترین فیلم را کسب کند. این فیلم براساس داستان یک فیلم به‌کارگردانی اندرو لائو و سوفای ماک، محصول کشور هنگ‌کنگ و به‌نام اعمال شیطانی ساخته شده است.

شخصیت دی‌کاپریو در این فیلم به‌نام بیلی کاستیگان، یک مامور مخفی FBI است که در میان خلافکاران شهر بوستون زندگی می‌کند. درکنار بازی بی‌نظیر دی‌کاپریو در این فیلم نباید از ایفای نقش بسیار خوب و برجسته مت دیمون غافل شویم. درکنار اسم این دو ستاره سینما، حضور بازیگر‌های بزرگ دیگری مانند جک نیکلسون و مارک والبرگ، تیم بازیگری این فیلم را در بالاترین سطح ممکن قرار داده است. موش و گربه بازی شخصیت‌های حاضر در این فیلم نه‌تنها The Departed را به یک فیلم خلافکاری کلاسیک در شهر بوستون تبدیل کرده بلکه از آن به‌عنوان یکی از فیلم‌های بزرگ و موفق سینمای نوین آمریکا یاد می‌شود.

 شخصیت‌های فیلم Inception در حال تماشای شهر

۱- Inception 2010

کارگردان: کریستوفر نولان| نویسنده: کریستوفر نولان

میانگین امتیاز در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۸ از ۱۰| میانگین امتیاز در سایت متاکریتیک: ۷۴ از ۱۰۰

 نقش آفرینی دی‌کاپریو در نقش دام کاب

به بهترین فیلم لئوناردو دی کاپریو در این فهرست رسیدیم. شاید مرموز‌ترین نقش آفرینی دی‌کاپریو در طول حرفه‌ بازیگری او مربوط‌به این فیلم باشد؛ فیلمی که در میان فیلم‌های او بالاترین امتیاز را در سایت آی‌ام‌دی‌بی به خود اختصاص داده است. فیلم Inception یکی از فیلم‌های تاریخ سینما است که اگر آن را بارها تماشا کرده باشید باز هم می‌توانید نکته جدیدی را در آن پیدا کنید و صادقانه می‌شود این موضوع را بیان کرد که شاید هیچ فردی نمی‌تواند به‌طور قطعی از انتهای آن صحبت کند. کریستوفر نولان در این فیلم سطح جدیدی از سرقت را به‌تصویر می‌کشد که شاید بسیار مهیج‌تر و جذاب‌تر از روش‌‌های معمول سرقت باشد. دی‌کاپریو در نقش دام کاب تلاش می‌کند تا با ورود به ناخود‌آگاه افراد مختلف اطلاعات موجود در افکار آن‌‌ها را استخراج کند و در مرحله‌ بعدی حتی می‌تواند افکاری را که مدنظر دارد به‌جای افکار حقیقی آن فرد در ناخود‌آگاه او جای دهد.

داستان این فیلم و سطح‌های مختلف این کار به‌قدری جذاب است که شما در حین تماشای این فیلم متوجه گذر زمان نخواهید شد. سرقت به‌ کمک ناخودآگاه می‌تواند از سرقت به‌ کمک اسلحه بسیار هیجان‌انگیزتر باشد. این فیلم با موفقیت بسیار زیادی که کسب کرده است، توانست رتبه سیزدهم فهرست ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ در سایت IMDB را کسب کند و در سال ۲۰۱۰ در فهرست بهترین فیلم‌های سال، مربوط به ۲۷۳ منتقد سینمایی قرار بگیرد که در فهرست ۵۵ نفر از آن منتقدین رتبه اول را به‌خود اختصاص داده بود. فیلم Inception موفق شد در مراسم اسکار سال ۲۰۱۳ در بخش بهترین فیلم‌برداری، بهترین تدوین صدا، بهترین میکس صدا و بهترین جلوه‌های ویژه جایزه اسکار را کسب کند. زوج دی‌کاپریو و تام هاردی بار دیگر نشان داد که می‌تواند منجر به موفقیت یک فیلم سینمایی شود. تام هاردی درباره ساخت‌ ادامه‌ این فیلم در مصاحبه‌ای گفت که برای ساخت ادامه احتمالی فیلم Inception، او و سایر بازیگران این فیلم قراردادی را امضا کرده‌اند ولی مطمئن نیست که این اتفاق خواهد افتاد یا خیر.

نظر شما مخاطبان سایت زومجی درباره این فهرست و بهترین فیلم‌های لئوناردو دی‌کاپریو، ستاره‌ سینمای هالیوود چیست؟

۳ سال پیش
سلام متین غلامی افرین خوب بود لذت بردیم

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران