دلنوشت

سریع برنامه نویسی پایتون. جلسه ی اول

شروع کار با پایتون

چگونه کار با پایتون را شروع کنیم؟


خلاصه :

در این قسمت به سراغ اول کاری می رویم که برای شروع کار با پایتون لازم است, یعنی نرف افزاری برای نوشتن و اجرای برنامه های پایتون.

بهترین برنامه ها برای برنامه نویسی پایتون چیستند. برنامه های کد ادیتور ها .

مثل ویژوال استادیو که تقریبا تمام چیز های مورد نیز برای برنامه نویسی را دارد و برای کار های پایه ای، کاملا نیاز ها را برطرف می کند.

مثل ویژوال استادو کد که فضای خوبی برای ادیت کردن کد دارد اما برای اجرای کد ها باید افزونه هایی دانلود کنید که می توانید از داخل خود نرم افزار دانلود کنید، البته می توانید از کامپایلر های خوارج از برنامه را برای اجرا استفاده کنید.

البته می توانید از ادیتور های متن (مثل نوتپد پلاس پلاس) هم برای نوشتن کد ها استفاده کنید اما برای اجرا باید از کامپایلر ها استفاده کنید.

پیش نهاد من استفاده از ویژوال استادیو است . درست است که کلی مشکل برای نصب وجود دارد اما برای نوشتن کد ها بهترین گزینه است.

اگر هم خواستید ویژوال استادیو کد را نصب کنید می توانید از لینک پایین استفاده کنید. نصب کردن بسیار راحت است اما شاید برای نصب افزونه به مشکلاتی بر بخرید که می توانید با کمی تلاش حل کنیدش.

دانلود Visual Studio Code 1.84.2 Win/Mac/Linux ویرایش زبان های برنامه نویسی (soft98.ir)

تکلیف اختیاری این جلسه این است که یا ویژوال استادیو را نصب کنید یا ویژوال استادی کد را با افزونه ی پایتون نصب کنید یا یک ادیتور متن با یک کامپایلر نصب کنید و آماده ی شروع برنامه نویسی باشید.

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.


پسران

دختران