معرفی

معرفی کتاب

نیمار پسری از برزیل

#هفتم_الف


خلاصه :

سلام باز هم معــــــــــرفــــــــــــــــــــــــی  کتـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاب

درباره‌ی کتاب نیمار، پسری از برزیل

اولین باری که فهمیدم نیمار متولد ۱۹۹۲ میلادی است، برق از سرم پرید. این‌همه موفقیت برای پسری که هم‌سن من بود باورکردنی نبود. راستش هم کیف کردم از اینکه با این سن به اینجا رسیده و از طرفی هم دچار حسادت شدم.

آدم وقتی بین خودش و انسانی موفق، نقطه مشترکی پیدا می‌کند، ناخودآگاه دست به قیاس می‌زند. البته این قیاس، مثل یک شمشیر دولبه است. یا به انگیزه‌ای برای تلاش بیشتر تبدیل می‌شود و یا برعکس، آدم را از هرتلاشی ناامید می‌کند. البته یک روی دیگر ماجرا، کنجکاوی درمورد زندگی و داستان موفقیت‌ها و شکست‌های انسان معروف است. خوشبختانه مایکل پارت، قبل از ما به این موضوع فکر کرده و درراستای برآورده کردن این حس کنجکاوی ما، داستان زندگی نیمار را از بچگی تا روزهای اوج موفقیت ورزشی او نوشته‌ است.

داستان از روزهای کودکی نیمار در سائوپائولوی برزیل شروع می‌شود؛ از روزهایی که او در رؤیای فوتبال، در تیم‌های محلی بازی می‌کرد. شروع کتاب غافلگیرکننده است و با روایت اتفاقی در سال‌های اول زندگی نیمار شروع می‌شود؛ تصادفی که برای خانواده‌ی نیمار اتفاق افتاد:

“پای آرام گفت: «مواظب باش!» ماشین غژغژی کرد و کمی تکان خورد. درد را در پاهایش حس می‌کرد. می‌ترسید که تکان بخورد. اگر ماشین کمی دیر جابه‌جا می‌شد، داخل دره سقوط می‌کرد. به‌سختی گفت پنجره‌ی عقبی! نادین فهمید که می‌تواند حرکت کند. سری تکان داد و پاهایش را آزاد کرد و بالاخره توانست نگاهی به صندلی عقب بیندازد. تخت کوچک جونیور، کف ماشین افتاده بود؛ ولی بچه داخل آن نبود. اشک گونه‌های مادر را خیس کرد. شیشه‌ی عقب کاملا کنده شده بود. به جاده نگاهی انداخت و فکر کرد شاید فرزندش بیرون پرت شده باشد، ناگهان صدایی غریبه گفت: «کسی اون‌ تو آسیبی دیده؟» پای نگاهی به نادین کرد. چه کسی بود؟ برگشت و مردی را دید که از پنجره‌ی نادین به آنها نگاه می‌گرد. مرد پرسید: «می‌تونین حرکت کنین؟» پای به‌سختی گفت: «نه.» پای زمزمه‌کنان گفت: «پسرم.» چشمان مرد گرد شد: «یه بچه هم تو ماشینه؟» صندلی عقب را بررسی کرد. تخت کوچک برعکس روی زمین افتاده بود و پوشیده از خرده‌شیشه بود. به سمت در عقب رفت و با تمام توان سعی کرد آن را باز کند، اما حتی تکان هم نخورد. دوباره دستگیره را گرفت. پاهایش را در گل محکم کرد و این بار با شدت بیشتری زور زد. در با صدای زیادی باز شد. وارد ماشین شد و در میان شیشه‌خرده‌ها و ملحفه به‌دنبال بچه گشت. نفس عمیقی کشید و وقتی دستانش را از زیر صندلی عقب بیرون آورد، جونیور در میان آن بود و صورتش خونی شده بود. «پیداش کردم! زنده است!»”

در حاشیه

نیمار داسیلوا سانتوس جونیور، متولد ۱۹۹۲ در شهر سائوپائولوی برزیل است. او که اکنون در باشگاه بارسلونای اسپانیا بازی می‌کند و عنوان باارزش‌ترین بازیکن سال را دارد. او در لیگ فصل ۲۰۱۴/۲۰۱۵، توانست با تیم بارسلونا، سه جام بزرگ لالیگا، جام حذفی اسپانیا و قهرمانی چمپینز لیگ اروپا را به‌دست بیاورد.

نیمار تنها بازیکنی است که توانسته در جام‌های کوپالیبرتادورس، لالیگا، جام حذفی اسپانیا و لیگ قهرمانان اروپا هت تریک کند؛ به‌همین‌دلیل، رکورد او در گینس ثبت شده‌ است. همچنین او، سه سال پیاپی موفق به دریافت کفش طلا شده و سه دوره هم در لیست نامزدهای نهایی توپ طلایی بوده‌ است.

پارت، یکی از موفق‌ترین نویسندگان کتاب‌های نوجوانان در آمریکا به‌حساب می‌آید. کتاب‌های او در ۳۶ کشور مختلف دنیا به‌چاپ رسیده‌اند و به زبان‌های مختلفی ترجمه شده‌اند.

شما می‌توانید همین حالا کتاب صوتی نیمار، پسری از برزیل را با کیفیت بالا از وبسایت نوار تهیه کنید.

آیا این کتاب برای شماست؟

«نیمار پسری از برزیل» برخلاف بیوگرافی‌های متداول، در قالب روایتِ داستانی تمام‌عیاری نوشته‌ شده‌ است. درواقع شما در این کتاب، با داستانی براساس واقعیت مواجه هستید که شخصیت اصلی آن نیمار است. این ویژگی، کتاب را جذاب و پرکشش کرده‌ است. حجم کم کتاب هم باعث شده تا نویسنده از زیاده‌گویی و پرداخت به حواشی پرهیز کند و خط سیر داستان از سرعت خوبی برخوردار است. از طرفی خواندن زندگی‌نامه‌ی افراد موفق، دید خوبی از شکست‌ها و موفقیت‌ها به انسان ، مخصوصا نوجوانان خواهد داد. فهم و به‌کارگیری این مسئله که هر انسان موفقی لزوما از همه‌ی امکانات زندگی برخوردار نبوده و افراد براساس تلاش‌ها و استعداد‌هایشان به جایگاهی که شایسته‌ی آن هستند، خواهند رسید.

اگر میخواید این کتابو با قیمت ده هزار تومن تهیه کنید بگید

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران