دلنوشت

برنامه نویسی را یاد بگیرید

برنامه نویسی چیست . چگونه برنامه نویسی یاد بگیریم. خبر دوره ی برنامه نویسی!


خلاصه :

امروز در باره ی برنامه نویسی انتخاب زبان برنامه نویسی و ... صحبت می کنیم . برنامه نویسی چیست ؟ با چه زبانی برنامه نویسی کنیم ؟ چه چیز هایی نیاز است؟ همه این ها در این مطلب . پس با ما همراه باشید.

بریم برای شروع مطلب.

اول برنامه نویسی چیست؟

برنامه نویسی یعنی نوشتن برنامه.

البته همه جور برنامه ای (حتی مثل : برنامه های کنسول(شبیح ترمینال ویندوز)، سیستم آمل ها، هوش های مصنوعی،وب سایت ها و هزاران نوع دیگر.

برنامه نویس کیست.

جواب خلاسه بدم: کسی که شغلش برنامه نویسی هست .

حالا چه زبانی رو انتخاب کنیم؟

رسیدیم به بخش سخت ماجرا. 

ما باید زبانی رو نیاز های خودمان را بیشتر برطرف می کنه رو انتخاب کنیم. به این که چه زبانی برای چه کاری خوبه هم می رسیم. شاید بگید : برای کار چی رو انتخاب کنیم؟ جواب رو می توانید از توی اینترنت پیدا کنید ، ولی چیزی رو که من شنیدم این هست که سی شارپ برای کار بهتره و پایتون برای پروژه های دانشگاهی.

 

خب رسیدم به این که چه زبانی برای چه کاری خوب هست.

پایتون با دارا بودن کتاب خانه ها ی مخطلف برای کار های دانش گاهی خوبه و برای بازار کار هم خواستار زیادی داره، این زبان اصلش خیلی کوتاه است و کتاب خانه هایی که داره خیلی زیاد است.

سی شارپ برای برنامه نویسی های دستاپ و اندروید خوبه .این زبان رو میشه بدون دبلیو پی اف استفاده کرد اما با دبلیو پی اف توصیه می شود که کار را بسیار حرفه ای تر می کند.

سی پلاس پلاس زبان صتح پایین و قدرت مندی است کن برای پردازش ها کاربرد خوبی دارد. این زبان ui ندارد اما می توان با qt برایش ساخت.

جاوا اسکریپت برای ساخت ui سایت ها استفاده می شود اما نمی توان برای پردازش های سایت ها استفاده کرد. این زبان فقط برای سایت ها کار می کند.

 

پیش نهاد می شود خودتان به تحقیق زبان خوبی برای خود پیدا کنید .

این را هم بگویم که یادگیری برنامه نویسی سخت نیست. بسیار ساده است. مخصوص برای بعد از یاد گیری یک زبان زبان دوم بسیار ساده می شود.

 

خبر مهم:

درست است که زبان مورد علاقه ی من c++ است ولی به دلیل استقبال بیشتر قرار است که با سری مطلب هایی دوره ی پایتون را بسازم.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.


پسران

دختران