معرفی

آیفون X یا جی ال ایکس


خلاصه :

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که تنها تصوری که از شرکت جی‌ال‌‌ایکس دارند تولید گوشی‌های کیبوردی و میان رده هوشمند است به شما پیشنهاد می‌دهیم نقد و بررسی این گوشی را تماشا کنید


 


طراحی و ساخت؛

طراحی گوشی شاهین 2 متفاوت‌ترین و جذابترین طراحی گوشی‌های سری جنرال لوکس جی‌ال‌ایکس است. این بار شاهد نزدیک‌ترین نوع طراحی به گوشی‌های سطح جهانی هستیم. این گوشی با یک بدنه فوق العاده با کیفیت طراحی شده است. بدنه فلزی این گوشی و نوع برش‌های انجام شده بر روی آن در همان نگاه اول شما را مجذوب خود می‌کند. این یک شاهکار جدید از شرکت جی‌ال‌ایکس است که بدنه‌ی گوشی با کیفیت و یک صفحه نمایش با لبه‌های کاملاً مینیمال را طراحی کرده است.

صفحه نمایش این گوشی به نحوی طراحی شده که در قسمت بالای گوشی کمتر فضای هدر رفت خارج از صفحه نمایش وجود دارد و تنها یک بخش برای دوربین سلفی و ریسور دریافت تماس ورودی تعبیه شده است تا شاهد نزدیکی این گوشی از نظر طراحی به پرچم‌داران مهم برندهای جهانی باشیم. در قسمت پایین صفحه نمایش نیز دکمه‌های فیزیکی و حتی اثر انگشت کاملاً حذف شده هستند.

قاب پشتی گوشی نیز به زیبایی طراحی شده است و دوربین دوگانه به همراه فلش گوشی به شکل مرسومی در کنار یک دیگر قرار گرفته اند و حسگر اثر انگشت نیز در پایین دوربین دوگانه به شکل ماهرانه‌ای خودنمایی می‌کند. نباید به سادگی از این نوع طراحی قاب جلویی و پشتی گذر کرد زیرا در عین سادگی، حس لوکس بودن را در ذهن مخاطب تداعی می‌کند.


 

محل قرارگیری دکمه‌های خاموش / روشن و نیز دکمه کم و زیاد کردن صدا به طرز مناسبی تعبیه شده است و ظرافت بسیار مناسبی در این طراحی دیده شده است. همچنین اسلات سیم‌کارت‌ها و کارت حافظه جانبی به شکل کاملا ظریف و نامحسوسی طراحی شده اند.

 همچنین لبه‌های این گوشی به‌صورت خمیده طراحی شده‌اند. طراحی جنرال لوکس شاهین 2 با وجود باتری قوی و بدنه فلزی، باریک و خوش دست می­باشد و حدود 168 گرم وزن دارد و با وجود داشتن صفحه نمایش 6.18 اینچی، گوشی بسیار خوش‌دست و ظریفی است. لبه‌های ساده و مینیمال این گوشی به همراه ظرافتی که در طراحی آن وجود دارد، جذابیت بدنه را به شدت افزایش داده در عین سادگی جلوه‌ی زیبا و حرفه‌ای به گوشی بخشیده است. حسی که در همان تجربه اول با در دست گرفتن شاهین 2 تجربه خواهید کرد با تجربه‌های پیشین شما کاملا متفاوت خواهد بود و استحکام، ظرافت، یکپارچگی، قدرت و خوش‌دستی را به راحتی لمس خواهید کرد.

  با وجود نمایشگری 6.18 اینچی، با توجه به حداقل بودن لبه‌ها، این دستگاه ابعاد بسیار جمع‌و‌جوری دارد و می‌توان به‌راحتی آن را با یک دست کنترل کرد. کلید‌هایی که روی لبه‌ی سمت راست قرار گرفته‌اند، مکان مناسبی دارند و دسترسی به آن‌ها در حالت عادی و حتی هنگام مکالمه ساده است. 

 

صفحه نمایش؛

طی سال‌های اخیر تحول در عرضه صفحه نمایش در برندهای مختلف از جمله اپل و سامسونگ را شاهد بودیم که جی‌ال‌ایکس نیز مانند سایر برندهای دیگر در این زمینه کوشا بوده و همگام با سایر برندها از آخرین تکنولوژی روز بهره می‌گیرد. در شاهین 2 نیز در بخش جلوی تمام دکمه‌های فیزیکی و یا حسگر اثر انگشت حذف گردیده است تا یک ابعاد مناسب را برای کاربر با یک صفحه نمایش بزرگ فراهم کند.

جنرال لوکس شاهین 2 یک تلفن هوشمند با بدنه فلزی است که از طراحی صفحه نمایش تمام صفحه (بدون لبه) استفاده می‌کند. این صفحه نمایش 6.18 اینچی با کیفیت  FHD+ از نسبت تصویر 19:9 بهره می‌گیرد. این تلفن همراه به خاطر وجود لبه های بسیار باریک، موفق به داشتن نسبت بزرگ ابعاد صفحه نمایش به بدنه گوشی شده است. حتی در بخش بالای این گوشی به بیشترین شکل ممکن از صفحه نمایش بهره گرفته شده است.


 

بالای صفحه نمایش به صورت عرض بریدگی (Notch Display) است به این معنی که در امتداد بالای گوشی نیز صفحه نمایش استفاده شده است اما در اواسط این بخش دوربین سلفی و اسپیکر مکالمه جاسازی شده است. ابعاد این گوشی با وجود داشتن حدود 6.2 اینچ صفحه نمایش با توجه طراحی صفحه نمایشی که دارد.

صفحه نمایش همواره دغدغه‌ی کاربران گوشی‌های موبایل بوده است و داشتن یک صفحه نمایش با تراکم پیکسلی مناسب و ابعاد مناسب با وضوح بالا هر شخصی را وسوسه می‌کند تا یک گوشی با کیفیت تهیه کند. سری شاهین نسبت به سایر گوشی‌های پیشین جی‌ال‌ایکس در طراحی صفحه نمایش پیشرفت قابل توجهی داشته است تا برای صفحه نمایش 6.18 اینچی خود وضوح 2246*1080 را تعبیه کند و تصاویر را کاملا زیبا و با رنگ‌بندی کاملا زنده و ملموس نمایش دهد تا پاسخگوی نیاز کاربران باشد. این دستگاه یک پله فراتر از رویاها پیش رفته و صفحه نمایش آن  دارای تراکم پیکسلی 403 پیکسل در اینچ است که از بسیاری از پرچم‌داران بزرگ جهانی در این زمینه پیشی گرفته است.

شرکت جی‌ال‌ایکس یک صفحه نمایش بزرگ 6 اینچی را برای شاهین 2 فراهم آورده است که از پنل ال سی دی شارپ با رزولوشن 2246 در 1080 بهره می‌گیرد و نسبت صفحه نمایش آن 18:9 است. دقیقا همانند چیزی که در گوشی ال جی جی 6 وجود دارد. رنگ‌ها در نمایشگر شاهین 2 کاملاً طبیعی و سرزنده هستند و همچنین عمق نمایش رنگ مشکی کاملاً مناسب است. روشنایی کافی برای نمایشگر در نظر گرفته شده است؛ حسگرهای شتاب‌سنج، مجاورت و روشنایی برای این نمایشگر در نظر گرفته شده‌اند تا بتواند خود را با شرایط نوری و محیطی مختلف تطبیق دهد. برای صفحه نمایش یک گوشی این موارد مهم است که محتویات در آن واضح باشد، روشنایی تصویر مناسب باشد، رنگ تصویر به طور طبیعی و تعداد رنگ‌های آن مناسب باشد و همچنین استفاده‌ی طولانی مدت از آن باعث آزار چشم نشود که گوشی شاهین 2 این موارد را به خوبی مطابق نیاز کاربران فراهم کرده است.

نمایشگر شاهین 2 حتما می‌تواند، نظر شما را جلب کند. فرقی ندارد قصد انجام چه عملیاتی را با شاهین 2 دارید؛ مطالعه، بازی، وب‌گردی یا فیلم‌دیدن مهم نیست، نمایشگر این گوشی پاسخی مناسب برای تمام انتظارات شماست. نور کافی نمایشگر، تراز سفیدی مناسب، اندازه‌ی قابل‌قبول برای انجام هر عملیاتی، نمایش رنگ‌ها در نزدیک‌ترین حالت به رنگ‌هایی که در طبیعت می‌بینیم و همچنین تراکم بالای نمایشگر که در هر حالتی بهترین بازده ممکن را دارد؛ از قابلیت‌های نمایشگر شاهین 2 هستند که برای یک گوشی با این قیمت عالی به‌نظر می‌رسد.


 

 

سخت افزار، حافظه و پردازنده؛

کیفیت قطعات استفاده شد در جنرال لوکس شاهین 2 شما را کاملاً با یک پرچم‌دار سطح جهانی مجهر می‌کند.

داشتن 4 گیگابایت RAM سرعت کاملا مرسوم و مناسبی برای گوشی‌های پرچم‌دار می‌باشد. داشتن 64 گیگابایت حافظه داخلی به همراه امکان استفاده از کارت حافظه جانبی تا حجم 256 گیگابایت نیاز شما را از نظر حافظه برطرف می‌نماید.

  به لطف رم 4 گیگابایتی شاهین 2، رابط کاربری و لمس صفحه نمایش روان و سبک به نظر می‌رسد. پردازنده این گوشی 8 هسته ای از شرکت تایوانی مدیاتک MT6763 – 2.5GHz می­باشد. سرعت پردازنده این مدل گوشی نسبت به تمام گوشی‌های پیشین این شرکت جهش قابل توجهی داشته است و رشد بسیار قابل توجهی در زمینه سرعت پردازنده داشته است. همچنین نباید از این مورد غافل شد که پردازنده شاهین جی‌ال‌ایکس 64 بیتی است و سرعت انجام هر برنامه و بازی‌ای را خواهد داشت.

 

دوربین؛

در حال حاضر دوربین و عکس برداری از امکانات اصلی و مهم هر گوشی‌ای شمرده می‌شوند. شاهین 2 به امکاناتی مجهز شده است که تصور شما از دوربین گوشی‌های پیشین جی‌ال‌ایکس را کاملا متمایز می‌کند. شاهین 2 به دوربین دوگانه سلفی و دوربین دوگانه پشت با کیفیت 16 مگاپیکسل مجهز شده است. دوربین دوگانه این گوشی 16 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم 2.0 است که ارتقاء به مراتب بالاتری از شاهین را در این دوربین شاهد هستیم تا وظیفه عکسبرداری و فیلمبرداری توسط این دوربین با کیفیت انجام شود و دوربین کمکی که در کنار آن قرار گرفته است به منظور ایجاد افکت عمقی توانسته کیفیت خروجی تصاویر را به حد بسیار مطلوبی برساند. دوربین دو گانه امکان ایجاد افکت بوکه (تمرکز روی بخش خاصی از عکس و تار کردن سایر قسمت‌ ها) را میسر ساخته است تا تجربه جالبی از عکسبرداری اینبار به صورت کاملاً حرفه‌ای را شاهد باشیم. به لطف فراهم شده توسط این دو سنسور کاربران خواهند توانست تا تصویر پس زمینه را تار کرده و یا اقدام به ثبت تصاویر سه بعدی نمایند. لنز هر دو دوربین به صورت زاویه عریض می‌باشد. سنسور این دوربین دوگانه توسط شرکت سونی تامین شده و یک فلاش دوگانه همراه با قابلیت فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز نیز در این گوشی قرار دارد.


 

 

دوربین 96 مگاپیکسل نرم افزاری، بزرگنمایی 30 برابر؛

اما در بخش دوربین شاهین 2 یک تفاوت چشمگیر با مدل‌های پیشین وجود دارد و آن هم در حالت HD میتوان تا 30 برابر بزرگنمایی کرد! در عمل این دوربین از نظر نرم افزاری قابلیت ذخیره 96 مگاپیکسل برای هر عکس را دارا می‌باشد که به نوبه خود در میان تمام گوشی‌های جهان منحصر به فرد است. دوربین سونی این گوشی یکی از با کیفیت‌ترین دوربین‌های موجود برای گوش موبایل است تا شرکت انتقادهای پیشین در مورد دوربین را با یک تحول شگفت انگیر برطرف نماید و کیفیت عکسبرداری با شاهین 2 برای همه در ذهن دارندگان آن باقی خواهد ماند.


 

 

Face ID؛

تشخیص چهره یک راه حل مهم و جذاب برای بازگشایی قفل صفحه گوشی است. ایمنی و سرعت مهم‌ترین پارامترهای بازگشایی صفحه نمایش به کمک Face ID هستند به طوری که در گوشی شاهین 2 مدت زمان تشخیص چهره و بازگشایی قفل صفحه نمایش کمتر از 0.8 ثانیه است. Face ID شاهین 2 یک روش کاملاً ایمن هوشمند است.

 

پورت‌ها؛

در قسمت بالایی این گوشی برای حذف زیبایی از هیچ پورتی استفاده نشده است. در قسمت سمت راست پورت روشن / خاموش کردن گوشی به همراه کلیدهای کم و زیاد کردن صدا با ظرافتی بی‌نظیر قرار داده شده است تا کمترین برجستگی را داشته و کاربر نیز بتواند به راحتی آنها را کنترل کنید. در لبه‌ی سمت چپ گوشی شکاف سیم‌کارت قرار داده شده است که شما می‌توانید دو عدد سیم‌کارت نانو و یا یک عدد سیم‌کارت به همراه کارت حافظه را در آن تعبیه کنید. در پایین گوشی نیز، اسپیکر، میکروفون و پورت شارژ فراهم شده است.    

 

امکانات نرم‌افزاری و سیستم‌عامل؛

در شاهین 2 جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید، یعنی اندروید 8.1 قرار داده شده است. در این نسخه از رابط کاربری، بخشی برای امنیت دستگاه، بخشی برای مشاهده‌ی میزان استفاده و عملیات مدیریتی روی رم گوشی و حافظه‌ی داخلی و همچنین بخشی برای کنترل مصرف باتری وجود دارد. قابلیت‌هایی نظیر حذف برنامه‌های اضافی از حافظه‌ی رم و تخیله‌کش به صورت پیش‌فرض در این رابط کاربری قرار دارند. شرکت در این مدل نیز قسمت اندروید را شخصی سازی نکرده تا عملکرد گوشی با بهینه‌ترین سرعت ممکن انجام گیرد.

 

بازی؛

صفحه نمایشی زیبا، بزرگ، چند لمسی، Full HD+ با کیفیت و وضوح فوق‌العاده در کنار امکانات سخت‌افزاری مناسب در کنار رم 4 گیگابایتی، پردازنده‌ی هشت هسته‌ای‌ و گرافیک این گوشی به همراه نسخه اندروید 8.1 باعث می‌شود بتوانید هربازی‌ای که تمایل دارید را با این گوشی به‌طور حرفه‌ای بازی کنید و لذت بازی را متفاوت تجربه کنید.  مطمئناً تجربه بازی با یک گوشی با این کیفیت صفحه نمایش و با لبه‌های مینیمال هرگز فراموش نخواهد شد! با شاهین 2 تجربه‌ای از پرواز را تجربه کنید!

 

 

ارتباطات؛

تراشه‌ای که برای اتصال این گوشی به اینترنت استفاده شده، از بهترین نوع است. این گوشی از شبکه‌ی پرسرعت 4G پشتیبانی می‌کند اتصال LTE‌ با سرعت بسیار زیادی قادر است اطلاعات را دانلود یا آپلود کند.  سرعت اینترنت این گوشی از نوع Cat 7 می‌باشد تا کیفیت کاملا رویایی وبگردی را با این گوشی بتوان تجربه کرد. استفاده از دو سیم‌کارت، گوش‌دادن به رادیو، اتصال به شبکه‌های پرسرعت  Wi-Fi، استفاده از بلوتوث برای اتصال به هدست یا انتقال فایل از راه‌های ارتباطی این گوشی است. استفاده از شبکه‌ی 4G احساس مطلوب گشت و گذار در اینترنت را برای کاربران فراهم می‌کند تا به لطف به‌روز بودن تکنولوژی‌های جی‌ال‌ایکس همگام با جهان این امکان برای کاربر ایرانی نیز فراهم شود.

در بخش ارتباطات این گوشی از وای فای دو بانده همراه با بلوتوث نسخه 4.2 استفاده می کند. درگاه سیم کارت این گوشی به صورت هیبریدی بوده و کاربران می توان از آن به صورت 1 اسلات نانو سیم کارت به همراه 1 اسلات نانو سیم کارت استفاده کرده و یا 1 اسلات نانو سیم کارت همراه با یک اسلات میکرو اس دی.

 

 سنسورهای مهم گوشی؛

این گوشی دارای سنسورهای کاملی است که به شرح زیر می­باشد:

قطب نما: قادر به تشخیص انحراف مسیر (تغیر مسیر)  می­باشد.

ژیروسکوپ: قادر به تشخیص انحراف مسیر (تغییر مسیر) و تکان ها و ارتفاع می­باشد. همچنین قادر به اندازه گیری زوایا می­باشد

پی سنسور: در زمان تماس صفحه نمایش به حالت خاموش در می­اید

لایت سنسور: تطبیق روشنایی تصویر با محیط

جی سنسور: سنسور چرخش صفحه نمایش خودکار

جی‌پی اس: موقعیت‌یابی


 

 

عمر باتری ؛

یکی از ویژگی‌های اصلی هر گوشی، باتری آن است.  با وجود اینکه این گوشی از دو سیم کارت همزمان پشتیبانی می‌کند و اتصال 4جی، حسگر اثر انگشت در قاب پشتی، صفحه نمایش 6 اینچی، بلوتوث، اتصال وای‌فای، باتری با ظرفیت 3300 میلی‌آمپر دغدغه خیلی از کاربرانی که علاقه به ساعتها گردش در شبکه‌های اجتماعی، وبگردی و یا بازی را دارند برطرف کرده و می‌تواند ساعت‌ها شارژ را برای شما نگهداری کند.

 این گوشی می­تواند به مدت بیش از 12 ساعت کار مداوم شارژ داشته باشد، در حالت استندبای بیش از یک هفته شارژ را نگه می­دارد. با این گوشی شما از همراه داشتن پاوربانک بی­نیاز خواهید شد.

 

سخن آخر؛

ساخت شاهین 2 یک حرکت کاملاً روبه جلو است و فاصله‌ی زمانی الگوبرداری از پرچم‌داران جهانی به حداقل زمان ممکن رسیده و جی‌ال‌ایکس همگام با مطرح‌ترین برندها در تکنولوژی عرض اندام می‌کند. شاهین 2 با مجهز شدن به دو دوربین دوگانه در پشت و سلفی با کیفیت 16 مگاپیکسل با کیفیت و دوربین شرکت سونی به ثبت تصاویر خارق العاده کمک شایانی کرده است. این گوشی از بهترین مواد موجود ساخته شده است و همچنین از جدیدترین قطعات سخت افزاری در این گوشی استفاده شده است و در کنار آن سنسورهای ثبت تصویر، به قابلیت مهم 30 برابر بزرگنمایی و ثبت تصاویر با کیفیت 96 مگاپیکسل نرم‌افزاری با کمک گرفتن از دوربین با کیفیت شرکت سونی اشاره داشت. همچنین قابلیت Face ID این گوشی در سری‌های جدید این گوشی برای اولین بار استفاده شده است و یک تحول مهم در گوشی‌های جی‌ال‌ایکس شمرده می‌شود.

۵ سال پیش
عالی.😜
ولی زیاد...

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۵ سال پیش
.... عالی.😜 ولی زیاد...
وقت نداشتم خودم با نوشتار خودم بنویسم برای همین کپی کردم☹

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دفعه بعد پراید رو با لامبورگینی مقایسه کن

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

راستی منم راستگو

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران